Meniu

Știri

Ordonare

Totul se transformă în 28 iunie

28 Iunie 2021

  Spectacolul Totul se transformă programat la Sala Mare pentru data de 19 aprilie 2021 a fost amânat pentru data de 28 iunie 2021. Biletele cumpărate rămân valabile pentru această dată sau vă puteți recupera contravaloarea acestora de la Casa de bilete a TNB prezentând biletul în format fizic sau de la mystage.ro pentru cele achiziționate online. În data de 28 iunie 2021 va avea loc o singură reprezentație a spectacolului Totul se transformă de la ora 20.00. Spectatorii care au achiziționat bilete pentru reprezentația de la ora 17.00 sunt rugați să vină de la ora 20.00. Biletele achiziționate rămân valabile! Vă mulțumim pentru înțelegere!

Citește mai mult >

O nouă premieră la TNB: D-ale carnavalului

19 Iunie 2021

„D-ale carnavalului”, un spectacol de un umor vitriolant, în regia lui Alexandru Dabija! S-ar crede că Alexandru Dabija îl „citește” pe Caragiale în „altă” cheie. În fapt, îl privește lăuntric, și ceea ce vede îi place. Iar cu ceea ce-i place se identifică. Un Caragiale lucid și cinic până la cruzime cu eroii săi, latură pe care Dabija o exploatează cu mult interes în spectacolele sale. Să ne amintim şi precedenta sa montare, de la Naţional, cu „Două loturi” (!), spectacol ce s-a bucurat, în anul aniversar Caragiale 2012, de cronici elogioase, interpretări atente, câteva premii şi participări la festivaluri importante. O cutremurătoare viziune a vidului și deriziunii umane contemporane ne propune și cu „D-ale carnavalului”; montare modernă și fidelă textului caragialian, de un umor care nu mai e binevoitor, ci mai degrabă vitriolant. Un spectacol provocator a cărui estetică se apropie de cea a filmului mut, care scoate la lumină cu mijloace realiste absurdul condiţiei umane. Ansamblul scenografic (decorul Raluca Alexandrescu; costumele Liliana Cenean) și mișcarea scenică (Florin Fieroiu) surprind întreg mecanismul acestei comedii clasice „alb-negru” în care sunt prinse ca într-o morișcă destinele personajelor-fantoșă „ambetate” de gândul răzbunării în propria lor țopârlănie și imbecilizare. Respingând tentația carnavalului cu confetti, Alexandru Dabija propune un amețitor carusel al golului și nimicniciei. În distribuție: Irina Movilă, Natalia Călin, Rodica Ionescu, Claudiu Bleonț, Gavril Pătru, Emilian Oprea, Marius Rizea / Ionuț Toader, Mihai Munteniță, Mihai Calotă şi Ciprian Nicula. Avanpremiera spectacolului va avea loc în zilele de 19 şi 20 iunie 2021, ora 20.00, iar premiera oficială este programată pentru data de 26 iunie 2021, ora 20.00, la Sala Studio. Până spre final de iulie, când stagiunea se va închide, mai aveţi câteva ocazii de a vedea noul spectacol al Teatrului Naţional din Bucureşti. Vă aşteptăm cu bucurie la teatru! O invitație suplimentară: În serialul #ABCulMemoriei de pe pagina de Facebook a TNB vă invităm să urmăriți un moment de istorie teatrală în care veți afla cum a fost primită de public și de presa timpului prima reprezentație a piesei D-ale carnavalului, cu mai bine de 136 de ani în urmă ! Veți afla și informații inedite despre actorii din distribuția acelei prime montări. Așteptăm cu interes impresiile dumneavoastră pe pagina noastră de Facebook, rugându-vă să includeți în răspuns hashtag-ul: #ABCulMemoriei.  

