Meniu

Știri

Ordonare

Mesaj de Ziua Mondială a Teatrului 2019

27 Martie 2019

27 martie 2019 Carlos Celdrán, Cuba Înainte de trezirea mea întru teatru, maeştrii mei erau deja acolo. Îşi construiseră lăcaşurile şi poetica pe vestigiile propriilor vieţi. Mulţi dintre ei rămân necunoscuţi sau ne vizitează rareori amintirile: au lucrat în taină, în liniştea smerită a sălilor de repetiţie şi-n sălile de spectacole umplute până la refuz de spectatori. Pentru ca, pe nesimţite, la capătul multor ani de muncă presăraţi cu realizări extraordinare, să se facă nevăzuţi şi să dispară. Când am înţeles că profesia mea, că destinul meu personal este acela de a le călca pe urme, am înţeles totodată că am moştenit de la ei tradiţia aceasta sfâşietoare şi unică de a trăi prezentul fără nicio altă speranţă decât atingerea transparenţei unui moment irepetabil. Momentul în care te întâlneşti cu celălalt în întunericul sălii de teatru, protejaţi doar de adevărul unui gest, al unui cuvânt revelator. Patria mea teatrală este definită prin astfel de momente de întâlnire cu spectatorii care vin în sălile noastre seară de seară, din colţurile cele mai diverse ale oraşului meu, pentru a ne însoţi şi a împărţi cu noi câteva ore, câteva minute. Din momentele acestea unice îmi clădesc eu viaţa, când încetez să mai fiu eu, să mai sufăr pentru mine însumi şi când renasc şi înţeleg rostul autentic al meseriei de a face teatru: să trăieşti clipe efemere de adevăr pur, când ştii că tot ceea ce spui şi faci sub lumina proiectoarelor este adevărat şi reflectă eul tău cel mai profund şi mai personal. Patria mea teatrală, a mea şi a actorilor mei, se ţese din toate aceste momente în care lăsăm deoparte măştile, retorica, teama de a fi cei ce suntem, şi ne dăm mâinile în întuneric. Tradiţia în teatru este una orizontală. Nimeni nu poate afirma că în teatru există un centru al lumii, care ar fi un oraş sau un edificiu privilegiat. Teatrul, aşa cum mi-a fost dat mie să-l percep, se propagă urmând o geografie invizibilă ce amestecă vieţile celor care fac teatru cu arta teatrală, într-un gest unificator. Toţi maeştrii teatrului mor cu momentele lor irepetabile de luciditate şi de frumuseţe, toţi se duc în acelaşi fel, fără ca nicio altă transcendenţă care să-i apere şi să-i facă iluştri. Maeştrii teatrului ştiu asta, nicio recunoaştere nu este mai preţioasă decât certitudinea ce stă la rădăcina muncii noastre: să creezi momente de adevăr, de ambiguitate, de forţă, de libertate în mijlocul celei mai mari precarităţi. Nimic nu le va supravieţui dincolo de însemnările despre munca lor şi de înregistrările video sau foto care vor reda doar o palidă idee a ceea ce au făcut. Dar ceea ce va lipsi mereu din aceste înregistrări este răspunsul silenţios al publicului, care înţelege într-o clipă că ceea ce se petrece nu poate fi nici tradus, nici regăsit în afară, că adevărul împărtăşit aici este o experienţă de viaţă, preţ de câteva secunde mai diafană decât viaţa însăşi. Când am înţeles că teatrul este o patrie în sine, un imens teritoriu ce cuprinde lumea toată, a luat naştere înlăuntrul meu o hotărâre, care era totodată o eliberare: nu trebuie să te depărtezi, nici să te mişti din locul unde te afli, nu trebuie să fugi şi nici să te deplasezi. Publicul este acolo unde exişti tu. Acolo îţi sunt alături colegii de care ai nevoie. Acolo, în afara căminului tău, se găseşte toată realitatea ta zilnică, opacă şi impenetrabilă. Şi-atunci lucrezi din aparenta imobilitate în care te afli, pentru a construi una dintre cele mai măreţe călătorii, ca să refaci Odiseea, legendara călătorie a argonauţilor: eşti un călător imobil care nu încetează să accelereze densitatea şi rigiditatea lumii tale reale. Călătoria ta este către clipă, către moment, către întâlnirea irepetabilă cu cei asemenea ţie. Călătoria ta este către ei, către inima lor, către subiectivitatea lor. Călătoreşti prin ei, prin emoţiile lor, prin amintirile lor pe care tu le trezeşti şi le pui în mişcare. Călătoria ta e vertiginoasă, nimeni n-o poate măsura sau reduce la tăcere. La fel cum nimeni nu o va recunoaşte la justa valoare. E o călătorie prin imaginarul poporului tău, o sămânţă plantată în pământul cel mai îndepărtat: conştiinţa civică, etică şi umană a spectatorilor tăi. De aceea eu sunt statornic, veşnic legat de propriul cămin, printre cei apropiaţi mie, într-o aparentă nemişcare, muncind zi şi noapte, pentru că eu posed secretul vitezei.   Traducere în limba română a textului original în spaniolă de Ligia Soare

