RO EN
Cumpără bilete online
STAGIUNEA 2013-2014
 Repertoriu
 Conferinţele TNB
 Evenimente la TNB
 Galerie foto
 Agenţia de bilete

Trailerele TNB pe www.teatru.pro Teatru Pro

Actori TNB

Eduard Adam

Eduard Adam
Creativitatea este un medicament perfect împotriva depresiei.
Sala Studio
 
Livada de vişini
de A.P. Cehov
Data reprezentaţiilor: Momentan nu există reprezentaţii.
Va rugăm reveniţi!
 
Regia: Felix Alexa
Traducere: Maşa Dinescu
Scenografie: Diana Ruxandra Ion
Muzică: Alexander Bălănescu
Lighting design: Felix Alexa
Dată premieră: 13-05-2010
Durata spectacolului: 2 ore şi 45 minute
Pauză: nu
Preţ bilete: 50 lei; 40 lei; 30 lei
  Cumpără bilete online
Schemă sală: Vizualizează
Distribuţia:
Ranevskaia, Liubov Andreevna, proprietara moşiei: Maia Morgenstern
Ania, fiica ei: Ioana Anastasia Anton
Varia, fiica ei adoptivă: Irina Movilă
Gaev, Leonid Andreevici, fratele ei: Andrei Finţi
Lopahin, Ermolai Alexeevici, negustor: Marius Manole
Trofimov, Piotr Sergheevici, student: Conrad Mihai Mericoffer
Simeonov-Pişcik, Boris Borisovici, moşier: Marius Rizea
Charlotta Ivanovna, guvernantă: Ana Ciontea
Epihodov, Semion Panteleevici, contabil: Mihai Calotă
Duniaşa, cameristă: Ileana Olteanu
Firs, bătrân lacheu: Mircea Albulescu
Iaşa, tânăr lacheu: Răzvan Oprea
 
 
Livada de vişini
de A.P. Cehov
 






Livada de vişini, simbol al unei lumi în schimbare, ieri, ca şi azi, este o piesă despre o epocă aflată  la crepuscul, căreia o alta  îi va lua locul. Un spectacol de o modernitate surprinzătoare, proiectat într-o livadă insolită, neconvenţională şi construit ca un dialog al contrariilor, în care se împletesc comedia şi drama,  ritmurile sufleteşti,  Livada de vişini sfidează Timpul. La 150 de ani de la naşterea autorului, piesa îşi păstrează, nealterată, actualitatea şi forţa.

Conrad Mihai Mericoffer a luat Premiul UNITER pentru Debut pentru rolul Trofimov, Gala 2011

(Foto: Tudor Predescu)

Cronici

Aici „livada", splendid evocată graţie a numeroase borcane dispuse pe rafturile dulapului centenar, devine o metaforă a memoriei subiective; ea e proustiană. Echivalentul celebrei madlene din „În căutarea timpului pierdut" sunt acum vişinile ce se răspândesc sau se zdrobesc pe podeaua scenei. (...) Ca într-un cvartet - căci, ce este aceasta versiune a Livezii, dacă nu o minunată muzică de cameră ? - , Felix Alexa pune în scenă variaţiile unui motiv ascuns. Dincole de ruble şi datorii, ca un curent subteran, iubirea de Liubov e peste tot prezentă. (...) Felix Alexa nu dilatează timpul, nici nu-l accelerează abuziv. Când lent, când rapid, el adoptă ritmul unui monolog interior. Acela al unor ecouri îndepărtate şi al unei resemnări acceptate. Să arăţi sau să nu arăţi livada. „Aceasta-i întrebarea", cum ar spune Hamlet, sub semnul căruia Cehov s-a pus de la „Pescăruşul", până la „Livada". Răspunsul adus de „Livada" de la Naţional e excepţional: nici prezentă, nici absentă, livada, ca într-un laborator de anatomie, e conservată concret în borcanele cu vişine, luminate de puterea magică a afectelor nestinse.

George Banu, Adevărul literar: Cehov şi constelaţia livezii

" (...) ingenioasă şi profundă, pentru mine, versiune regizorală: mai mult decît o găselniţa, acest transfer al livezii pierdute în borcanele şi în bagajele foştilor proprietari are valoarea simbolică a unei transfuzii. (...) subliniez jocul excepţional a trei actori din generaţii diferite: Mircea Albulescu în Firs, Maia Morgenstern în Ranevskaia şi Marius Manole în Lopahin.

