Meniu

Evenimente

Ștefan Hrușcă - Concert extraordinar de colinde românești

23 Decembrie 2019
Bilete

160 lei

Cumpără bilete

*Prin accesarea butonului „Cumpără bilete” sunteți redirecționați pe website-ul www.mystage.ro care va facilita achiziționarea biletelor dumneavoastră.

Dacă optați să cumpărați bilete online, la costul biletului indicat de către TNB se adaugă o taxă suplimentară de 8% + 0.5 lei + TVA / bilet, care reprezintă costurile procesării și emiterii biletelor de către platforma MyStage. Notificarea taxei suplimentare se afișează de îndată ce accesați, pentru a cumpăra bilete online, site-ul MyStage, care emite, la cerere, factură fiscală pentru aceasta.

luni
23
12
2019
Sala Mare 20:00 Cumpără bilete
Lacul lebedelor 2019 25 Decembrie 2019
Eveniment privat găzduit de Teatrul Național din București. Răspunderea pentru calitatea și conținutul acestui eveniment aparține exclusiv organizatorului! Pentru iubitorii dansului clasic, anul artistic 2019 în Romania începe cu un eveniment irezistibil: cele mai celebre balete al tuturor timpurilor, interpretat de o companie-fanion a legendarei şcoli de balet ruso-ucrainene. În perioada noiembrie / decembrie 2019 pe scena Teatrului National din Bucuresti, Operei Naţionale Române din Timişoara, Iași, Cluj și în alte orașe ale României, artiştii Teatrului Municipal de Operă şi Balet din Kiev, reuniţi în cea mai valoroasă formulă coregrafică a instituţiei, vor dansa Lacul lebedelor și Spărgătorul de nuci ‚ pe muzica lui Piotr Ilici Ceaikovski. Spectacolele sunt realizate de coregraful Valerii Kovtun, după coregrafia clasică a lui Marius Petipa. Luxuriantă, producţia aduce pe scenă aproape 40 de balerini, în costume spectaculoase. Solişti ai spectacolului vor fi prim-balerinii Olga Golitsa, Oxana Bondarenko (Odette / Odile) şi Denis Nedak, Fedir Zarodyschev (Siegfried). Olga Golitsa a absolvit colegiul coregrafic din capitala Ucrainei, devenind, graţie talentului, măiestriei, expresivităţii interpretărilor ei, care au cucerit imediat încrederea colegilor şi a coregrafilor, prim-solistă a Operei Nationale din Ucraina ’’T. Schevchenko’’ din  Kiev. Cu un impresionant portofoliu de roluri principale, ea a dansat în ample turnee în Japonia, Anglia, Elveţia, Germania, Franţa. Italia, SUA „E un privilegiu să dansez la Timişoara, Bucuresti, Cluj-Napoca, Iași reputaţia oraşelor culturale  şi a publicului său îmi este demult cunoscută, iar Lacul lebedelor este unul dintre spectacolele cele mai minunate şi rolul pe care îl dansez întotdeauna cu plăcere şi emoţie”, a mărturisit artista. Denis Nedak prim-solist al Operei Naționale din Ucraina ’’Taras Shevchenko ’’din  Kiev, solist al Operei din Viena. Debutul său în carieră a avut la la Opera Naţională, artistul fiind laureat al prestigiosului Concurs Internaţional S.Lifar, ediţiile din 2002 şi 2004. Prim-solist al Operei Naţionale din Kiev. Din 2015 este solist invitat la Teatrul American de Balet și la Opera de Stat din Viena. Născut în Odessa. A absolvit Şcoala de Coregrafie de Stat din Odessa în 2002. A absolvit Academia de Dans Serghei Lifar din Kiev în 2003. În timpul Academiei, a fost invitat să danseze la Opera Națională din Kiev, unde a interpretat rolul Paris din Romeo și Julieta și rolul Prințului din Spărgătorul de Nuci. După absolvire, Denis Nedak s-a alăturat Baletului Național al Ucrainei, iar în 2008 a devenit solist. În repertoriu: Solor în ''La Bayadère'', Basil în ''Don Quijote'', Prințul în ''Frumoasa din pădurea adormită'', Prințul Siegfried în'' Lacul Lebedelor'', Albrecht în ''Giselle'', Jose și Escamilio în ''Carmen'', Jean de Brienne în ''Raymonda'', Conrad în ''Le Corsaire'', Prinţul în ''Spărgatorul de nuci ''și Krass în ''Spartacus''. Participă