Citește mai mult >

Preșul, o nouă premieră la TNB!

21 Martie 2019

După o îndelungată absenţă, comedia Preșul de Ion Băieşu revine pe afişul bucureştean! Teatrul Naţional din Bucureşti anunţă premiera spectacolului Preșul de Ion Băieşu, în regia lui Mircea Cornişteanu, care va avea loc joi 21 martie şi vineri 22 martie 2019, de la ora 19.00, la Sala Studio. Un nou pariu cu un titlu longeviv pe scenele româneşti şi cu o lume colorată care se încăpăţânează să nu dispară, nu doar de la bloc… Considerată una dintre piesele  cu cele mai multe reprezentaţii ale teatrului românesc, comedia "Preșul" a avut premiera absolută în 1972, la Teatrul de Comedie, Ion Cojar - regizorul acelei montări alegând pentru  rolul principal al femeii de serviciu Filofteia, o tânăra pe atunci,  actriţa Stela Popescu. Spectacolul s-a jucat neîntrerupt până în 1989, când a fost oprit de cenzura vremii. Cu numeroase montări pe scenele din ţară şi chiar pe scene din afara ţării, Preşul revine după aproape trei decenii în Capitală. Personajele pline de vervă şi de haz ale piesei sunt interpretate la TNB de: Emilia Popescu - alternativ pe rol cu Raluca Petra, Marius Rizea, Alexandru Bindea, Ovidiu Cuncea, Monica Davidescu, Tatiana Constantin, Tomi Cristin, Eduard Adam, Dragoș Iinescu, Erika Băieșu, Irina Antonie și Alexandru Barbu. Decorul, o lume a blocului în miniatură, parte însemnată în desfăşurarea acţiunii, este creat de scenograful Puiu Antemir, iar costumele de Liliana Cenean, de asemenea un nume cunoscut al scenografiei româneşti. „Am scris această piesă ca să-i fac pe oameni să râdă”, declara Ion Băieșu, punându-le contemporanilor o oglindă în faţă, pentru a se recunoaşte cu ticurile, metehnele şi deliciile vieţii în comun. „Râdem cu lacrimi de ceea ce zărim, uitând cel mai adesea că râdem de noi înșine. N-ar fi rău dacă, pentru o clipă, ne-am gândi că poate semănăm cu cei de care râdem!”, declară regizorul Mircea Cornișteanu, care promite o comedie mult mai spumoasă față de precedenta sa montare, realizată la Craiova, în 1985. Sunteţi aşteptaţi la…bloc, să descoperiţi, în toiul unor investigaţii comice, misterioasa fiinţă care se năpusteşte, neştiută, nevăzută, cu bocancii năclăiţi de noroi, lăsând urme grele pe preşul de lână al orgoliosului Pamfil, om cu funcţie în comitetul de bloc. Următoarele reprezentații sunt programate pentru zilele de 31 martie și 3 aprilie 2019, de la ora 19.00! Bilete, la Casa de bilete TNB si online, pe www.mystage.ro.

