
Calendar


Cumpără bilete

Galerie foto-video


Tur virtual

Pe scena mare a TNB, un spectacol care celebrează iubirea și bucuria de a trăi În premieră la Teatrul Naţional “I.L. Caragiale” din Bucureşti, vineri, 24 martie 2023, de la ora 19.30, Călătoria, un spectacol de Dan Puric, cu scenografia inconfundabilă a Doinei Levintza. La 7 ani după premiera versiunii scenice a feeriei – poem dramatic a lui Victor Eftimiu, Înșir-te mărgărite, care inaugura, cu fast, în februarie 2015 redeschiderea Sălii Mari a TNB, tandemul Dan Puric - Doina Levintza revine pe aceeași scenă, cu propunerea unui nou spectacol, care depășește mult, ca anvergură, titlul minimalist sub care apare pe afișe: Călătoria. De astă dată, Dan Puric își structurează spectacolul în jurul unui scenariu propriu, propunând ca pretext o călătorie scenică prin stațiile de metrou bucureștean, dar care nu se limitează la atât, debordând, pe parcursul desfășurării, într-o revărsare de culori și mișcare, cu momente de pantomimă, step, arte marțiale, hip hop, dans și balet, defileu de costume și muzică live. Într-un concept unic, îmbinate magistral, toate acestea oferă surprinzătoare dimensiuni comunicării expresiilor corpului în mișcare. Spectacolul este agrementat cu micro-scenete umoristice pe care le susțin actorii teatrului, secondați de o echipă de tineri artiști de toate genurile, care evoluează pe scenă într-un permanent vârtej de ritmuri, culori și sonorități. Acest nou spectacol de anvergură se adresează unei largi categorii de public, care se va bucura, fără îndoială, de reîntâlnirea cu acest actor complet care este Dan Puric, creator al unui limbaj universal, accesibil sufletului omenesc, un talent scenic dublat de un farmec aparte, care topește barierele sociale, etnice și de limbă. Mereu atent la om și nevoile lui în vremurile pe care le traversăm, Puric ne propune ”o călătorie spre ceea ce s-a pierdut: spre suflet, iubire și bucuria de a trăi”. Cu spectacolul lui Dan Puric, suntem mai aproape de valori și sentimente umane din ce în ce mai străine lumii de azi: demnitate, frumos, iubire, suflet, noblețe, artă, duioșie, candoare, umor, spirit, armonie, bucurie și curățenie sufletească. Spectacol sub semnul recunoștinței, Călătoria, este dedicat îndrăgitei coregrafe Malou Iosif, care trăiește la Nisa și împlinește în martie 98 de ani. Acest spectacol vă propune o „călătorie" spre inima omului, atât de părăsită astăzi, spre sufletul românesc neîntinat de vremuri, spre privilegiul de a iubi și de a râde! ne spune creatorulm spectacolului. Cei care-și vor lua „bilet", vor avea șansa să se regăsească în ceea ce sunt și, mai ales, în ceea ce au nevoie sa fie! Vor fi „stații" în care vor putea cugeta asupra vieții, altele în care își vor aduce aminte de taina iubirii și multe altele în care vor redescoperi bucuria vieții! Dan Puric Spectacolul conține efecte stroboscopice. Nu este recomandat persoanelor sensibile și copiilor sub 12 ani. Următoarele reprezentaţii sunt programate în zilele de 2 şi 13 aprilie 2023, de la ora 19.30. Biletele se pot procura atât de la Casa de bilete a TNB, cât şi online, pe tnb.ro.
Citește mai mult >Din cauza îmbolnăvirii unui actor, spectacolul De-a baba oarba programat în 26 martie, ora 20:00, la Sala Mică, se suspendă. Spectatorii își pot recupera contravaloarea biletelor de la Casa de bilete a TNB sau, pentru cele cumpărate online, de la bilet.ro, până cel târziu vineri, 31 martie 2023.Vă mulțumim pentru înțelegere!
Citește mai mult >