la numeroase festivaluri internaționale și este invitat în mod regulat la Festivalul Nureyev din Kazan, Rusia. În 2014, Nedak și-a făcut debutul cu ABT Dancing in rolul lui Solor în ''La Bayadère''. Repertoriul său cu Compania include, de asemenea, Prințul Désiré din „Frumoasa din pădurea adormită". A dansat la nivel mondial în Rusia, Franța, Italia, Germania, Japonia, Elvetia, Franta, Anglia, Australia. Faimos în întreaga lume, Ansamblul de balet al Teatrului Municipal din Kiev a fost fondat  în 1980 de celebrul coregraf  din fosta URSS Vahtang Vronskii.  Se numea atunci Baletul Clasic din Kiev, iar între 1989 şi 2005, ansamblul a fost condus  de marele maestru al baletuliui ucrainean Valerii Covtun (1944-2005), laureat al premiului Vatlav  Nejinsky, al Academiei franceze de dans, artist al poporului  în URSS. Din 2005- 2012 maestru de balet al trupei a fost  Victor Litvinov. Din 2012  director artistic al  Baletului Municipal din Kiev este Tatyana Borovik, fosta prima - balerină a Operei Nationale din Kiev. În 1990, Baletul Clasic din Kiev a participat la cel mai mare festival de dans din India, iar în 1991 a urcat pe scena Festivalului George Enescu, la Bucureşti. Turnee: Japonia, Italia, Germania, Austria, Elvetia, Ungaria, România, Canada.
Citește mai mult >
Spărgătorul de nuci 2019 24 Decembrie 2019
Eveniment privat găzduit de Teatrul Național din București. Răspunderea pentru calitatea și conținutul acestui eveniment aparține exclusiv organizatorului! Spărgătorul de Nuci, balet de legendă al Tetrului Municipal de Operă și Balet din Kiev cu soliștii săi - stele ale baletului, spectacol de Crăciun prin excelență, este și în prezent unul dintre cele mai iubite spectacole. Feeric și spectaculos, Spărgătorul de Nuci face parte din cadourile pe care le oferim deseori copiilor, o poveste ce îi încântă, o poveste ce îi umple cu magie datorită decorurilor și a mișcărilor balerinilor acompaniați de muzica plină de pasiune a celebrului compozitor rus Piotr Ilitch Tchaïkovski. Din corpul baletului fac parte nu mai puțin de 60 de dansatori absolvenți ai prestigioaselor scoli de coregrafie din Kiev, Moscova și Sankt Petersburg. Repertoriul companiei  numără mai mult de 30 de spectacole de balet clasic și modern. Baletul Clasic al Teatrului Academic Municipal din Kiev Corpul baletului teatrului municipal academic al operei din Kiev este una dintre cele mai renumite companii de balet din Ucraina. A debutat în 1980 atunci când marele maestru al baletului, Vakhtang Vronsky, artist emerit în URSS (1905-1988), a creat Teatrul de Balet clasic din Kiev. Din 1989 până în 2005, trupa a fost condusă de celebrul coregraf, mare maestru al baletului, câștigător al premiului Vatslav Nijinsky și laureat al concursului internațional de dans, Valeriy Kovtun (1944-2005), căruia îi succede Viktor Litvinov, maestru ilustru de balet și artist onorific al poporului ucrainean. Propunându-și, înainte de toate, să mențină vie moștenirea mondială a dansului, trupa creează spectacole noi in locul celor clasice, abordand pe scena teme nationale, folclorice, dar și coregrafii moderne. Repertoriul companiei numără peste 30 de spectacole de balet și un număr impozant de spectacole și concerte, printre care: Lacul Lebedelor, Frumosa din Pădurea Adormită și Spărgătorul de Nuci (P.I. Tchaïkovski), Giselle (Adam), Bayadera si Don Quijote (L. Minkus), Milioanele Arlechinului (R. Drigo), Silfida (Chopin), Cendrillon, Romeo și Julieta, Petrică și lupul, (S. Prokofiev), Francesca din Rimini (P.I. Tchaïkovski), Boléro (M. Ravel), Spartacus (A. Khachatryan), Carmen-suite (G. Bizet, P. Chtchedrine), La Demoiselle et le Voyou (Shostakovich), Le Petit cheval bossu (P. Chtchedrine), Albă ca Zăpada și cei