Citește mai mult >

Spectacolul „Maintenant ou Jamel” a fost anulat!

20 Martie 2019

Spectacolul „Maintenant ou Jamel” programat pe 20 martie 2019, la ora 20:00, pe scena Teatrului Național București, Sala Studio, este anulat. Decizia intervine ca urmare a unei probleme de sănătate care îl împiedică pe Jamel Debbouze să călătorească. Managementul artistului transmite publicului din România că acesta este întristat pentru situația creată, iar spectacolul va fi reprogramat pentru o dată care urmează să fie comunicată ulterior de Teatrul Național din București și de Institutul francez din România. Teatrul Național din București informează publicul care a achiziționat bilete pentru acest spectacol că va fi rambursată suma aferentă acestora. Vă puteți recupera contravaloarea acestora de la Casa de bilete a TNB sau de la mystage.ro pentru cele cumpărate online! Spectacolul „Maintenant ou Jamel” este organizat de Institutul francez din România și Teatrul Național din București, organizat în cadrul Lunii Francofoniei, cu prilejul Zilei internaționale a Francofoniei,  în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe (MAE), Grupul Ambasadelor, Delegaţiilor şi Instituţiilor Francofone din România (GADIF), Biroul Regional pentru țările din Europa Centrală şi de Est al Organizației Internaționale a Francofoniei (BRECO) și Agenția Universitară a Francofoniei (AUF).

Citește mai mult >

Legendara comedie „Preșul” de Ion Băieșu, în pregătire la TNB!

16 Martie 2019

La mai bine de 30 de ani de la marele succes pe care l-a avut cu spectacolul „Preșul”, regizorul Mircea Cornișteanu revine cu celebra comedie a lui Ion Băieșu, de data aceasta la Sala Studio a Teatrului Național din București! Spectacolul care a atras vreme de 13 ani zeci de mii de spectatori va avea de această dată o distribuție remarcabilă, cu actori care deja au dovedit că au comedia la degetul mic: Emilia Popescu, Raluca Petra, Marius Rizea, Alexandru Bindea, Ovidiu Cuncea, Monica Davidescu, Tatiana Constantin, Tomi Cristin, Eduard Adam, Dragoș Ionescu, Erika Băieșu, Irina Antonie și Alexandru Barbu. „Scrisă în urmă cu jumătate de veac și jucată în nenumărate teatre de nenumărate ori, „Preșul” a stârnit cascade de râsete, fiind, cred, comedia românească postbelică cea mai gustată de toate categoriile de public, lucru destul de rar întâlnit. De ce, oare? Cred că pentru măiestria comediografului Băieșu de a ne pune înaintea ochilor o oglindă în care ne vedem așa cum suntem, fără deformări. Râdem cu lacrimi de ceea ce zărim, uitând cel mai adesea că râdem de noi înșine. N-ar fi rău dacă, pentru o clipă, ne-am gândi că poate semănăm cu cei de care râdem!”, declară regizorul Mircea Cornișteanu, care promite o comedie mult mai spumoasă de această dată, față de precedenta montare. De altfel, textul lui Băieșu se ancorează perfect în actualitate. Replicile, situațiile și relațiile personajelor sunt ușor de recunoscut în prietenii, vecinii și rudele noastre.  Totul pleacă, așa cum o spune și titlul piesei, de la un preș. Dar nu unul oricare. Eroul piesei, Pamfil P. Pamfil, se confruntă cu o problemă de viață și de moarte cu vecinul său M.N. Zisu. Acesta din urmă este acuzat că se șterge „ilegal” în fiecare seară pe preșul lui „de lână pură”. „Eu am un preș de lână pură, că îmi place să mă șterg pe ceva de bună calitate. E tabietul meu, e singura mea bucurie pe lume”, spune Pamfil. Pentru a se răzbuna pe vecinul său, Pamfil recurge la un plan diabolic, însă nu lipsit de umor. Confruntarea cu M.N. Zisu va fi epocală și va stârni hohote de râs. Primele reprezentații sunt programate pentru zilele de 16, 17, 21, 22, 31 martie și 3 aprilie 2019, de la ora 19.00! Biletele au fost puse în vânzare la Casa de bilete a TNB și pe mystage.ro! Vă așteptăm cu drag și nu vă lăsați duși cu „Preșul” în afara teatrului!   Detalii spectacol

