Meniu

Repertoriu curent

Cursa de șoareci

de Agatha Christie

Cursa de șoareci

de Agatha Christie

Traducere: Irina Margareta Nistor
Regie:
Erwin Șimșensohn
Scenografie:
Liliana Cenean
Muzica:
Vlaicu Golcea
Light design:
Daniel Klinger
Regia tehnică:
Adrian Ionescu, Luțu Scobeniuc

Data premierei: 22.12.2017

Durata: 2 h 15 min / Pauză: 15 min

Program
30 apr 2024 19:00
02 iun 2024 19:00
25 iun 2024 19:00
Bilete

80 lei

60 lei
30 lei (cu reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

„În fiecare dintre noi zace un mister...”

Cursa de șoareci, în regia lui Erwin Șimșensohn, spectacolul care pune micile celule cenușii la treabă, este un irezistibil thriller clasic care îmbină umorul negru, suspansul, situațiile-limită, emoția și jocurile întortocheate ale minții. Fiind vorba de Agatha Christie, „regina crimei”, bineînțeles că nimic nu este ceea ce pare, toată lumea are ceva de ascuns, iar surprizele se dezvăluie la fiecare pas... greșit. Astfel, un idilic decor britanic devine peste noapte locul de desfășurare a unui formidabil policier, în care fiecare gest reprezintă o potențială probă judiciară.

Într-un conac al Angliei rurale, în plină (și convenabilă) furtună de zăpadă, mai mulți călători excentrici rămân înzăpeziți, rupți de civilizație și de lumea din jur. Însă ce pare la început doar o situație neplăcută, la îndemâna protecției consumatorilor, se transformă rapid într-o cursă a suspiciunilor, temerilor și adevărurilor tăinuite. Și-asta pentru că la radio, printre știrile despre starea drumurilor și puțin jazz, se strecoară un anunț neliniștitor. O crimă s-a petrecut în Londra, iar suspectul, ale cărui semnalmente se potrivesc oricui (chiar și neobișnuiților vizitatori), este în libertate. Printr-un ultim apel înainte de căderea liniilor telefonice, poliția anunță că va trimite un agent la pensiunea izolată. Oare vinovatul se află chiar printre oaspeți?

Cursa de șoareci, al doilea spectacol regizat de Erwin Șimșensohn la TNB, după Memoria apei, este o montare captivantă, cu o distribuție de excepție, replici istețe, umor britanic rafinat și o intrigă palpitantă, al cărei deznodământ pare să se rescrie în mintea fiecăruia dintre noi, pe măsură ce apar noi indicii. Fiecare personaj devine suspect, iar fiecare răsturnare de situație – o lovitură de teatru, în această nouă punere în scenă a uneia dintre cele mai faimoase piese de teatru din lume.

În Londra, Cursa de șoareci a avut premiera pe West End în 1952. Este considerat cel mai longeviv spectacol din istoria teatrului, jucându-se de aproape 66 de ani fără întrerupere: a avut deja peste 27000 de reprezentații, iar din distribuție au făcut parte de-a lungul timpului mai mult de 400 de actori.

 

Foto Florin Ghioca

Cumpără bilete

*Prin accesarea butonului „Cumpără bilete” sunteți redirecționați pe website-ul www.bilet.ro care va facilita achiziționarea biletelor dumneavoastră.

La costul biletului indicat de către TNB se adaugă o taxă suplimentară de 4,90% / bilet, care reprezintă costurile procesării și emiterii biletelor de către platforma www.bilet.ro. Notificarea taxei suplimentare se afișează de îndată ce accesați, pentru a cumpăra bilete online, site-ul www.bilet.ro, care emite, la cerere, factură fiscală pentru aceasta.

marți
30
04
2024
Sala "Ion Caramitru" 19:00 Cumpără bilete
duminică
2
06
2024
Sala "Ion Caramitru" 19:00 Cumpără bilete
marți
25
06
2024
Sala "Ion Caramitru" 19:00 Cumpără bilete

„Cursa de șoareci” în regia lui Erwin Șimșensohn este un spectacol necesar în repertoriul TNB. Bine susținut din punct de vedere artistic, el are toate datele să se joace cu casa închisă și să aibă mare succes la public. Dacă secretul Agathei Christie s-a păstrat atâtea decenii la Londra, acum e timpul să-l pecetluim și noi. Pentru o seară la teatru, atunci când cauți și ceva smart, dar și puțin divertisment, „Cursa de șoareci” va fi cea mai inspirată alegere. Tu cât de repede crezi că vei descoperi criminalul?

Elena Coman, Yorick – Clubul select al Agathei Christie și secretul Cursei de șoareci 

Răsturnări de situaţie, ritm alert, o tensiune trepidantă, accente de thriller, cortina-ghilotină, apariţii de niciunde, revelaţii, informaţii de ultim moment care pot schimba perspectiva, cadre cinematografice (felicitări Daniel Klinger pentru light design!), un tumult fabulos orchestrat şi totuşi guvernat de un sentiment – aproape inexplicabil – de tihnă, intimitate, căldură şi siguranţă. O energie tandră şi învăluitoare care nu vizează senzaţionalul, ci ne facilitează accesul la o senzaţie pe care o experimentăm rar şi aproape niciodată până la capăt, şi anume aceea de de a ne simţi bine împreună. Mai ştii? Poate preţul care trebuie plătit constă în existenţa unui criminal pitit între noi.

Răzvana Niță, Blog – Eram și eu la Monkswell când s-a întâmplat  

Unde nu s-a înșelat celebra autoare de literatură polițistă, și nici regizorul român care transpune în premieră pentru Teatrul Național această piesă, e în ceea ce privește farmecul neperisabil al „Cursei de șoareci”. Suspiciunea generalizată, răsturnările de situație, lovitura de teatru imposibil de ghicit, stereotipul aparent cu care sunt construite personajele, atmosfera din țara breakfastului și a șovăielii învăluie spectatorul român, oferindu-i o deconectare pe cinste. Sigur, fiecare dintre noi poate încerca să descifreze singur misterul, dar avertismentul meu sună așa: și dacă ești un bun cunoscător al scrierilor Agathei Christie, și dacă ți se pare că reușești să eviți pistele false pe care te poartă povestea, tot nu vei reuși să afli criminalul înaintea deznodământului: maestra genului polițist încurcă mereu ițele într-un mod savant. Mai bine savurezi montarea curată a lui Erwin Șimșensohn. Grație acestuia, ne lăsăm cu plăcere prinși într-o „Cursă de șoareci” regizată cu nerv și har.

Horia Ghibuțiu, Blog – De ce ne prinde bine Cursa de șoareci de la TNB  

Regizorul Erwin Șimșensohn concepe spectacolul în stilul “teatrului clasic” realist, captivant, fără efecte derizorii de imagine, dezvoltă construcția fiecărei scene în amănuntul teatral semnificativ pentru subiect.

“Cursa de șoareci” în această interpretare bine strunită regizoral, este un spectacol care captivează și emoționează publicul, iar cu siguranță va înregistra și la noi, un record de reprezentații.

Ileana Lucaciu, Blog Spectator – Mister, suspans, umor  

 

Prezentat în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru Clasic de la Arad, ediţia 24, 2018

Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
Sunt de acord

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

TNB I. L. Caragiale Logo