șapte pitici (B. Pavlovsky), Carnavalul animalelor (St. Saëns), La Petite poucette (E. Roussinov), Maugli (A. Gradsky), Noapte de mai (E. Stankovitch), Le villain petit canard (O. Petrova, I. Tsesliukevich, A. Mikita). Corpul de balet est format din peste 60 de balerini absolvenți ai prestigioaselor scoli de coregrafie din Moscova, Kiev și St. Petersburg,  maeștrii ai dansului, dar și din începători talentați ce au participat la cele mai importante concursuri internaționale unde au câștigat numeroase medalii și premii. Prestațiile excelente ale Baletului Calsic al Teatrului academic municipal de operă și balet din Kiev de-a lungul anilor i-au adus aprecierea unanimă a publicului, a criticilor și a mass-media, atât ăn Ucraina cât și la nivel internațional. Participanți la numeroasele turnee din Iugoslavia, Italia, Marea Britanie, Franța, Elveția, Germania, Canada, Slovenia, Spania, Portugalia, România, Tunisia, Japonia, balerinii trupei au avut reprezentații de excepție la Primul concurs internațional de dans din India și la Concursul internațional de muzică George Enescu din România. Stele ale Baletului Internaţional vor străluci în această producţie de primă clasă: Olga Golitsa, prim solistă a Operei de Stat din Ucraina va interpreta rolul Clarei, iar rolul Prinţului îi revine lui Denis Nedak – prim balerin al aceleiaţi instituţii. Olga Golitsa – prim balerină – Clara A absolvit Școala de Coregrafie de Stat din Kiev şi a devenit Prim balerin­ă a Operei Națională Ţar Shevchenko din Ucraina în 2006. A primit nenumărate distincţii în cadrul unor celebre competiţii internaţionale de balet clasic. Printre acestea menţionăm ''Youth of the Ballet" 2001, Serge Lifar (premiul I Kiev, 2004), Agrippina Vaganova (premiul III St. Petersburg, 2006), Anatoly Sheker (2011, 2016). În repertoriu: Odette, Clara, Aurora ("Lacul lebedelor", "Spărgătorul de nuci", ''Frumoasa din pădurea adormită'' de Ceaikovski), Julieta ("Romeo și Julieta" de S. Prokofiev), Nikia, Kitri (La Bayadere, Don Quixote de L. Minkus), Giselle, Raymonda, Frygia ("Spartacus" de Khachaturian), Schirin ("Legenda iubirii" de A. Melikov), Lily în baletul K. Dankevicha, White ("Bolero" de Maurice Ravel), Marina ("Zorba grecul" M. Theodorakis), Susanna ("Coppelia" de L. Delibes), „Nunta lui Figaro " etc. Turnee în Mexic, SUA, Elveţia, Grecia, Italia, Spania, Macedonia, Danemarca, Franța, Belgia Japonia. Denis Nedak – prim balerin - Prinţul Prim-solist al Operei Naţionale din Kiev. Din 2015 este solist invitat la Teatrul American de Balet și la Opera de Stat din Viena. Născut în Odessa. A absolvit Şcoala de Coregrafie de Stat din Odessa în 2002. A absolvit Academia de Dans Serghei Lifar din Kiev în 2003. În timpul Academiei, a fost invitat să danseze la Opera Națională din Kiev, unde a interpretat rolul Paris din Romeo și Julieta și rolul Prințului din Spărgătorul de Nuci. După absolvire, Denis Nedak s-a alăturat Baletului Național al Ucrainei, iar în 2008 a devenit solist. În repertoriu: Solor în ''La Bayadère'', Basil în ''Don Quijote'', Prințul în ''Frumoasa din pădurea adormită'', Prințul Siegfried în'' Lacul Lebedelor'', Albrecht în'' Giselle'', Jose și Escamilio în ''Carmen'', Jean de Brienne în ''Raymonda'', Conrad în ''Le Corsaire'', Prinţul în ''Spărgatorul de nuci ''și Krass în ''Spartacus''. Participă la numeroase festivaluri internaționale și este invitat în mod regulat la Festivalul Nureyev din Kazan, Rusia. În 2014, Nedak și-a făcut debutul cu ABT Dancing în rolul lui Solor în ''La Bayadère''. Repertoriul său cu Compania include, de asemenea, Prințul Désiré din „Frumoasa din pădurea adormită". A dansat la nivel mondial în Rusia, Franța, Italia, Germania, Japonia, Elvetia, Franta, Anglia, Australia.
