Meniu

Stagiuni Anterioare

Lecţia

de Eugène Ionesco

Lecţia

de Eugène Ionesco

Traducere: Vlad Russo, Vlad Zografi
Regia:
Horaţiu Mălăele
Ilustrație muzicală:
Dinu Giurgiu
Costume:
Florilena Popescu Fărcăşanu
Decor:
Horaţiu Mălăele
Asistent Scenografie:
Daria NiGht

Data premierei: 16.05.2009

Durata: 1 h 10 min / Pauză: Nu

Bilete

40 lei; 20 lei (balcon); 10 lei (în picioare)

 

Comedie absurdă

 

Aflat pentru prima oară la Naţional în calitate de regizor, dar şi de interpret în propriul spectacol, Horaţiu Mălăele apreciază că "Lecţia lui Ionesco este o farsă tragică ce denunţă absurditatea tezelor unice şi exclusiviste, limbajul ca instrument al puterii şi relaţia letală dintre sexualitate şi dictatură. Pe de altă parte, prostimea contemplativă, o masă de manevră la îndemâna casapilor investiţi. Cum lumea n-a învăţat mai nimic din greşelile istoriei, lecţia acestui spectacol nu-şi propune să fie un îndreptar moralizator şi plicticos, ci mai degrabă o limpede oglindă", ne încredinţează cunoscutul artist. 

 

Profesorul: Horaţiu Mălăele                      Marie: Natalia Călin
Victoria Dicu
Eleva: Aylin Cadîr                      O altă elevă: Diana Stancu
Andreea Tănase

Ceea ce impresionează este meșteșugul actoricesc pe care Horațiu Mălăele îl rafinează la maximum, reușind să obțină efecte comice garantate prin exploatarea absurdului de gest, mimică, voce. Actorul își folosește propriul corp ca pe un instrument care, prin caricaturizarea înzestrărilor firești ale ființei umane, devine capabil să ilustreze condiția absurdă a omului contemporan: dereglarea mimicii care o ia înainte sau rămâne în urma cuvintelor rostite, repetarea unor propoziții până când absurdul acestora devine evident, reluarea unor gesturi sau neducerea lor până la capăt, folosirea corpului ca pe un elastic imposibil de controlat, emisia de sunete bizare în loc de anumite cuvinte sau în completarea acestora - toate sunt procedee bine puse la punct de un actor inventiv, ce intuiește corect sursele absurdului în interpretarea actoricească și le folosește la maximum. Conform aceluiași principiu, regizorul-actor construiește și celelalte personaje"

Cristina Modreanu, ArtAct Magazine: Lecţia lui Mălăele

 

În 60 de minute, un profesor al scenei şi elevele actriţe te conving de faptul că teatrul poate însemna putere - puterea care încorporează un teatru "violent comic, violent dramatic". Aşa ca în Ionesco.

Maria Sârbu, Jurnalul Naţional: Lecţia fantasmagorică a lui Horaţiu Mălăele  

 

 

Evident, vocaţia de artist plastic a lui Mălăele îşi găseşte cel mai impresionant mod de exprimare în teatru. Personajele colcăie sub o trapă, într-o lume spectrală, a griurilor. [...] Deşi subiectul e trist şi macabru, la „Lecţia" se râde sincer şi sănătos. Din fericire, genialul Mălăele reuşeşte mereu să ne descatuşeze simţul umorului şi hohotul de râs. De aceea îl iubim.

Gabriela Hurezean, Q Magazine: Horaţiu Mălăele ne dă o „Lecţie" genială

 

 

Lecţia" lui Horaţiu Mălăele are atmosferă dar şi substanţă, gravitate dar şi umor şarjat, ludicitate dar şi încremenire frustă, o dinamică proprie asemenea crimelor perfecte. [...]Remarcabil decorul semnat de acelaşi Horaţiu Mălăele. [...] Inutil să amintesc cât de actual ne apare textul lui Eugene Ionesco. Într-o lume ce nu mai reacţionează decât la undele de şoc, cămaşa de forţă e doar căptuşeala unei haine respectabile.

Răzvana Niţă, PORT.ro: Terapia prin şoc

Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+