Citește mai mult >

Ambasadorii Campaniei naționale „Artiștii pentru artiști” 2019

01 Martie 2019

Pe 1 martie s-a dat startul celei de-a 18 ediții a Campaniei sociale Artiștii pentru artiști, cu sprijinul indispensabil al instituțiilor de teatru din București și din țară. Prin această campanie umanitară organizată de UNITER în luna martie şi aprilie, se strâng fonduri pentru artiștii de orice vârstă, din toată țara, care au probleme medicale și o sănătate precară. E și luna când sărbătorim Ziua Mondială a Teatrului în modul cel mai firesc cu putinţă: pe scenă, în sala de spectacol, în spatele scenei, pentru a oferi altor artişti încredere, căldură şi şansa la o viaţă mai bună. Sunt multe feluri de a fi activ și de a face ceva concret pentru această cauză. Și nu este vorba doar despre solidaritatea de breaslă! Este vorba, în primul rând, despre solidaritatea umană! De aceea, din nou, doi mari artiști, foarte sensibili și foarte implicați în viața comunității teatrale reiau cu aceeași încredere cuvintele simbol ale campaniei sociale UNITER: Alătură-te Campaniei, cumpără bilete, bucură-te de teatru şi fă o faptă bună! Emilia Popescu și Marius Manole sunt mesagerii faptelor bune pe parcusul lunii martie. Sunt ambasadorii de anul acesta ai Campaniei Artiştii pentru artişti şi vă invită să luaţi parte la schimbarea de atitudine faţă de situaţia delicată, dar rezolvabilă a artiştilor noştri aflaţi în dificultate. Și anul acesta, câteva zeci de instituții teatrale din București și din țară au programat spectacole pe tot parcursul lunii martie și aprilie, încasările din vânzarea de bilete urmând a fi direcţionate către Fondul de Solidaritate Teatrală: RO40RZBR0000060007801286 deschis la Raiffeisen Bank, Agenţia Piaţa Amzei. Pe site-ul www.uniter.ro, puteţi vedea mesajele video ale ambasadorilor, şi, începând cu 1 martie, regăsiţi lista completă a reprezentațiilor care se vor juca sub semnul Campaniei. Grăbiţi-vă să vă cumpăraţi bilete la teatru! Fiecare bilet cumpărat înseamnă nu doar un semn de reverenţă pentru munca actorilor, ci şi un ajutor concret. Pentru că există artiști care depind de fondurile colectate de UNITER în cadrul Campaniei Naţionale „Artiştii pentru artişti”, unii dintre ei neavând familie sau alt sprijin. Oameni care au nevoie urgentă de sprijin financiar! Alătură-te Campaniei! Cumpără bilete, bucură-te de teatru, fă o faptă bună! Sumele strânse din vânzarea de bilete, donaţii şi sponsorizări se pot vira în contul UNITER RO40RZBR0000060007801286 deschis la Raiffeisen Bank, Agenţia Piaţa Amzei, Fondul de Solidaritate Teatrală. Organizator: UNITER – Uniunea Teatrală din România, în parteneriat cu teatre din București și din țară. Parteneri: Societatea Română de Radiodifuziune, Societatea Română de Televiziune prin Casa de Producție TVR, ITI – Institutul Internațional al Teatrului – Centrul Român                     