Citește mai mult >
Regal de Balet: Revolta! 30 Septembrie 2019
Eveniment privat găzduit de Teatrul Național din București. Răspunderea pentru calitatea și conținutul acestui eveniment aparține exclusiv organizatorului! La 30 de ani de la căderea comunismului în România, Regal de Balet pune în scenă un spectacol în premieră: Revolta! Redescoperă povestea Revoluției, expusă prin limbajul expresiv al dansului.’84, primul act al spectacolului, va recrea atmosfera din era comunistă și va îmbina lupta mocnită împotriva regimului cu momente de comedie.Al doilea act, Revolta, va pune sub lumina reflectoarelor Revoluția din ’89, cu toate momentele sale tragice, dar și cu nota de optimism pentru un viitor mai bun.Regal de Balet se află la ediția a 2-a, după o primă ediție Sold Out în 2018. Ediția de debut a celebrat Centenarul României prin momente mari de cultură, reunind balerini români și străini într-un spectacol aplaudat de publicul iubitor de balet. Regal de Balet este un proiect pus în scenă de Asociația Nevoia de Educație. Coregrafia: Ross Freddie Ray Pentru acest spectacol, plata la Casa de bilete a TNB se face numai numerar!
Citește mai mult >
I Masnadieri de Giuseppe Verdi 22 August 2019
Eveniment privat găzduit de Teatrul Național din București. Răspunderea pentru calitatea și conținutul acestui eveniment aparține exclusiv organizatorului! La inițiativa sopranei Simona - Nicoleta Jidveanu a luat naștere proiectul Opera Rara Universalia, concept care și-a propus reprezentarea în primă audiție pe scenele din România a unor creații din literatura lirico-muzicală universală. Necunoscute publicului român, aceste creații nu sunt semnalate nici în stagiunile permanente ale caselor de operă, deși ele s-au bucurat de succes în momentul primelor reprezentări scenice. Edificatoare stilului belcanto practicat în toate Universitățile Naționale de Muzică, seria de opere rare conține capodopere ce pot fi încadrate romantismului muzical, perioadă cunoscută specialiștilor ca începând la finalul secolului XVIII (nașterea lui Gioacchino Rossini) și întinzându-se pe tot parcursul secoluui XIX. În speță, titlurile de opere rare aparținând compozitorilor romantici belcantiști aduc în prim-plan roluri de înaltă importanță psihologică, cognitivă, empatică și estetică. Alături de calitățile componistice originale prin care și-au dobândit universalitatea – G. Rossini, V.  Bellini, G. Donizzetti, G. Charpentier, Ch. Gounod, G. Meyerbeer, A. Thomas, G. Verdi, R. Strauss, P. Mascagni, toate generațiile de compozitori ai secolului XIX și-au aprofundat specificul național, păstrând reminiscențe belcanto. Inspirați de talentul dramaturgic al unor libretiști de renume: Felice Romani, Salvatore Cammarano, Eugene Scribe, Jules Barbiere, Michael Carre, Andrea Maffei, Francesco Maria Piave – melodismul strălucitor se îmbină armonios în acțiunea dramatică datorită ibterpretărilor de rang superior ale vocilor solistice. Un prim deziderat al managerului de proiect, soprana Simona-Nicoleta Jiveanu, a constat în achiziționarea materialului muzical în varianta canto-pian. A urmat apoi etapa psihologică de coagulare a micro-colectivului solistic pe considerentele vocalități Belcanto iar în final, pentru reprezentarea scenică sub formă de operă în concert, a acordat o atenție deosebită aspectului estetic de atragere și sensibilizare a publicului meloman către creația de operă. Opera “I Masnadieri” de Giuseppe Verdi Proiectul „Opera Rara Universalia” demarează cu melodrama „I Masnadieri” de Giuseppe Verdi, pe libretul poetului Andrea Maffei, după drama lui Friedrich Schiller intitulată „Die Räuber” (Briganzii). Conflictul subliniat de textul și muzica operei este generat de trăirile contrastante ale personajelor: Carlo - șeful briganzilor revoluționari a căror luptă pentru dreptatea socială degenerează către viața mizerabilă de tâlhar, Amalia – iubita lui Carlo, fiul cel mare al contelui Massimiliano Moor, Francesco – fratele uzurpator. În stil Romantic, starea conflictuală se dezleagă prin asumarea sacrificiului menit a salva iubirea, cu speranța și credința că ea se va împlini într-o altă viață. Dr. Simona - Nicletta Jidveanu Distributie solisticăCarlo – Liviu Iftene, tenorAmalia – Simona Nicoletta Jidveanu, sopranăFrancesco – Fang