Daniel Cristea Enache, Suplimentul de Cultură: Viaţa la borcan

La Teatrul Naţional din Bucureşti, regizorul Felix Alexa s-a gândit la conservarea Livezii. Cum adică să facem să păstrăm cât mai mult din suflul a ceea ce credem uneori a fi stâlpul existenţei noastre. A pus aşadar vişinile în borcane, după reţeta lui Firs probabil, pe rafturile dulapului legendar, dilatat acum pe toată întinderea scenei de scenografa Ruxandra Diana Ion, iscusită şi talentată ca totdeauna. (...) spectacolul lui Felix Alexa are organicitate şi un plus de îngândurare de care avem nevoie în aceste vremuri care mizează uneori obositor doar pe cinism şi grotesc.

Doina Papp, Bucureştiul Cultural: Cum se conservă livada din noi

Fiecare borcan e luminat în centru ca și cum ar avea o inimă care palpită. Impactul decorului Dianei Ruxandra Ion e major și naște reflecții suplimentare: dulapul e mare cât să-i cuprindă la un moment dat pe toți cei implicați în "comedia" cehoviană, iar în unele scene, așa cum stau cu toții drepți, printre borcane, sau dansând în același ritm un dans monoton, personajele par să devină sub ochii noștri arhetipuri, simboluri eviscerate venite din lumea ideilor cehoviene. Ele prind viață însă când interacționează cu lumea conservată a vișinelor, în momente cheie ale piesei lui Cehov.

Cristina Modreanu, ArtAct Magazin: Lumea conservată a livezii de vişini

Toate montările lui Felix Alexa sunt definite de puritate şi limpezime, dar această "Livadă de vişini" pare să fie un apogeu al virtuozităţii sale regizorale. Dozîndu-şi spectacolul cu o exactitate farmaceutică, tînărul regizor a descifrat textul cehovian într-un mod cu totul şi cu totul original.

Gabriela Hurezean, "Livada de vişini", un spectacol limpede ca lacrima

Publicul are sentimentul că priveşte mai mult un film de acţiune decât un spectacol cehovian. Lentoarea tipică, adusă de mulţi regizori până în pragul plictiselii, dispare cu totul, şi întâmplările ce preced tăierea livezii de vişini se petrec cu rapiditate. Omenirea pare că merge cu rapiditate spre apocalipsă, punând cu voioşie umărul la (auto)distrugere.

Gabi Lupu, ArtAct Magazine: Vişinii altoiţi cu iluzii

 

Maia Morgenstern, care o face flexibilă pe Liubov Andreevna tocmai datorită forţei cu care actriţa este înzestrată. Ea nu o aşază pe Ranevskaia pe un piedestal, ţinând-o rece şi distantă faţă de lumea din jur, o lume care se zbuciumă între vechi şi nou. Dimpotrivă, o apropie de cei ce o înconjoară, dezgolindu-i părţi ale sufletului ei sensibil, arătându-i pornirea senzuală, împingând-o să treacă subtil şi delicat de graniţa nobleţei. (...)bucuria răzbunării şi bucuria pierderii - acestea două se asociază într-o nebunie jucată minunat de Marius Manole. El e Lopahin, negustorul plasat de Cehov între livada-comerţ şi livada-poezie, învingătorul, un distrugător fără voie. El cumpără şi apoi distruge livada de vişini în care se îngroapă visele, unul câte unul, cu fiecare lovitură de topor ce răsună în surdină."

Maria Sârbu, Jurnalul Naţional - Livada de vişini, poezie sau profit?

 

Email:
Numele şi prenumele:
Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” Bucureşti este instituţie publică de spectacole, de interes naţional, instituţie de repertoriu, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor. Obiectivul principal îl constituie promovarea valorilor cultural-artistice, autohtone şi universale, pe plan naţional şi internaţional. Activitatea teatrului este organizată pe principiul stagiunilor, stagiunea teatrală începând, de regulă, la data de 15 septembrie a fiecărui an. De la începuturile sale, Teatrul Naţional a fost un mediu cultural unde s-a putut crea o dramaturgie naţională, unde publicul a fost familiarizat cu cele mai noi şi mai interesante scrieri dramatice universale, unde s-a afirmat întâia şcoală de regie românească şi unde s-au format generaţii de mari actori, de dramă şi de comedie.
Ce se joacă |Contact | Pentru presă | Agenţia de bilete | Arhivă
designed by studio.com/powered by Olive Studio