Meniu

Știri

Ordonare

Damian Crâșmaru ne-a părăsit!

11 Iulie 2019

Cu adâncă durere, colegii din Teatrul Național din București se despart astăzi de marele actor și om de teatru DAMIAN CRÂȘMARU (1931 - 2019).Un actor cu o forță deosebită, cu o prezență impunătoare și cu un talent șlefuit de mari nume ale scenei, precum George Timică și Ion Finteșteanu, Damian Crâșmaru a debutat pe prima scenă a țării în 1953 și de atunci a rămas profund legat de ea.Alături de Doamna sa, marea actriță Carmen Stănescu, de care din păcate ne-am despărțit de curând, ne-a încântat serile pe scena TNB în spectacole memorabile.Va rămâne în sufletele și inimile noastre cu numeroase roluri remarcabile, cu vocea sa inconfundabilă și cu noblețea și discreția sa.https://www.tnb.ro/ro/damian-crasmaruTrupul neînsuflețit al lui Damian Crâșmaru este depus la capela cimitirului Reînvierea, iar înmormântarea va avea loc sâmbătă, 13 iulie, la ora 10:30.Dumnezeu să îl aibă în pază!

Citește mai mult >

Ion Caramitru: Scrisoare deschisă

08 Iulie 2019

Mă adresez pe această cale oamenilor - în general, spectatorilor - în special, prietenilor și celor care nu-mi sunt prieteni.Când am debutat în rolul Eminescu, în 1964, la TNB, regizorul Sică Alexandrescu mi-a scris o dedicație pe cartea dăruită la premieră:”Dragă Caramitru, cine are talent are și mulți dușmani, tu ai mult talent, îți doresc cât mai mulți dușmani!”Pot să-i spun maestrului meu că urarea s-a împlinit. Am destui dușmani și în teatru, și în Parlament, și în Guvern și chiar pe stradă.Am ajuns, iubite maestre, la maturitate!Nu am a-mi reproșa mai nimic, nici privind conduita mea civică, nici profesională și nici materială.Trebuie să-mi reproșez încrederea în oameni și naivitatea de a uita ceea ce românul, tot timpul știe, că surprizele majore, dramatice și uneori chiar tragice vin de la cei cărora, într-un fel sau altul, le-ai făcut doar bine în viață și în carieră.De-aici și până la linșajul mediatic pe care îl trăiesc, e doar un pas.Trebuie să mă apăr, să dovedesc, să mă dezbrac în fața lumii, pentru a arăta unde mă doare și ce am de gând să fac. Cam cum era în comunism.Am mai trecut prin asta. Sunt pregătit.Mă simt nevoit, pentru a treia oară în ultimii douăzeci de ani, să-mi salvez onorabilitatea.În 2001, tot la inițiativa Ministerului Culturii, s-a decis un control, chitit să mă compromită, în legătură cu UNITER. La final, am câștigat în instanță, un proces de calomnie care s-a încheiat cu condamnarea penală a Secretarului de Stat Ion Antonescu, zis ”Mareșalu’”. Am cerut, atunci, daune morale de 1 Leu, fiindcă nu câștigul material m-a interesat, ci ca adevărul să iasă la lumină.Între 2015 și 2017, am fost controlat în toate ipostazele de funcționar public, de binecunoscutul organism A.N.I.În 2017, dosarul a fost clasat.Astăzi, mă pregătesc pentru a treia încercare. Acuzele curg torențial, sunt deja un infractor, terenul e aproape inundat.Numai că astăzi, cauza mea este, în principal, salvarea de la inactivitate și faliment a Teatrului Național din București și a principalelor instituții naționale ale României, aflate în directă legătură cu Ministerul Culturii și Identității Naționale, responsabil, de facto, de activitatea noastră.Alături, un alt traseu de abordat, pornit de la delațiuni și neadevăruri venite de la câțiva colegi lipsiți de scrupule.Sunt pregătit și pentru asta.Vreau să-mi asigur prietenii că nu am nevoie de ajutor, că am adevărul de partea mea și că voi lupta să-l dovedesc. Îi rog doar să mă urmărească în tot ce fac.  Atât. Ion Caramitru08.07.2019   Ion Caramitru - Scrisoare deschisă