Citește mai mult >

Ion Caramitru, o relație privilegiată cu opera eminesciană

15 Iunie 2021

“Îi datorăm enorm pentru că a purtat creaţia eminesciană nu numai peste tot în România, pe scene majore, ci şi în afara României, în teatre şi instituţii de cultură majore. Poate că unii nu mai deschid o carte să citească, dar îl ascultă, iar felul în care acest Eminescu ne-a fost construit şi livrat, comunicat, este cu totul şi cu totul original”. Recunoaștem cu ușurință în acest ”portret” personalitatea de excepție a lui Ion Caramitru, a cărui relație privilegiată cu creația lui Eminescu este unanim recunoscută. Cuvintele de mai sus, ale profesorului universitar Mircea A. Diaconu, au însoțit, decernarea, cu foarte puțin timp în urmă, la Memorialul Ipoteşti - Centrul de Studii „Mihai Eminescu”, a Premiului pentru promovarea operei eminesciene actorului Ion Caramitru, manager al Teatrului Național ”I.L. Caragiale” si președinte al UNITER,   în cadrul unei ceremonii organizate, cu prilejul Zilelor Mihai Eminescu, la 132 de ani de la moartea poetului. Premiul este acordat de Memorialul Ipoteşti, în baza unei decizii adoptate de un juriu naţional, din care au făcut parte profesorii universitari Iulian Costache (Universitatea din Bucureşti), Mircea A. Diaconu (Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava) şi Andrei Terian (Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu). Ion Caramitru nu uită niciodată să afirme că toată viaţa sa a stat sub semnul poetului, a cărui operă a pus-o în lumină nu doar prin rostire, ci pe care a și valorificat-o prin inițiative de excepțională importanță: ”În patru ani de ministeriat (I.C. a fost Ministrul Culturii între 1996-2000 -n.n.), pe lângă alte multe lucruri, cel legat de facsimilarea digitală a manuscriselor lui Eminescu a ocupat locul principal, într-o hotărâre de guvern pe care am impus-o." Premiul decernat la Ipotești a fost primit cu emoție și cu sentimentul unei împliniri de o viață, Ion Caramitru mărturisind și de această dată că are „o pasiune care nu a încetat pentru Eminescu” şi că are trăiri cu totul aparte când îl recită pe Eminescu.