Citește mai mult >

Nominalizările TNB pentru Premiile UNITER 2019

22 Februarie 2019

Pentru cea de-a XXVII-a ediție a Galei Premiilor UNITER, juriul alcătuit din criticii de teatru Monica Andronescu, Oana Borş şi Mircea Morariu a decis următoarele nominalizări pentru Teatrul Național I.L. Caragiale din București: Nominalizare Cel mai bun spectacol: Pădurea spânzuraților, după Liviu Rebreanu, scenariul, regia și universul sonor Radu Afrim Nominalizare Cel mai bun actor în rol principal: Alexandru Potocean, pentru rolul Apostol Bologa din spectacolul Pădurea spânzuraților, după Liviu Rebreanu, scenariul, regia și universul sonor Radu Afrim Nominalizare Cea mai bună actriță în rol secundar: Natalia Călin, pentru rolul Doamna Bologa din spectacolul Pădurea spânzuraților, după Liviu Rebreanu, scenariul, regia și universul sonor Radu Afrim Nominalizare Cea mai bună scenografie: Cosmin Florea, pentru scenografia spectacolului Pădurea spânzuraților, după Liviu Rebreanu, scenariul, regia și universul sonor Radu Afrim   Senatul UNITER a decis acordarea unui Premiu special muzicianului Marius Mihalache pentru proiectul „Săftiţa” Mai multe detalii aici  

Citește mai mult >

Noii infractori pe scena mare a TNB!

16 Februarie 2019

Teatrul Naţional I.L. Caragiale Bucureşti anunţă primele reprezentaţii ale spectacolului Noii infractori de Edna Mazia, traducerea Etgard Bitel, regia Ion Caramitru, care vor avea loc în zilele de: sâmbătă 16 februarie, duminică 17 februarie 2019, duminică 24 februarie şi vineri 1 martie, la Sala Mare, cu începere de la ora 19.30. Apreciată de renumita publicaţie Haaretz Magazine ca „prima doamnă a teatrului israelian”, Edna Mazia s-a remarcat mai întâi ca scenarist, apoi ca dramaturg şi regizor de teatru, a urmat studii de filosofie şi de teatru, iar cariera i-a fost încununată de recunoaşterea publicului şi de cea a criticii de specialitate. Dintre numeroasele ei piese de teatru, cele care s-au bucurat de o deosebită apreciere au fost Povestea unei familii - răsplătită, în 1997, cu Premiul Meir Margalit (după numele unui faimos actor israelian din secolul al XX-lea) şi cu Premiul Lea Goldberg, ca numai după doi ani, pentru Rebelii, scriitoarea să fie declarată Dramaturgul anului 1998-1999, recunoaştere dublată de un nou Premiu Meir Margalit. În România, cea mai cunoscută montare a unei piese de Edna Mazia este cea din 2011, Jocuri în curtea din spate, examenul de debut al regizorului Bobi Pricop, preluat de Teatrul Act. Cu Noii infractori, autoarea, care a fost şi regizor pentru această piesă jucată cu mult succes de Teatrul Cameri din Israel, ne oferă o comedie de frapantă actualitate, balansând între râs şi lacrimă, despre o familie care speră să-şi regăsească bunăstarea pierdută. Este o poveste cu tâlc despre tentaţia banului, câştiguri facile pe căi nu tocmai ortodoxe, riscante manevre de supravieţuire şi apăsătoarea rutină a grijilor casnice. O comedie amară, rezervată exclusiv adulţilor, cu partituri generoase şi actori extraordinari - îndrumaţi cu fineţe psihologică de Ion Caramitru – regizorul, vă oferă prilejul întâlnirii cu o distribuţie de cinci stele pe scena mare a Naţionalului bucureştean. Savuroasele situaţii şi personajele ce le declanşează sunt aduse în scenă de actorii: Virginia Mirea – invitată să se alăture trupei TNB odată cu acest rol, Alexandrina Halic, Andrei Finţi,  Silviu Biriş, Afrodita Androne, Teodora Mareş, Ileana Olteanu, Aylin Cadîr / Diana Sar, Cosmina Olariu, George Piştereanu, Daniel Badale, Mihai Verbiţchi, Alexandru Hasnaş. În alte roluri: Viorel Florea, Alexandru Popescu, Nicoleta Tase, Aris Bănuţoiu. Primitoarea casă a unei familii cândva înstărite este creaţia scenografică a Florilenei Popescu Fărcăşanu – ca şi costumele spectacolului, puse în valoare de jocul de lumini al lighting designerului Chris Jaeger, de coregrafia lui Florin Fieroiu precum şi de aranjamentul muzical îngrijit de Călin Ţopa. Veți râde cu lacrimi la provocările cărora le fac față „noii infractori”… Umorul și înțelepciunea unei familii oneste din zilele noastre vă vor convinge că merită să înfrunți soarta chiar dacă ajungi jucăria ei, chiar dacă lumea întreagă a luat-o razna și ...chiar dacă „totul nu e decât ...un mare bordel”!!! Aşadar îndrăzniți şi fiți bineveniți în generoasa casă a unei familii respectabile, unde înflorește o afacere cu dichis...! Premiera oficială a  spectacolului va avea loc joi, 7 martie 2019, la ora 19.30, în prezența autoarei. Durata spectacolului este de 2 ore 50 minute, cu o pauză.  Biletele se găsesc la Casa de bilete TNB, în foaierul Sălii Mari, precum şi online, pe www.mystage.ro.