Citește mai mult >

Program de vară la Casa de bilete

01 Iulie 2019

În perioada 1 - 31 iulie 2019, Casa de bilete a TNB va fi deschisă de luni până duminică între orele 14.00 - 20.00, iar în zilele în care sunt programate spectacole la Amfiteatru, programul de funcționare va fi între orele 14.00 și 21.00!În perioada 1 - 30 august 2019 biletele sunt disponibile exclusiv online iar din 31 august se revine la programul normal. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă așteptăm la teatru!

Citește mai mult >

Ion Caramitru și mai mulți directori de instituții culturale, primiți la Palatul Victoria de premierul Viorica Dăncilă

01 Iulie 2019

  București, 1 iulie 2019.În urma unei solicitări scrise, trimisă zilele trecute Guvernului României, o delegație de directori din instituții aflate în subordinea Ministerului Culturii va fi primită în cursul zilei de marți, 2 iulie, la Palatul Victoria de către premierul Viorica Dăncilă. Din delegație vor face parte: Ion Caramitru - Manager General al Teatrului Național „I.L. Caragiale” din București, Andrei Dimitriu - Director General al Filarmonicii ”George Enescu”, Bianca Ionescu - Manager al Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” și Călin Dan - Manager General al Muzeului Național de Artă Contemporană.   Această întâlnire are loc în urma apelului lansat de mai multe instituții de cultură din România, în urma reducerii bugetelor, fapt care a dus la blocarea parțială a activității acestora, dar și la concedierea unor colaboratori. Numai în cazul Teatrului Național din București, bugetul a fost scăzut cu două milioane de lei la capitolul ”Bunuri si servicii”, suma capitolului bugetar ”Venituri proprii” fiind mărită cu aproximativ un milion de lei.Întâlnirea de la Palatul Victoria are loc după ce o delegație numeroasă de directori din instituții de cultură le-a avut, pe 19 iunie, cu ministrul Culturii, Daniel Breaz, dialog care nu a dus la nicio concluzie.În cursul zilei de miercuri, mai mulți reprezentanți ai instituțiilor de cultură din toată țara au fost invitați la o audiere cu membrii Comisiei pentru cultură, arte și mijloace de informare în masă din Camera Deputaților.Duminică după-amiază, câteva sute de persoane, angajați ai mai multor instituții de cultură, dar și artiști independenți, s-au adunat într-un miting de protest în fața Guvernului României, solicitând deblocarea posturilor și revenirea la bugete care să permită buna funcționare a instituțiilor. Ion Caramitru, Managerul General al Teatrului Național din București își exprimă speranța unei bune întâlniri cu reprezentanții Guvernului, pentru deblocarea situației fără precedent cu care se confruntă în acest moment atât cel mai important teatru din România, dar și celelalte instituții din subordinea Ministerului Culturii și Identității Naționale.