Citește mai mult >

Hai, să vorbim despre viață!, în premieră la TNB

13 Iunie 2021

Piesa anului 2019, premiată de UNITER, pe scena TNB! One Woman show de excepție, cu Florentina Țilea! Hai, să vorbim despre viață! de Ana Sorina Corneanu, desemnată Cea mai bună piesă a anului 2019, la Concursul de Dramaturgie organizat de UNITER, este viitoarea premieră a Teatrului Național ”I.L Caragiale” din București, programată pentru seara de 13 iunie 2021, de la ora 20.00, la Sala Atelier. Aceeași tânără regizoare - Zsuzsánna Kovács, care a montat de curând piesa ”Incognito” a lui Nick Payne la Național, în cadrul Programului Uși deschise pentru toți, a fost invitată să realizeze, de această dată sub auspiciile Centrului de Cercetare și Creație Teatrală Ion Sava din cadrul TNB,  un spectacol cu piesa premiată de UNITER. Florin Fieroiu semnează coregrafia, compoziția muzicală îi aparține lui Călin Țopa, iar scenografia este realizată de Gabi Albu. Florentina Țilea o interpretează pe Greta, tânăra care își coregrafiază viitorul prin opțiuni, baletând cu grație între exemplul concret al prietenei ei, angajată la o multinațională și îndemnul vocilor interioare, care o trimit spre o zonă mai puțin materialistă. "Prinsă între ceea ce își dorește și ceea ce societatea consideră a fi indispensabil, Greta își construiește, minuțios, un plan de evadare psihologic, care se schimbă în fiecare moment. Un roller coaster al minții umane, o introspecție a sufletului în căutările adevărului, o piesă despre cine suntem… atunci când nu ne raportăm la ceea ce se așteaptă ceilalți să fim" spune autoarea, Ana Sorina Corneanu. "Va porni ea în direcția în care se îndreaptă majoritatea oamenilor sau va reuși să formuleze, până spre finalul spectacolului, ceea ce la început doar simte – faptul că ea a pornit într-o altă direcție? – este una dintre întrebările piesei, la care a meditat regizoarea spectacolului, Zsuzsánna Kovács. Cea mai mare curiozitate a omului, declară ea în continuare, este cum va arăta viața lui, care-i va fi povestea… Greta ne invită să participăm la spectacolul ei, al cărei dramaturg, regizor și actor al fiecărui rol este ea însăși. Acest spectacol ar trebui să o ajute să decidă în ce direcție să-și mâne povestea". În contextul în care, în plină explozie a comunicării și a interacțiunii sociale a survenit o pandemie care ne-a aruncat pe toți în izolare și ne-a închis în țarcuri mai largi sau mai strâmte, generând o uriașă masă de oameni frustrați, cărora le-au fost luate sau, cel puțin amânate, planurile de viitor, aspirațiile, visele – personajul Gretei ne apare ca fiind unul emblematic. Zsuzsánna Kovács este din Sfântu Gheorghe. A studiat regia la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică ”Ion Luca Caragiale” din București, unde a absolvit și un program de masterat în Arta regizorului de teatru. În 2012 a regizat “Central Park West” de Woody Allen, la Godot, “Nefericiții” de Füst Milán, UNATC ”I.L. Caragiale”, găzduit de Teatrul Odeon, în stagiunea 2011. În 2015 regizează “Ibusár” de Parti Nagy Lajos, la Teatrul Tamási Áron din Sfântu Gheorghe. Colaborează cu Unteatru, unde montează spectacole precum “Liliom” de Molnár Ferenc, în 2016, “Nora” de Henrik Ibsen, în 2017, apoi “Alcesta – sau cine moare în locul tău” după Euripide, în 2019. În 2020, Zsuzsánna Kovács își face debutul și în Teatrul Național ”I.L. Caragiale” din București cu spectacolul “Incognito” de Nick Payne. Ana Sorina Corneanu este absolventă a Facultăţii de Teatru, secţia actorie (Universitatea de Arte Târgu Mureş şi Universitatea Spiru Haret - Facultatea de Arte, Bucureşti) şi a Şcolii de Televiziune Tudor Vornicu - secţia editorial. Cărți publicate: Jurnalul lui Pufos Lipicios, Poveste de iarnă, Fii independentă: spune-i „PA” în loc de „DA”! Ghid de dezvoltare emoţională. Culegere de jocuri pentru educarea copilului prin exerciţii de artă teatrală, Ghid practic de înţelegere a emoţiilor prin Art terapie, Jurnal (2019) și Hai, să vorbim despre viață, editura UNITEXT.

