Meniu

Știri

Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, în premieră la TNB!

08 Decembrie 2018
Totul se transformă a fost amânat 28 Iunie 2021
  Spectacolul Totul se transformă programat la Sala Mare pentru data de 19 aprilie 2021 a fost amânat pentru data de 28 iunie 2021. Biletele cumpărate rămân valabile pentru această dată sau vă puteți recupera contravaloarea acestora de la Casa de bilete a TNB prezentând biletul în format fizic sau de la mystage.ro pentru cele achiziționate online. Vă mulțumim pentru înțelegere!
Citește mai mult >
Ion Caramitru, o relație privilegiată cu opera eminesciană 15 Iunie 2021
“Îi datorăm enorm pentru că a purtat creaţia eminesciană nu numai peste tot în România, pe scene majore, ci şi în afara României, în teatre şi instituţii de cultură majore. Poate că unii nu mai deschid o carte să citească, dar îl ascultă, iar felul în care acest Eminescu ne-a fost construit şi livrat, comunicat, este cu totul şi cu totul original”. Recunoaștem cu ușurință în acest ”portret” personalitatea de excepție a lui Ion Caramitru, a cărui relație privilegiată cu creația lui Eminescu este unanim recunoscută. Cuvintele de mai sus, ale profesorului universitar Mircea A. Diaconu, au însoțit, decernarea, cu foarte puțin timp în urmă, la Memorialul Ipoteşti - Centrul de Studii „Mihai Eminescu”, a Premiului pentru promovarea operei eminesciene actorului Ion Caramitru, manager al Teatrului Național ”I.L. Caragiale” si președinte al UNITER,   în cadrul unei ceremonii organizate, cu prilejul Zilelor Mihai Eminescu, la 132 de ani de la moartea poetului. Premiul este acordat de Memorialul Ipoteşti, în baza unei decizii adoptate de un juriu naţional, din care au făcut parte profesorii universitari Iulian Costache (Universitatea din Bucureşti), Mircea A. Diaconu (Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava) şi Andrei Terian (Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu). Ion Caramitru nu uită niciodată să afirme că toată viaţa sa a stat sub semnul poetului, a cărui operă a pus-o în lumină nu doar prin rostire, ci pe care a și valorificat-o prin inițiative de excepțională importanță: ”În patru ani de ministeriat (I.C. a fost Ministrul Culturii între 1996-2000 -n.n.), pe lângă alte multe lucruri, cel legat de facsimilarea digitală a manuscriselor lui Eminescu a ocupat locul principal, într-o hotărâre de guvern pe care am impus-o." Premiul decernat la Ipotești a fost primit cu emoție și cu sentimentul unei împliniri de o viață, Ion Caramitru mărturisind și de această dată că are „o pasiune care nu a încetat pentru Eminescu” şi că are trăiri cu totul aparte când îl recită pe Eminescu.
Citește mai mult >
Hai, să vorbim despre viață!, în premieră la TNB 13 Iunie 2021
Piesa anului 2019, premiată de UNITER, pe scena TNB! One Woman show de excepție, cu Florentina Țilea! Hai, să vorbim despre viață! de Ana Sorina Corneanu, desemnată Cea mai bună piesă a anului 2019, la Concursul de Dramaturgie organizat de UNITER, este viitoarea premieră a Teatrului Național ”I.L Caragiale” din București, programată pentru seara de 13 iunie 2021, de la ora 20.00, la Sala Atelier. Aceeași tânără regizoare - Zsuzsánna Kovács, care a montat de curând piesa ”Incognito” a lui Nick Payne la Național, în cadrul Programului Uși deschise pentru toți, a fost invitată să realizeze, de această dată sub auspiciile Centrului de Cercetare și Creație Teatrală Ion Sava din cadrul TNB,  un spectacol cu piesa premiată de UNITER. Florin Fieroiu semnează coregrafia, compoziția muzicală îi aparține lui Călin Țopa, iar scenografia este realizată de Gabi Albu. Florentina Țilea o interpretează pe Greta, tânăra care își coregrafiază viitorul prin opțiuni, baletând cu grație între exemplul concret al prietenei ei, angajată la o multinațională și îndemnul vocilor interioare, care o trimit spre o zonă mai puțin materialistă. "Prinsă între ceea ce își dorește și ceea ce societatea consideră a fi indispensabil, Greta își construiește, minuțios, un plan de evadare psihologic, care se schimbă în fiecare moment. Un roller coaster al minții umane, o introspecție a sufletului în căutările adevărului, o piesă despre cine suntem… atunci când nu ne raportăm la ceea ce se așteaptă ceilalți să fim" spune autoarea, Ana Sorina Corneanu. "Va porni ea în direcția în care se îndreaptă