Citește mai mult >

Final (nedorit) de stagiune

27 Iunie 2019

  Suntem pentru prima dată în situația de a putea promite ferm doar o singură premieră spectatorilor de teatru care așteaptă ca stagiunea TNB să reînceapă în forță în septembrie! Așadar, deschiderea stagiunii 2019 - 2020 la TNB va avea loc la Sala Studio, cu premiera spectacolului Neguțătorul din Veneția de William Shakespeare, în regia lui Alexander Morfov, cu Ion Caramitru, Ada Galeș, Richard Bovnoczki, Alexandru Potocean, în rolurile principale, secondați de o distribuție numeroasă. Decorurile: Gabi Albu, Costumele: Liliana Cenean, Coregrafia: Inga Krasovska, Light Design: Chris Jaeger.     Aflat la limita supraviețuirii artistice din cauza drasticelor restrângeri bugetare, Teatrul Național ”I.L. Caragiale, asemenea multor altor instituții de cultură, este obligat să își limiteze, deocamdată, activitățile, din motivele pe care le găsiți explicate, pe larg, de managerul Ion Caramitru, în textul reprodus mai jos: Ceea ce trăim acum, nu numai în Teatrul Național, ci absolut în toate instituțiile care sunt acum în subordinea Ministerului Culturii, dar și în instituțiile din subordinea Primăriei Generale este fără precedent.  (…) Conform legii, bugetul statului român ar fi trebuit să apară din noiembrie, anul anterior și să fie votat pentru a deveni operațional începând cu 1 ianuarie 2019. În realitate, el a fost aprobat abia în aprilie 2019, devenind operațional abia în luna mai. Au mai fost situații de acest gen, dar nu atât de grave. Ca să ajungă la instituțiile din subordine, după ce el este repartizat prin Ministere, mai ia un timp destul de lung, astfel încât momentul zero, momentul în care teatrul nostru, de exemplu, putea să înceapă orice activitate, legală, din punct de vedere al deschiderii finanțării, este momentul în care ministrul ne aproba Programul minimal. Programul minimal este un fel de contract sine qua-non care permite managementului teatrului să-și facă treaba. Noi am devenit ”operaționali” abia la mijlocul lunii mai. Până în acel moment n-am avut dreptul să cheltuim lunar decât ceea ce legea ne permite, adică a 12-a parte  din bugetul anului anterior, deci o sumă infimă! Din aceste sume pe care le-am avut la dispoziție, am putut face două spectacole, Preșul de Ion Băieșu, la Sala Studio și Class la Sala Atelier. Două spectacole cu cheltuieli relativ mici. (…) Cum abia în 15 mai am avut liber la cheltuieli, vă dați seama că într-o lună nu puteam deschide finanțarea, să facem şi decoruri, şi costume, să plătim contracte de drepturi de autor, să rezervăm sala pentru alte premiere de anvergură etc. La ora aceasta, nu pot să vă spun ce alte spectacole se vor face în acest an, pentru că nu vă pot spune care este situația la zi! Până în acest an, TNB a avut o producție, în medie, de opt spectacole pe an. Asta înseamnă două producţii pe fiecare din cele patru săli în care ne desfășurăm stagiunea, şi înseamnă o premieră la fiecare 6 luni per sală! Am fi putut să producem mai multe, dar nu am avut nici fonduri și, mai mult decât atât, nu avem suficienți oameni la scene pentru a putea asigura autonomia fiecărei scene. Am raportat acest lucru ministrului, am tot trimis la minister diferite documente, nu puține, în legătură cu această problemă. Anul acesta, în cel mai fericit caz, am putea realiza patru premiere, deci jumătate din producția anului trecut. (…) Astăzi ne aflăm în situația total aberantă în care Ministerul ne-a scăzut de la capitolul ”Bunuri și Servicii” două milioane de lei și ne-a crescut obligațiile la capitolul ”Venituri proprii” cu un milion. Cu alte