Meniu

Stagiuni Anterioare

L`Om Dada

un spectacol coregrafic de Gigi Căciuleanu

Traducere: Ion Pop

L`Om Dada

un spectacol coregrafic de Gigi Căciuleanu

Traducere: Ion Pop
Regie:
Gigi Căciuleanu
Asistent coregrafie:
Lelia Marcu
Lighting design:
Cristian Simon
Sunet:
Dorel Sidorof, Liviu Stoica
Lumini:
Ionuț Vlașcu
Regia tehnică:
Adrian Ionescu

Data premierei: 11.03.2016

Data ultimei reprezentații: 15.06.2019

Durata: 1 h / Pauză: Nu

Bilete

40 lei

20 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

Spectacolul este produs sub auspiciile Centrului de Cercetare și Creație Teatrală Ion Sava, în colaborare cu Gigi Căciuleanu Romania Dance Company și Fundația Art Production și cu sprijinul Institutului Cultural Român.

 

În 2016 se împlinesc 120 de ani de la naşterea pe 16 aprilie 1896 a celui care, la vârsta de 20 de ani, a făcut să se nască dadaismul universal, revoluţionînd astfel arta modernă: Tristan Tzara. În 2016 – dadaismul împlinește 100 de ani.

Odată cu acest nou spectacol al său la TNB, artistul Gigi Căciuleanu, nume care a făcut înconjurul lumii, aduce în scenă nu doar talentul său de regizor-coregraf, ci şi pe cel de interpret, într-un spectacol în care, alături de actorul Lari Giorgescu, își propune să demonstreze că...

“Toți suntem dadaiști. Defragmentăm, aruncăm ceva din noi pe scenă și în viață. De ce L’Om DAdA? Pentru că am vrut să alătur aceste cuvinte, „om” în limba română, cu „dada” - universalul, explică Gigi Căciuleanu. Am pornit de la L`homme approximatif, textul lui Tristan Tzara, teribil de poetic, deloc absurd, frumos, nefragmentat, stufos, plin de semnificații, foarte actual chiar și după 100 de ani. Omul aproximativ este de fapt arhetipul omului cât se poate de exact, și anume actorul și dansatorul".

 

“... ce poate fi mai aproximativ decât omul, decât fiinţa umană…decât destinul său…destinele sale…

... omul aruncat în lume la întâmplare... prins în pânza de păianjen a incertitudinilor planetare...a geografiei... a geografiilor... a istoriei... a istoriilor...

... poate doar mişcarea-mişcările... gestul-gesturile, fibrele corpului... imperceptibilele schimbări în muşchii feţei... trecere de nori pe ecranul existenţei... să-l mai scoată pe om din aproximaţie... să încerce să-i descifreze incerta şi fragila fiinţă...

...dar la ce bun?... de ce să nu-i lăsăm omului privilegiul de a-şi dansa viaţa cu incertitudinea... incertitudinile... sale..." Gigi Căciuleanu

 

                                                         

  

"Neastâmpărul, umorul, replica rapidă, spiritul ludic, farmecul irezistibil al lui Căciuleanu, modul în care rosteşte textul... bilingv - adesea în combinaţii surprinzătoare -, conferă savoare şi vervă unui demers care nu e nici dans, nici teatru; pur şi simplu, am avut sentimentul că asist la o joacă inteligentă, cu o încărcătură intelectuală de reală fineţe, adresată... „connaisseur”- ilor, autorul-interpret amuzându-se, căutând un nou mod de exprimare scenică a propriului „eu”.

Anca Florea, Adevărul - Gigi Căciuleanu sau joaca inteligentă

"Mai puțini sunt cei care știu că Gigi Căciuleanu, dansator și coregraf de talie internațională, este și un mare actor. La fel, Lari Giorgescu, un actor admirabil, demonstrează de câte ori i se oferă prilejul că este și un excepțional dansator. Doi DansActori, cum spune Gigi Căciuleanu, în stare să descompună și recompună semnificația ”Omului DAdA”, reevaluând, destructurând, restructurând, dezechilibrând și reechilibrând ”Omul aproximativ”...”

Gabriela Hurezean, Muze şi arme - ”L’Om DAdA” – când trupul devine ideogramă   

"Lari Giorgescu, rostește cuvintele sacadat, cu emfază, pentru a le accentua sonoritatea. Mișcările vin în consecință, întrupare a magmei poetice din care se naște poezia. Mai rămân de adăugat doar tușa ludică și un strop de nonsens pentru ca avangardismul să fie ca la carte. De ele se face responsabil Gigi Căciuleanu care interpretează cuvintele relaxat, cu umor fin, imprimându-le o distanță jucăușă.

(...) L’Om DAdA este o joacă de artiști în care pare să se nască orice din orice, pe măsura marii lor creativități".

Cristina Rusiecki, B-Critic - Tușa ludică și stropul de nonsens  

 

Dada a apărut ca o revoltă față de absurdul cruzimii, al războiului, al comunismului în faza embrionara, ca o negare a logicii. O revoltă care n-a dus, însă, la distrugere ci, fără să ofere direcții precise, a deschis calea către „Omul Aproximativ”, incert. Orice încercare de aranjare a lumii între linii bine conturate a condus la dezastre, și atunci de ce să nu-i lăsăm omului privilegiul de a-și dansa viața cu incertitudinile sale, în felul său „dada”, cat se poate de constructiv.

Este un spectacol despre fiecare dintre noi și nu un demers intelectualist. Toți suntem dadaiști, defragmentăm, aruncăm ceva din noi pe scenă și în viață. Se va numi „l’Om  DAdA” pentru că am vrut să aduc alături „om” în limba română, cu „dada”, care face parte din universal. Am pornit de la textul lui Tristan Tzara, L`homme approximatif, pe care l-am descoperit din nou. E un text teribil de poetic, deloc absurd, frumos, nefragmentat, stufos, plin de semnificații, foarte actual chiar și după 100 de ani.

"Omul aproximativ” este de fapt arhetipul omului cât se poate de exact, și anume actorul și dansatorul.  Va fi un spectacol foarte actual, pentru că vine ca o continuare a D`ale noastre, prin care l-am celebrat pe Caragiale. Discursul lui Cațavencu a fost dezmembrat în vocale, ceea ce a reprezentat, de fapt, o acțiune dadaistă. Astfel, voi continua cu Lari Giorgescu în l’Om  DAdA, ceea ce am început în D`ale noastre”.

„2016 este un an plin de semnificații, marcând naționalul neaoș în universal, revolta românească ancestrală sublimată într-un curent estetic centenar și o matematică  a aproximării, definită de Tristan Tzara, pe axa Moinești-Zürich, în congruență cu Paris-Bucureștiul lui Gigi Căciuleanu, a declarat

Gigi Căciuleanu.

Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
Sunt de acord

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

TNB I. L. Caragiale Logo