Citește mai mult >

Raportul Ministerului Culturii

10 Iunie 2021

Raportul Ministerului Culturii post evenimente pilot arată că manifestările culturale se pot organiza în condiţii de siguranţă 10 Iunie 2021 Ministerul Culturii a organizat, în luna mai, patru evenimente pilot, cu spectacole cu public atât la interior, cât și la exterior, care au avut ca scop relaxarea condițiilor din sectoarele cultural-creative. La două săptămâni de la derularea ultimului eveniment, cel de la exterior de la Opera Națională București, Ministerul Culturii a elaborat un raport detaliat (disponibil Aici) asupra modului de derulare. Acestea au reprezentat o bună oportunitate pentru a observa și analiza eventualele provocări logistice și modele comportamentale, datele colectate fiind utile pentru o varietate de activități care implică adunări mari de oameni, cum ar fi evenimentele culturale, sportive, religioase etc. Astfel, raportul prevede provocările organizatorilor pe timp de pandemie, cât și o serie de recomandări și concluzii. Evenimentele la interior au avut loc în data de 14 mai 2021, la Opera Națională București, și în data de 15 mai la Teatrul Național București și la Opera Națională Română Cluj-Napoca. Cel derulat la exterior la Opera din capitală a avut loc sâmbătă, 22 mai. Condițiile de derulare au fost create cu scopul verificării unui nou set de măsuri pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul cultural-creativ. Cu scopul unei realizări optime a evenimentelor, au fost asigurate colaborări cu alte instituții ale statului, atât în București, cât și în Cluj-Napoca. Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a asigurat tabletele pentru verificarea autenticității dovezilor medicale prezentate de participanți, Institutul Național de Sănătate Publică a sprijinit monitorizarea post eveniment a participanților și Direcțiile de Sănătate Publică București și Cluj au asigurat testarea personalului tehnic și artistic cu teste RT - PCR. De asemenea, Instituțiile prefectului din București și Cluj au asigurat sprijinul logistic Ministerului Culturii și instituțiilor sale din subordine. Biletele au putut fi cumpărate doar online pentru a reduce contactul între persoane, iar accesul la evenimente s-a făcut doar pe baza cărții de identitate sau a documentelor medicale, verificarea informațiilor realizându-se prin intermediul aplicației puse la dispoziție de STS. Toți participanții au avut obligația să își lase datele de contact (adresa de e-mail, număr de telefon) la achiziționarea biletului, pentru a fi monitorizați ulterior și să bifeze căsuțele obligatorii de informare asupra condițiilor obligatorii de desfășurare. Propunerea Ministerului Culturii a fost ca la evenimentele pilot organizate în interior să se permită exclusiv accesul persoanelor care au fost imunizate în urma vaccinării. Însă în baza Ordinului comun cu Ministerul Sănătății, la toate evenimentele pilot organizate la interior, cât și la exterior, a fost permisă participarea persoanelor vaccinate, a celor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 sau care prezintă rezultatul unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore. Condițiile de participare a publicului au fost aprobate de către Comitetul Național pentru Situații de Urgență și au prevăzut un grad de ocupare de 70%, dar și purtarea măștii. Peste 1.300 de persoane au participat la cele patru evenimente. În ziua ulterioară fiecărui eveniment, participanții au primit o informare în legătură cu procedura de testare în cazul în care o persoană dezvolta simptomatologie sugestivă. De asemenea, fiecare participant a fost rugat să evite zonele aglomerate sau interacțiunile cu persoane din afara cercului obișnuit de cunoștințe. În urma monitorizării, nu a fost testată pozitiv nicio persoană care a participat la cele trei spectacole de la București, se arată într-o adresă oficială a STS. După spectacolul de la Cluj a fost confirmată o persoană la data de 23, în urma unui test antigen rapid. „Conform World Health Organization, simptomatologia specifică virusului SARS-CoV-2 apare, de regulă, după cinci - șase zile de la infectarea cu acesta. Astfel, ținând cont de faptul că între spectacolul de la Opera Națională Română din Cluj-Napoca și rezultatul testului au trecut opt zile, și că o singură persoană a fost confirmată pozitiv din peste 1.300 de participanți (rezultând un procent de aproximativ 0,07%), concluzia evidentă este că acest caz unic nu este statistic relevant sau reprezentativ pentru evenimentele pilot în ansamblu și că este foarte posibil ca infectarea să se fi produs la o dată ulterioară evenimentului.”, se arată în raportul Ministerului Culturii. În final, raportul Ministerului menționează: „evenimentele pilot au avut rolul de a confirma că acțiunile culturale nu reprezintă o sursă pentru focarele de infecție, că publicul participant este unul responsabil, că sectorul cultural creativ își poate continua munca și că statul poate oferi predictibilitate pentru acest domeniu. Recomandarea Ministerului Culturii este ca activitatea sectorului să nu mai fie suspendată pe perioada stării de alertă pe teritoriul României, indiferent de situația epidemiologică.” „Așa cum am susținut mereu, sectorul cultural-creativ are un public responsabil și riscul de îmbolnăvire este unul redus. Evenimentele culturale se pot organiza în condiţii de siguranţă, independent de rata incidenței cumulate. Totodată, soluţia este şi trebuie să rămână vaccinarea pentru întoarcerea la normalitate”, a declarat ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu. Evenimentele au fost coordonate de Ministerul Culturii împreună cu Opera Națională București, Teatrul Național București şi Opera Națională Română Cluj-Napoca şi au beneficiat de sprijinul Ministerului Sănătății, al Direcțiilor de Sănătate Publică București şi Cluj, al Institutului Național de Sănătate Publică, al Serviciului de Telecomunicații Speciale și al Instituției Prefectului din București şi din Cluj. Un rol important în dezvoltarea lor l-au avut prof. univ. dr. Victor Costache și coordonatorul științific al evenimentelor, prof. dr. Cristian Oancea.