cuvinte, primim mai puțini bani pentru producții și ni se crește valoarea vânzării producțiilor pe care nu le putem face de fapt, sau le facem pe jumătate. Toate cheltuielile prevăzute a fi făcute  lunar pentru utilități (căldură, lumină, aer condiționat), pentru firmele care ne asigură mentenanța pe diferite domenii, pentru pază, pompieri, curățenie etc. se efectuează din bugetul prevăzut la capitolul Bunuri și Servicii! În plus, tuturor managerilor ni s-a condiționat aprobarea, de către Minister, a  Contractului pentru Programul Minimal de acceptarea, sub semnătură, a  următoarei clauze: ”Managerul instituției a întocmit programul minimal pentru anul 2019, asigurând cheltuielile de întreținere și funcționare a instituției pe tot parcursul exercițiului financiar”. Așa ceva nu se poate semna decât dacă ți se asigură bugetul integral, așa cum a fost calculat de contabilitate pe toate cheltuielile! Ori noi, la ora aceasta, nu avem așa ceva. Totuși, a trebuit să semnez, ca să putem fi funcționali. Este o ingerință teribilă în disciplina muncii și în drepturile pe care cineva le are, dar altfel ar fi trebuit să oprim producția și toți managerii au semnat acest lucru. Deci, după ce s-a făcut programul minimal, după ce bugetul a fost aprobat de Ministerul Culturii în termenii trimiși de contabilitate, ținând cont de cele două milioane care au scăzut la buget de la capitolul Bunuri și Servicii și de mărirea veniturilor proprii, după ce s-au semnat aceste documente, a venit o nouă dispoziție, de data aceasta via Ministerul de finanțe, adresă prin care suntem înștiințați că nu avem dreptul să cheltuim decât 30% din bugetul aprobat! Cu alte cuvinte, după calculele mele de artist ”liber cugetător”, ne aflăm în fața unui faliment. Falimentul ține de proasta gospodărire a întregului sistem financiar românesc. Există un faliment la vedere. Deși am fost la ministru împreună cu 20 de manageri din țară, toate Operele Naționale, toate Teatrele Naționale, Muzeul Național de Istorie, Muzeul de Artă, ”Antipa” etc., cu un document trimis sub semnătura mea și a lor, pentru a discuta față în față despre acest faliment în care suntem aduși, nu am ajuns la nicio concluzie. Cel mai grav lucru este că noi avem angajați, acum, 54 de oameni din afara teatrului (pentru că deși cerem de ani de zile posturi, nu primim), dintre care 39 deservesc scena. Practic, fără acești oameni teatrul nu poate funcționa. Numai că acești oameni, angajați printr-o agenție de forță de muncă, ne costă cu 24% mai mult, fiecare. Conform legii, ei trebuie să aibă salariul pe care îl au și angajații teatrului, la care se adaugă, în plus, 19% TVA și 5% comisionul acelei agenții. Printre ei se află oameni de o calitate excepțională, oameni care lucrează în teatru de un timp, care s-au specializat și pe care, dacă i-am pierde, am avea numai de suferit. Nu mai găsim oameni de specialitate pentru teatru. Dacă am avea posturi, i-am angaja imediat. Am explicat d-lui Ministru, nu o dată, că dacă am primi posturi, am face o economie. Ca să putem să încheiem discuțiile de la Minister care se prelungeau de peste trei ore, dl. Ministru ne-a spus să facem o calculație în plus de 30% din bugetul pe care l-am primit, poate că la rectificare se va reuși ceva. Eu nu văd o rectificare pozitivă la modul în care funcționează economia României în acest moment. Am întocmit o adresă către Ministrul de Finanțe și către doamna Prim-Ministru. Poate reușim să ne întâlnim față în față. (Fragmente reproduse din prezentarea făcută de  managerul TNB,  Ion Caramitru, la întâlnirea cu întregul colectiv al TNB luni, 24 iunie 2019)