majoritatea oamenilor sau va reuși să formuleze, până spre finalul spectacolului, ceea ce la început doar simte – faptul că ea a pornit într-o altă direcție? – este una dintre întrebările piesei, la care a meditat regizoarea spectacolului, Zsuzsánna Kovács. Cea mai mare curiozitate a omului, declară ea în continuare, este cum va arăta viața lui, care-i va fi povestea… Greta ne invită să participăm la spectacolul ei, al cărei dramaturg, regizor și actor al fiecărui rol este ea însăși. Acest spectacol ar trebui să o ajute să decidă în ce direcție să-și mâne povestea". În contextul în care, în plină explozie a comunicării și a interacțiunii sociale a survenit o pandemie care ne-a aruncat pe toți în izolare și ne-a închis în țarcuri mai largi sau mai strâmte, generând o uriașă masă de oameni frustrați, cărora le-au fost luate sau, cel puțin amânate, planurile de viitor, aspirațiile, visele – personajul Gretei ne apare ca fiind unul emblematic. Zsuzsánna Kovács este din Sfântu Gheorghe. A studiat regia la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică ”Ion Luca Caragiale” din București, unde a absolvit și un program de masterat în Arta regizorului de teatru. În 2012 a regizat “Central Park West” de Woody Allen, la Godot, “Nefericiții” de Füst Milán, UNATC ”I.L. Caragiale”, găzduit de Teatrul Odeon, în stagiunea 2011. În 2015 regizează “Ibusár” de Parti Nagy Lajos, la Teatrul Tamási Áron din Sfântu Gheorghe. Colaborează cu Unteatru, unde montează spectacole precum “Liliom” de Molnár Ferenc, în 2016, “Nora” de Henrik Ibsen, în 2017, apoi “Alcesta – sau cine moare în locul tău” după Euripide, în 2019. În 2020, Zsuzsánna Kovács își face debutul și în Teatrul Național ”I.L. Caragiale” din București cu spectacolul “Incognito” de Nick Payne. Ana Sorina Corneanu este absolventă a Facultăţii de Teatru, secţia actorie (Universitatea de Arte Târgu Mureş şi Universitatea Spiru Haret - Facultatea de Arte, Bucureşti) şi a Şcolii de Televiziune Tudor Vornicu - secţia editorial. Cărți publicate: Jurnalul lui Pufos Lipicios, Poveste de iarnă, Fii independentă: spune-i „PA” în loc de „DA”! Ghid de dezvoltare emoţională. Culegere de jocuri pentru educarea copilului prin exerciţii de artă teatrală, Ghid practic de înţelegere a emoţiilor prin Art terapie, Jurnal (2019) și Hai, să vorbim despre viață, editura UNITEXT.
Citește mai mult >
Raportul Ministerului Culturii 10 Iunie 2021
Raportul Ministerului Culturii post evenimente pilot arată că manifestările culturale se pot organiza în condiţii de siguranţă 10 Iunie 2021 Ministerul Culturii a organizat, în luna mai, patru evenimente pilot, cu spectacole cu public atât la interior, cât și la exterior, care au avut ca scop relaxarea condițiilor din sectoarele cultural-creative. La două săptămâni de la derularea ultimului eveniment, cel de la exterior de la Opera Națională București, Ministerul Culturii a elaborat un raport detaliat (disponibil Aici) asupra modului de derulare. Acestea au reprezentat o bună oportunitate pentru a observa și analiza eventualele provocări logistice și modele comportamentale, datele colectate fiind utile pentru o varietate de activități care implică adunări mari de oameni, cum ar fi evenimentele culturale, sportive, religioase etc. Astfel, raportul prevede provocările organizatorilor pe timp de pandemie, cât și o serie de recomandări și concluzii. Evenimentele la interior au avut loc în data de 14 mai 2021, la Opera Națională București, și în data de 15 mai la Teatrul Național București și la Opera Națională Română Cluj-Napoca. Cel derulat la exterior la Opera din capitală a avut loc sâmbătă, 22 mai. Condițiile de derulare au fost create cu scopul verificării unui nou set de măsuri pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul cultural-creativ. Cu scopul unei realizări optime a evenimentelor, au fost asigurate colaborări cu alte instituții ale statului, atât în București, cât și în Cluj-Napoca. Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a asigurat tabletele pentru verificarea autenticității dovezilor medicale prezentate de participanți, Institutul Național de Sănătate Publică a sprijinit monitorizarea post eveniment a participanților și Direcțiile de Sănătate Publică București și Cluj au asigurat testarea personalului tehnic și artistic cu teste RT - PCR. De asemenea, Instituțiile prefectului din București și Cluj au asigurat sprijinul logistic Ministerului Culturii și instituțiilor sale din subordine. Biletele au putut fi cumpărate doar online pentru a reduce contactul între persoane, iar accesul la evenimente s-a făcut doar pe baza cărții de identitate sau a documentelor medicale, verificarea informațiilor realizându-se prin intermediul aplicației puse la dispoziție de STS. Toți participanții au avut obligația să își lase datele de contact (adresa de e-mail, număr de telefon) la achiziționarea biletului, pentru a fi monitorizați ulterior și să bifeze căsuțele obligatorii de informare asupra condițiilor obligatorii de desfășurare. Propunerea Ministerului Culturii a fost ca la evenimentele pilot organizate în interior să se permită exclusiv accesul persoanelor care au fost imunizate în urma vaccinării. Însă în baza Ordinului comun cu Ministerul Sănătății, la toate evenimentele pilot organizate la interior, cât și la exterior, a fost permisă participarea persoanelor vaccinate, a celor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 sau care prezintă rezultatul unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore. Condițiile de participare a publicului au fost aprobate de către Comitetul Național pentru Situații de Urgență și au prevăzut un grad de ocupare de 70%, dar și purtarea măștii. Peste 1.300 de persoane au participat la cele patru evenimente. În ziua ulterioară fiecărui eveniment, participanții au primit o informare în legătură cu procedura de testare în cazul în care o persoană dezvolta simptomatologie sugestivă. De asemenea, fiecare participant a fost rugat să evite zonele aglomerate sau interacțiunile cu persoane din afara cercului obișnuit de cunoștințe. În urma monitorizării, nu a fost testată pozitiv nicio persoană care a participat la cele trei spectacole de la București, se arată într-o adresă oficială a STS. După spectacolul de la Cluj a fost confirmată o persoană la data de 23, în urma unui test antigen rapid. „Conform World Health Organization, simptomatologia specifică virusului SARS-CoV-2 apare, de regulă, după cinci - șase zile de la infectarea cu acesta. Astfel, ținând cont de faptul că între spectacolul de la Opera Națională Română din Cluj-Napoca și rezultatul testului au trecut opt zile, și că o singură persoană a fost confirmată pozitiv din peste 1.300 de participanți (rezultând un procent de aproximativ 0,07%), concluzia evidentă este că acest caz unic nu este statistic relevant sau reprezentativ pentru evenimentele pilot în ansamblu și că este foarte posibil ca infectarea să se fi produs la o dată ulterioară evenimentului.”, se arată în raportul Ministerului Culturii. În final, raportul Ministerului menționează: „evenimentele pilot au avut rolul de a confirma că acțiunile culturale nu reprezintă o sursă pentru focarele de infecție, că publicul participant este unul responsabil, că sectorul cultural creativ își poate continua munca și că statul poate oferi predictibilitate pentru acest domeniu. Recomandarea Ministerului Culturii este ca activitatea sectorului să nu mai fie suspendată pe perioada stării de alertă pe teritoriul României, indiferent de situația epidemiologică.” „Așa cum am susținut mereu, sectorul cultural-creativ are un public responsabil și riscul de îmbolnăvire este unul redus. Evenimentele culturale se pot organiza în condiţii de siguranţă, independent de rata incidenței cumulate. Totodată, soluţia este şi trebuie să rămână vaccinarea pentru întoarcerea la normalitate”, a declarat ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu. Evenimentele au fost coordonate de Ministerul Culturii împreună cu Opera Națională București, Teatrul Național București şi Opera Națională Română Cluj-Napoca şi au beneficiat de sprijinul Ministerului Sănătății, al Direcțiilor de Sănătate Publică București şi Cluj, al Institutului Național de Sănătate Publică, al Serviciului de Telecomunicații Speciale și al Instituției Prefectului din București şi din Cluj. Un rol important în dezvoltarea lor l-au avut prof. univ. dr. Victor Costache și coordonatorul științific al evenimentelor, prof. dr. Cristian Oancea.
Citește mai mult >
Toate Articolele
Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
Sunt de acord

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

TNB I. L. Caragiale Logo