Citește mai mult >

Anunț proiect de management

09 Iunie 2021

Organizarea și desfășurarea analizei noului proiect de management al domnului Ion Horia Leonida Caramitru, manager al Teatrului Național „I.L. Caragiale” din București Organizarea și desfășurarea analizei noului proiect de management al domnului Ion Horia Leonida Caramitru, manager al Teatrului Național „I.L. Caragiale” din București, care a  obținut, în urma evaluării finale, nota 9,81. Ordin de aprobare a regulamentului   Ordin de aprobare a caietului de obiective   Invitație de depunere a unui nou proiect   Anexa nr. 1 – ROF aprobat   Anexa nr. 1.1 – ROF modificat   Anexa nr. 1.2 – ROF modificat   Anexa nr. 1.3 – ROF modificat   Anexa nr. 2 – Stat de funcții   Anexa nr. 3 – Bugete aprobate     

Citește mai mult >

Casa de bilete

14 Mai 2021

Ca urmare a scăderii incidenței de infectare cu virusul Sars Cov 2 și a deciziei autorităților de a relaxa măsurile de restricție începând cu data de 15 mai 2021, gradul de ocupare al sălilor de spectacole a fost mărit până la 50%. Conform noilor decizii, începând cu data de 7 iunie 2021, gradul de ocupare al sălilor de spectacole va crește la 70% din capacitate! Programul Casei de bilete a TNB este următorul: Luni: 10.00 - 16.00 Marți - Duminică: 10.00 - 19.00 Vă așteptăm cu drag la teatru!

Citește mai mult >

Gala HOP – Gala tânărului actor, ediția 2021

26 Aprilie 2021

  Motto: „Caragiale – o lume în mişcare”Ce lume! Ce lume! Ce lume!(O scrisoare pierdută, Actul IV, Scena 4) UNITER anunţă organizarea preselecției pentru Gala tânărului actor – HOP!, a 24-a ediţie.Gala tânărului actor HOP 2021 continuă cu tema: Teatru coregrafic. DansActorul ca fenomen al teatrului actual şi se va desfăşura tot sub bagheta cunoscutului coregraf şi dansator Gigi Căciuleanu.Și anul acesta preselecţia va avea loc pe baza înregistrărilor video trimise de concurenţi. Ne adresăm tuturor actorilor care au absolvit facultatea (licență), cu vârsta până la 33 de ani. Pentru ambele secţiuni, Individual şi Grup, preselecția se va desfăşura în felul următor:- Prezentarea unui moment de mișcare și text pregătit de concurent (maximum 10 minute la secţiunea Individual şi maximum 15 minute la secţiunea Grup).În construcția momentului, concurenții vor trata textul prin mijloacele teatrului coregrafic, sub formă mixtă – combinare liberă a formelor verbală şi non-verbală.Componența maximă a unui grup – 7 persoane.În construcția momentelor prezentate se va urmări tratarea originală prin text şi mişcare (în proporție egală, 50/50 între cuvinte și mişcare) a unor pagini la liberă alegere din opera lui Ion Luca Caragiale: Piese, Schițe, diverse texte (articole, poeme etc). Linii directoare:• Monologuri şi / sau Dialoguri puse în mişcare (Verbul - Vorbă / Verbul - Acțiune)• Comicul verbal și cel de situație duse mai departe înspre Actul Dansat...• Relații dinamice dintre personaje (de ce nu reinventate? de ce nu provenind chiar din texte diferite?)• Prelucrare de gesturi care populează atât textele propriu-zise ale pieselor, ale momentelor şi schițelor, cât şi foarte precisele didascalii sau indicații de atitudini şi joc apărând în filigran, printre rânduri, cu aceeași forță „coregrafică” precum textul însuși.Un Caragiale revizitat, peste spațiu și timp, acum când absurdul lui Ionescu nu numai că ne este familiar, dar a devenit chiar un clasic.Momente de umor sau umoare despre iubire şi ură, despre prostie şi inteligență schițate nu numai în vorbă sau gest, ci şi în mişcare elaborată.Cei admişi vor prezenta momentul pregătit, live, în cadrul Galei HOP 2021.Candidaţii trebuie să trimită la adresa de email doina@uniter.ro înregistrarea video a momentului pregătit (format landscape), un curriculum vitae, copie după diploma de absolvire (sau adeverinţă eliberată de facultate), o fotografie (portret, rezoluţie 300 dpi), titlul și informațiile logistice și tehnice pentru exercițiul prezentat. Data limită de trimitere a materialelor pentru înscriere este 15 iulie 2021.UNITER