Citește mai mult >

Roma Armee la TNB!

26 Iunie 2019

Miercuri 26 iunie 2019, în premieră pe scena Mare a TNB, într-o unică reprezentaţie, un spectacol extraodinar produs de Teatrul Maxim Gorki din Berlin, care se bucură de unanime aprecieri  în presa internațională: Roma Armee, în regia lui Yael Ronen, laureată a Premiului Europa, secțiunea Realități Teatrale (ediția a XVI-a, Roma, 2017). ”Prin claritate, optimism, pregnanță și farmec, acest spectacol pune în prim plan Mândria, ca răspuns la aspra discriminare.” (Peter Laudenbach, TIP, Berlin) Bazat pe o idee originală a autoarelor Sandra și Simonida Selimovic, spectacolul Roma Armee propune o poveste puternică: într-un moment în care neofascismul amenință Europa, un grup de actori inițiază o armată supranațională în scopul autoapărării. Expunând nedreptățile din trecut îndurate de romii din întreaga Europă, Armata Romă pornește procesul de auto-reflecție și de auto-emancipare începând o revoluție pentru un viitor pașnic, incluziv și respectuos pentru toți europenii.   Realizatorii spectacolui Roma Armee sunt artiști cu biografii excepționale. Regizoarea și autoarea dramatică multipremiată Yael Ronen, originară din Israel (în prezent regizor al Teatrului ”Maxim Gorki” din Berlin), considerată drept una din cele mai incitante personalități ale teatrului contemporan, are şi reputația unuia dintre cei mai implicați – social, cultural și politic – oameni de teatru din Europa. Ea explorează conflictele istorice contemporane în cheia unui puternic umor negru.  Cei doi scenografi ai spectacolului – soții Delaine și Damien Le Bas –au făcut parte din selecția celor 16 artiști din proiectul Paradise Lost – primul pavilion roma  din cadrul Bienalei de la Veneția, în 2007. Actorii din distribuție sunt romnja, roma și romi travellers din Austria, Serbia, Germania, Kosovo, România, Anglia și Suedia, precum și gadjii de origine israeliană-germană-turcă din Berlin. Componenți ai acestei unice ”Armate Rome”, ei evocă, într-un spectacol de cea mai înaltă calitate artistică, un tablou impresionant al nedreptăților istorice, dar și al celor recente, la care este supusă etnia romă. Roma Armee este, fără îndoială, o exemplară producție contemporană a romilor, modernă, aflată la confluența dintre cabaretul politic și teatrul-document.    Organizatorul turneului este Institutul European Rom pentru Arte și Cultură – IERAC, cu sprijinul Fundațiilor pentru o Societate Deschisă: Schimburi Culturale, Schimburi de Tineret, Inițiativa pentru Drepturile Omului, Programul de Sănătate Publică și al Institutului Goethe din România.    Spectacolul – care va fi titrat în limba română - are loc miercuri, 26 iunie 2019, ora 20.00, în Sala Mare a Teatrului Național ”I.L. Caragiale”. Accesul publicului este permis începând cu ora 18.45, deoarece la ora 19.00,  în foaierul Sălii Mari, vor fi rostite scurte alocuțiuni de întâmpinare din partea organizatorilor (IERAC) și a gazdei (TNB).  Biletele se găsesc la Casa de bilete TNB (în foaierul Sălii Mari), precum şi online, pe www.mystage.ro.