În seara de 25 martie 2023 va avea loc în Sala Studio a TNB, în prezenţa autorului Matei Vişniec, premiera piesei ”CUVÂNTUL PROGRES ROSTIT DE MAMA SUNA TERIBIL DE FALS”, pusă în scenă de regizorul Botond Nagy, aflat la prima colaborare cu Naționalul bucureștean, dar nu și la prima sa întâlnire cu acest reputat dramaturg. Inspirată din realitatea războiului bosniac, această piesă scrisă la începutul anilor 2000 îşi păstrează, din nefericire, actualitatea după mai bine de două decenii. Apreciată de critici drept una dintre cele mai frumoase piese ale lui Vişniec, melanj de dramă şi comedie neagră „CUVÂNTUL PROGRES ROSTIT DE MAMA SUNA TERIBIL DE FALS” (publicată în 2007 la Editura Lansman) a cunoscut mai multe montări între care o amintim pe cea a Companiei Influenscènes, în regia lui Jean-Luc Paliès (premiul presei în 2009 la Festivalul de la Avignon-secţiunea off), sau montarea Companiei Trap Door Theatre din Chicago în regia lui Istvan Szabo, prezentată în urmă cu un deceniu la Festivalul „Zilele Matei Vişniec” de la Suceava. Autorul însuşi se arată surprins de impactul textului său astăzi, în pragul acestei noi premiere: „Nu ştiam în urmă cu 23 de ani că piesa mea va rămâne de actualitate. Astăzi mă gândesc la mamele soldaţilor morţi în Ucraina, mărturiseşte Matei Vişniec. Şi mă gândesc cu oroare în special la mamele din Rusia cărora le este interzis practic să-şi exprime durerea în urma pierderii fiilor lor. Din surse demne de a fi crezute se spune că regimul încarnat de Putin le alocă sume importante de bani familiilor care şi-au pierdut fiii cu condiţia să tacă şi să nu emită nici o critică faţă de agresiunea barbară a Rusiei împotriva Ucrainei. Rămâne deci în mod tragic foarte actuală tema mamelor care nu-şi pot trăi doliul, cărora li se ia dreptul de a-şi îngropa copiii după datinile ancestrale şi cărora li se interzice să plângă în public…”. O dramă perenă, condimentată cu accente de umor negru, despre destine frânte sau radical schimbate, şi mai presus de orice, despre legătura răvăşitoare, de dincolo de lumi, dintre o mamă şi fiul ei… ”Toată viața încercăm să căutăm, să găsim și să păstrăm vii în noi acele momente ce conțin grija mamei noastre. Să potrivim fiecare puzzle din viața noastră, poate inconștient, sub umbra norului ei trecător. Dar până și asta este o joacă – se confesează regizorul. Ne ascundem toată viața în speranța că va veni ziua când Ea ne va găsi. Și va opri rachetele din vecinătatea noastră, ne va striga din geam că e târziu, că e timpul să luăm cina. (…) Îmi doresc ca acest spectacol să vorbească în numele tuturor mamelor și femeilor care au suferit vreodată, fie că și-au pierdut copiii, fie că n-au putut să-i aibă niciodată sau i-au abandonat, dar care au totuși șansa să vadă, ca pentru prima dată, prin ochii copiilor lor. Dacă inocența ar fi palpabilă, mi-aș dori să o resimțim măcar pentru o clipă prin acest spectacol. Iar dacă suntem atenți, poate o observăm înainte să călcăm din nou pe ea”. În numai câţiva ani de la debut, tânărul regizor Botond Nagy (absolvent al Universităţii de Artă din Târgu-Mureș, la clasa Bocsárdi László) şi-a construit deja o carieră promiţătoare. Remarcându-se printr-un univers scenic specific, dominat de soluţii tehnice originale, cu o ambianţă audiovizuală modernă, spectacolele lui Botond Nagy au fost invitate la festivaluri prestigioase atât în țară, cât și în străinătate, alături de cu nume sonore : Robert Wilson, Theodoros Terzopoulos, Oskaras Korsunovas, Pippo Delbono, Joseph Nadj ş.a. Spectacolul său ”Nora” de Ibsen (de la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj) a fost nominalizat la premiile UNITER (2020) pentru „Cea mai bună regie” și distins cu „Premiul pentru cea mai bună regie acordat de Ministerul pentru Resurse Umane al Ungariei”. Asumându-și provocarea pe care o reprezintă pentru orice regizor textele lui Matei Vișniec, Botond Nagy a optat din nou pentru acest autor, cu ocazia debutului său pe scena Naționalului. În distribuţie: Maia Morgenstern, Marius Bodochi, Lari Giorgescu, Aylin Cadîr, Răzvan Oprea, Ada Galeș, Florin Călbăjos, Ciprian Nicula, Mihai Calotă, Silviu Mircescu, Cosmin Dominte. Scenografia - Andreea Săndulescu. Muzica originală & Sound design - Claudiu Urse. Mişcarea scenică - Botond Nagy. Dramaturgia - Agnes Kali. Light design - Cristian Niculescu. Primele reprezentaţii vor avea loc în zilele de: 25 martie (Premiera), 26 martie şi 22 aprilie 2023, de la ora 19.30, la Sala Studio. Biletele se pot procura de la Casa de bilete a TNB, precum şi online, pe www.tnb.ro.
Citește mai mult >