Citește mai mult >

Măsuri speciale în toate sălile TNB

01 Februarie 2021

Vă informăm că la începutul fiecărei săptămâni, în clădirea Teatrului Național I.L. Caragiale va fi executată câte o acţiune de dezinfecţie a sălilor de spectacol, a cabinelor, a sălilor de repetiție și de regrupare actori, acțiune care se execută cu  un aparat specific, generator de ceață rece, ce utilizează pentru tratament Bionet A 15, substanță cu acțiune bactericidă, fungicidă și virucidă, avizată de Ministerul Sănătății și înregistrată în Registrul Biocidelor. Menționăm că această acțiune de dezinfecție se face conform Ordinului nr. 3142/1495/2020 din 31 august 2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul Coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranţă sanitară în domeniul culturii.  

Citește mai mult >

Reguli noi pentru spectatorii de teatru

03 Septembrie 2020

Obligațiile spectatorilor privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu SARS-CoV2: asigurarea sănătăţii angajaţilor şi a publicului reprezintă obiectivul prioritar al acestor măsuri. - Purtarea măștii (medicală / nonmedicală) pe toată durata evenimentului, începând cu intrarea în foaier și pe toată durata spectacolului, până la părăsirea clădirii. Pentru a oferi o protecție eficace, masca trebuie să acopere gura și nasul. - Atenție! Teatrul își rezervă dreptul de a efectua la intrare un triaj observațional și de a nu permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată) şi temperatură mai mare de 37,3°C. - Termoscanarea se va face de către personalul teatrului. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în teatru. - Dezinfectarea mâinilor cu dezinfectant avizat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziție la intrare. - Respectarea distanțării de minimum 1,5 m între persoane - de la intrarea în teatru, în sălile de spectacol, la toalete și la ieșirea din sală. - Spectacolele se vor desfăşura fără pauze pentru a se evita aglomerarea spaţiilor din foaiere; - Distanţa dintre scenă şi spectatori trebuie să fie de minimum 3 m; - Referitor la distribuţia locurilor în sală (atât online cât şi la casele de marcat): se va aloca câte un scaun liber între spectatori; - Vizionarea spectacolului este permisă numai cu păstrarea locului individual în sală şi a purtării măştii de protecţie; Personalul va verifica respectarea distanţării sociale în timpul spectacolului; - Se interzice spectatorilor consumul de alimente şi băuturi în incinta instituţiilor de spectacole şi / sau concerte, cu excepţia lichidelor preambalate. Vânzarea de bilete se va face pe cât posibil online, astfel încât contactul fizic să fie minimizat în locaţii. În cazul achiziţiei biletelor la casa de bilete se încurajează utilizarea plăţii cu cardul contactless sau cu telefonul. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă așteptăm la teatru!

Citește mai mult >
Arhivă
Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
Sunt de acord

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

TNB I. L. Caragiale Logo