Citește mai mult >

ERIAC prezintă "Roma Armee" la București

26 Iunie 2019

Institutul European Rom pentru Arte și Cultură (ERIAC) va prezenta la Teatrul Național I.L. Caragiale din București (TNB), miercuri 26 iunie 2019, piesa de teatru Roma Armee, produsă de Teatrul Maxim Gorki din Berlin. Este pentru prima dată când "Roma Armee" va fi prezentată în România. Spectacolul regizat de celebra Yael Ronen se bazează pe ideea originală a Sandrei și a Simonidei Selimović. Piesa reprezintă vocile romilor care sunt supuși discriminării multiple și intersectate - femeile rome, tinerii romi și romii LGBTIQ, prezentând frumusețea fețelor multiple ale diversității dar, în același timp, intensitatea dramei interioare. Regizoarea spectacolului, Yael Ronen, originară din Israel, promovează un teatru puternic, marcat de umorul negru în contextul conflictelor istorice contemporane. În prezent lucrează la Berlin, la Teatrul ”Maxim Gorki” şi este considerată internațional ca fiind una dintre cele mai interesante personalități ale teatrului din generația ei. Multipremiată, ca regizor dar şi ca dramaturg, în palmaresul ei se află şi Premiul Europa pentru realități teatrale, obţinut la cea de-a 16-a ediţie a prestigioaselor distincţii, precum şi premiul austriac Nestroy pentru două dintre piesele scrise de ea. În distribuţia acestui spectacol se află personalităţi artistice incitante, cu o activitate artistică bogată şi diversificată. Sandra Selimović (chipul de pe afişul spectacolului) este actriță, regizor și cântăreață. Născută în 1981 în Serbia, a emigrat la vârsta de cinci ani cu familia din Serbia la Viena. Aici a debutat în 1994 și s-a făcut remarcată pe scena independentă de teatru. Joacă în principal la teatrul de tineret Dschungel din Viena și la fostul Teatru al momentului. Totodată este o campioană a emancipării femeilor în cadrul comunității de rromi, hotărâtă fiind să combată discriminarea anti-rromă. În 2010, împreună cu sora ei, Simonida Selimović, actriţă şi ea dar şi rapper, au fondat Romano Svato, prima asociație teatrală rromă feministă și profesionistă. O altă figură interesantă este Mihaela Drăgan, născută în 1986, actriță și dramaturg. Lucrează la București și Berlin, iar în anul 2014 a înființat compania de teatru Giuvlipen în colaborare cu alte actrițe rrome, un "teatru revoluționar", potrivit Reuters. În 2015, ea a jucat în “Aferim”, filmul lui Radu Jude care a câștigat Ursul de argint pentru regie la Festivalul Internațional de Film de la Berlin, iar în 2017 a fost personajul principal al scurtmetrajului “Magie neagră” regizat de Fanny Ardant. În prezent lucrează la Berlin la Teatrul Maxim Gorki. Şi Mehmet Ateșçi, absolvent al Academiei de Arta din Zurich, este, începând din 2013 actor al Teatrului Gorki, distribuit de regizori cunoscuţi în numeroase producţii. Hamze Bytyci lucrează în principal la Berlin, fiind atras de actorie, de regie şi de pedagogie. Administrează postul online Radio Corel și organizează școli de vară internaționale de film sub eticheta Balkan Onions. În 2012, și-a dezvoltat propriul format de performanță interactivă cu Hilton Room 437, dedicându-se problemelor sociale și politice. Riah May Knight, cântăreață, compozitoare și actriță din Sussex, Anglia. Ea a scris și a jucat în ultimii zece ani la instituții precum The Brighton Dome și Roundhouse din Londra, Notre Dame și Casele Parlamentului. Lindy Larsson, născut în Suedia, cu studii la Colegiul Universitar de Actorie din Stockholm, joacă pe scenele unora dintre cele mai importante teatre din Suedia, iar împreună cu regizoarea Charlotte Engelkes a creat câteva spectacole. În paralel cu activitatea teatrală, el Cântă în orchestra Lindy & Bon Bon Band. Despre ultimii doi, Berliner Zeitung scrie: „Riah May Knight, blonda romni care trăiește în Anglia și Lindy Larsson, un Rom din Suedia, interpretează un duet cu care ar fi putut ușor câștiga concursul Eurovison! Iar atunci când Mehmet Ateşçi li se alătură, inimile mulțimii se topesc”. Orit Nahmias a apărut în diferite producții de teatru din Israel, apoi şi la Schaubühne, iar din 2015 se alătură ansamblului Gorki unde joacă mai multe roluri, majoritatea dintre acestea fiind în spectacole de Yael Ronen. Roma Armee este o poveste puternică, dezvăluie impactul stereotipurilor, dar și lupta de a le depăși. Spectacolul comunică pasional, autentic și intens realitățile romilor. Cu design-ul de scenă și costumele realizate de faimoșii artiști romi Delaine și Damian Le Bas, "Roma Armee" reprezintă un exemplu inspirațional, de cea mai înaltă calitate artistică. Strategic în România, țara cu cel mai mare număr de romi, evenimentul vizează promovarea vocilor autonarate ale membrilor comunității de romi, în special, ale celor care fac obiectul discriminării multiple și intersectate. Într-un moment în care neofascismul amenință Europa, un grup de actori inițiază o armată romă în scopul autoapărării. Actorii sunt roma, romnja și romi traveleri din Austria, Serbia, Germania, Kosovo, România, Anglia și Suedia. Ei sunt, de asemenea, și gadjii din Berlin de origine israeliană-germană-turcă - ceea ce înseamnă că Armata Romă este supranațională, diversă și feministă. Expunând nedreptățile din trecut și din prezent îndurate de romii din întreaga Europă, Armata Romă pornește procesul de auto-reflecție și autoemancipare, inițiind o revoluție, prin care prevăd un viitor pașnic, incluziv și respectuos pentru toți europenii. Spectacolul "Roma Armee" este produs de Teatrul Maxim Gorki, organizat de Institutul European Rom pentru Arte și Cultură (ERIAC) și va fi prezentat la Teatrul Național I.L. Caragiale din București, la Sala Mare, în data de 26 iunie 2019, la ora 20.00.  Spectacolul va fi titrat în limba română. Accesul publicului este permis începând cu ora 18.45, deoarece la ora 19.00, în foaierul Sălii Mari, vor fi rostite scurte alocuțiuni de întâmpinare din partea organizatorilor (IERAC) și a gazdei (TNB). Evenimentul are loc cu sprijinului acordat de Fundațiile pentru o Societate Deschisă: Schimb de Arte, Schimb de Tineret, Inițiativa pentru Drepturile Omului, Programul de Sănătate Publică și de către Institutul Goethe din România. Biletele se găsesc la Casa de bilete TNB (în foaierul Sălii Mari), precum şi online, pe www.mystage.ro.