Citește mai mult >

Tur Virtual al unui Proiect Unicat

05 Aprilie 2016

Începând cu luna aprilie 2016, pe site-ul Teatrului Național ”I.L. Caragiale” poate fi accesat un tur virtual cu totul excepțional, sub forma unui documentar interactiv, alcătuit din 310 panorame, care permite navigarea clădirii TNB, în interior și în exterior, înainte, în timpul și la finalul lucrărilor de remodelare a clădirii teatrului. Materialul postat pe site include și prezentarea virtuală a decorurilor a șase spectacole din producția TNB a ultimilor ani: Năpasta, Avalanșa, Conul Leonida față cu reacțiunea, Două loturi, Livada de vișini, Vizita bătrânei doamne. Timpul de lucru pentru realizarea celor 310 panorame publicate (realizate în perioada 2010-2016) a fost estimat la peste 1500 de ore și au fost folosite aproximativ 30.000 de fotografii separate. Imaginile de rezoluție mare permit studierea spațiilor în detaliu și în ansamblu, prezentând utilizatorilor inclusiv spații inaccesibile publicului spectator (ateliere, cabine, magazia de costume, culisele scenelor etc). Aplicația este însoțită de un scurt ”ghid de vizualizare” în limbile română și engleză. Nu în ultimul rând, publicarea acestui tur virtual complex are și scopul de a promova ”noul” Teatru Național ca o instituție deschisă către un public nou, interesat de teatru, dar și de tehnologiile actuale. Materialul utilizat pentru realizarea turului virtual este parte a unei imense arhive documentare realizată timp de 7 ani, în perioada 2008-2016. Finalizată la sfârșitul anului 2015 (cu excepția unor ultime fotografii, realizate în 2016), arhiva cuprinde materiale video, foto, imagini panoramice, planuri de arhitectură, interviuri și apariții în presă și urmărește evoluția Teatrului Național și a oamenilor care au lucrat și lucrează aici, pe întreaga durată a șantierului de remodelare a clădirii. Prin desfășurarea spațială și temporală, arhiva a fost realizată în primul rând ca material de studiu pe tema proiectului de arhitectură, a locuirii spațiilor și a locului pe care TNB îl ocupă în spațiul public, material care se adresează atât publicului, cât și profesioniștilor de teatru sau celor care urmează o formare în acest domeniu. Proiectul a fost realizat integral, în calitate de autor, de către Mihai Bodea-Tatulea, absolvent al UNATC, care a avut încă de la începutul inițiativei sale, acceptul teatrului pentru a filma și fotografia toate momentele semnificative legate de devenirea instituției. Întreaga arhivă documentară face subiectul unei eventuale publicări, iar producătorul caută sprijin financiar pentru susținerea acestui efort. Teatrul Național încurajează afilierea altor persoane, instituții sau firme pentru a sprijini continuarea proiectului.   Vizualizează aici