Citește mai mult >

TNB prezintă 2 spectacole la Festivalul „Miturile Cetăţii”

21 Iunie 2019

Două dintre premierele actualei stagiuni, de la Teatrul Naţional din Bucureşti - instituție cu vocație culturală polivalentă - vor putea fi văzute la Constanţa, în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru „Miturile Cetăţii”, aflat în acest an la cea de-a IV-a ediţie. TNB a fost invitat să prezinte spectacolul concert Săftița (Balkanic Project by Marius Mihalache) în data de 21 iunie 2019, de la ora 21.30, în Piaţa Ovidiu şi A fost odată în România, spectacol de pantomimă în regia lui Dragoş Huluba, ce se va juca pe scena Teatrului Naţional de Operă şi Balet "Oleg Danovski”, pe 25 iunie 2019, de la ora 19.00. Săftița lui Marius Mihalache este un proiect susţinut împreună cu Marius Mihalache Band, care a căpătat girul Teatrului Național ”I.L. Caragiale” la începutul toamnei 2018, fiind inclus în repertoriul său permanent, în cadrul programului TNB Parateatral Muzică. Spectacolul a fost recent distins la Gala Premiilor UNITER cu un Premiu special. Combinaţie ingenioasă între spiritul balcanic şi sufletul românesc, Săftiţa extraordinarului interpret și compozitor Marius Mihalache este o oglindă cu mai multe chipuri, în care se regăsesc şi iubirea, şi dorul şi aşteptarea. Oricine din public poate rezona recunoscându-se într-una din … Săftiţele spectacolului! Cei care vă apropie de fascinantul tărâm muzical făcând revelaţia posibilă sunt: Marius Mihalache - supranumit de un cronicar român „un Paganini al țambalului”- și co-echipierii lui de mare talent: Arabela Nicolau (voce), Lorin Mihalache (tobe), Marius Gagiu (flaut, caval), Nicu Băran (bass). A fost odată în România este o poveste plină de emoţie, cu oameni simpli puși în situații excepționale. Un spectacol în care cuvintele se amestecă cu pantomima, step-ul, muzica şi gag-ul rafinat. Un spectacol antrenant, provocator, plin de umor si nostalgie, despre cine am fost noi în acești 100 de ani, cum erau dragostea, râsul, durerea. Și poate un răspuns pentru întrebările celor mai tineri dintre noi. A fost odată în România… şi povestind despre asta, patru actori minunaţi: Ileana Olteanu, Eduard Adam, Violeta Huluba, Dragoș Huluba. La precedenta ediţie a Festivalului, TNB a fost prezent cu un alt spectacol îndrăgit de public, Magic Naţional.

Citește mai mult >

Programul Casei de bilete!

14 Iunie 2019

  Luni, 17 iunie 2019, Casa de bilete a Teatrului Naţional va fi deschisă doar în intervalul orar 16.00 - 20.00! Din 18 iunie 2019 se revine la programul normal de funcționare.   Vă aşteptăm cu drag la spectacolele noastre!  

Citește mai mult >

Improvizație la Alma anulat!

08 Iunie 2019

Din motive obiective, spectacolul Improvizație la Alma programat pentru data de 8 iunie 2019, la Sala Mică a TNB a fost anulat! Contravaloarea biletelor cumpărate poate fi recuperată de la Casa de bilete sau de la mystage.ro pentru cele achiziționate online.   Vă mulțumim pentru înțelegere!

Citește mai mult >
Articole Curente
Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
TNB I. L. Caragiale Logo