Citește mai mult >

O asociere de valoare: Allianz-Țiriac asigură bunurile Teatrului Național Bucuresti

22 Decembrie 2014

Începând cu luna decembrie a acestui an, bunurile deținute de Teatrul Național “I.L. Caragiale” din Bucuresti (TNB) - un reper al vieții culturale românești - sunt asigurate de către Allianz-Țiriac Asigurări. Polita de asigurare a bunurilor TNB este oferită de Allianz-Țiriac Asigurări sub formă de sponsorizare și include în acoperire echipamente tehnologice (masini utilaje si instalații), mobilier și obiecte de inventar (ex: decoruri) s.a. Polita emisă pentru o perioadă de 12 luni oferă protecție de tip “toate riscurile”: de la incendiu, trăsnet, explozie, inundație de la apa de conductă și până la cutremur sau alte riscuri catastrofice. Suma asigurată, reprezentând valoarea bunurilor ce fac obiectul asigurării este de 23,5 milioane Lei.    ”Acordarea acestei protecții este un prim pas pe care îl facem în direcția susținerii uneia dintre cele mai importante instituții de cultură din România, reper și simbol al valorilor locale. Asocierea cu Teatrul Național București nu este întâmplătoare; la baza acestui parteneriat stau valori comune solide; de la încredere și responsabilitate, la reputație și stabilitate. Facem astfel un gest prin care dorim să arătăm că, pentru Allianz-Tiriac valorile culturale românești sunt importante”, explică Remi Vrignaud, Directorul General al Allianz-Țiriac Asigurări. “Teatrul Naţional « I.L.Caragiale » reprezintă un adevărat brand cultural naţional şi este unul din principalii generatori de imagine a Românie - afirmă Ion Caramitru, Directorul General al Teatrului Național. În urma reconstrucţiei cladirii si a redimensionării instituţionale, care se apropie de finalizare, Teatrul Naţional „I.L.Caragiale“ din Bucureşti îşi propune să devină “Un teatru nou pentru un public nou “ și își asumă o vocaţie culturală polivalentă : instituția va funcționa ca un centru cultural complex, dotat nu doar cu săli de teatru, ci şi cu spaţii expoziţionale și alte spații alternative, cu un Muzeu al TNB, o sală de lectură, cu librării, cafenele etc. în care se vor derula proiecte diverse, în cadrul programului “TNB-Parateatral.” Pentru Allianz-Tiriac nu este prima dată când deruleaza programe de susținere a valorilor culturii românești. De-a lungul timpului, compania a asigurat simboluri si programe culturale reprezentative, așa cum este cazul Ateneului Român, Festivalului Internațional de Film Transilvania - TIFF sau Festivalului de Teatru de la Sibiu și mai mult, chiar a găzduit în sediul central Allianz-Țiriac expoziții de pictură ale unor artiști plastici români.

Citește mai mult >

În atenția persoanelor cu dizabilități

11 Aprilie 2014

Vă informăm că, în conformitate cu prevederile articolului 21 din legea 448 / 2006, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, Teatrul Național I.L. Caragiale din București alocă persoanelor cu dizabilități un număr de 6 locuri gratuite la fiecare spectacol din repertoriu. Acordarea gratuităților, cât și accesul la spectacole se va face numai pe bază de legitimație personală.   Planul rampelor de acces în Teatrul Național mai jos Plan de acces cu rampe

Citește mai mult >
Arhivă
Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
TNB I. L. Caragiale Logo