Shuang, baritonMassimiliano – Florin Mircea Ganea, bas Tenorul Liviu Iftene și-a susținut debutul scenic în ianuarie 2009 la Opera din Brașov, în dificilul rol al lui Tonio din “La Figlia del Reggimento” de Gaetano Donizetti. Acest rol, ocolit de majoritatea tenorilor datorită exigenței cerințelor vocale, a marcat și debutul său internațional, pe scena Großes Festspielhaus din Salzburg. Abordarea rolurilor dificile din punct de vedere vocal a rămas unul dintre atributele sale definitorii ca artist liric. Interpretând cu aceeași plăcere și trăire artistică atât roluri de factură lirică cât și dramatică, tânărul tenor a reușit o performanță demnă de invidiat în ce privește bogăția repertoriul său vocal, format din aproximativ 30 de roluri de operă la care se adaugă rolurile de operetă și musical, precum și părțile muzicale din creația vocal-simfonică sau de cameră. Scena Operei din Brașov, acolo unde lucrează de peste unsprezece ani, nu este singurul punct cultural de reper unde Liviu Iftene este aplaudat de melomanii brașoveni. Aceștia îl pot urmări adesea în diverse recitaluri sau concerte la Sala Patria, Muzeul Casa Mureșenilor, Aula Magna a Universității Transilvania sau în Piața Sfatului. Pe plan național, el a fost primit mereu cu aplauze intense de publicul unor instituții prestigioase de cultură ale României precum: Opera Națională București, Teatrul Național de Operă și Balet Oleg Danovski din Constanța, Opera Națională Cluj Napoca, Teatrul Național de Operă și Operetă Nae Leonard Galați, Ateneul Român, Filarmonica de Stat Târgu Mureș, Filarmonica Paul Constantinescu Ploiești, Filarmonica Sibiu, Palatul Tinerimea Română din București ș.a.m.d. Cei treisprezece ani de activitate solistică i-au adus numeroase satisfacții și pe plan internațional, prin participarea în mai multe turnee europene, în țări precum Germania, Austria, Elveția, Spania, Franța, Italia, Polonia. Întâlnirea în 2013 cu Ioana Gherman, ambițioasa coordonatoare și dirijoare a corului La Muse din Montreal și președinta asociației „La Muse Héritage Musical”, a pus bazele unei strânse colaborări artistice, concretizate în cadrul unor turnee în Europa și concerte în Canada (Montreal, Ottawa). Începând cu anul 2018 este un înfocat susținător al programului Opera Rara Universalia, program inițiat de soprana Simona-Nicoletta Jidveanu. Simona-Nicoletta Jidveanu este câștigătoarea Marelui Premiu pentru Interpretarea unei Creații Contemporane, al prestigiosului “Concours du Chant Georges Enesco”, Paris (2015), premiul decernat de compozitorul, director artistic, al Concursului - Henri Nafilyan. Este, de asemenea,  câștigătoarea Marelui Premiu al Concursului Național de Canto “Mihail Jora” și a Premiilor Speciale “Crețoiu-Tassian”  pentru Mozart și “Ludovic Spiess”, București (2007). Simona realizează premiere mondiale de muzică contemporană, cu aceeași tehnică, muzicalitate și inteligență  cu care se transpune în roluri verdiene precum Violetta din “La Traviata”, Gilda din „Rigoletto”, Amalia din „I Masnadieri”... Simona este invitată în festivaluri internaționale: Festivalul Internațional “Săptămâna Internațională a Muzicii Noi SIMN” (București), Festivalul Internațional de Muzică "Mărțișor” (Chișinău), Festivalul Internațional "Zilele Muzicii Contemporane” (Bacău), Festivalul Internațional „Zilele Muzicii Noi” (Chișinău), Festivalul Internațional “George Enescu” (București).  Este aplaudată la scene de referință din România, Republica Moldova, Olanda, Italia, Austria, Franța. Simona Nicoletta Jidveanu deține titlul  științific de “Doctor în Muzică”, a publicat cartea intitulată “Cântul: metodă și revelație”. Este inițiatoarea proiectului “Opera Rara Universalia”, în vederea promovării creațiilor de muzică rară în România precum și a interpreților de valoare. Lidia Butnariu a urmat Liceul de Muzică “Dinu Lipatti” și a absolvit Facultatea de Interpretare Muzicală, secția pian a Universității Naționale de Muzică București. Este, de asemenea, absolventă a cursurilor de perfecționare din cadrul proiectului StudiOpera organizat de Opera Națională București în parteneriat cu Academia Teatro alla Scala  și SVASTA ICG din România. Din 1992 este cadru didactic la UNMB iar din 2007 până în prezent este pianist maestru acompaniator la ONB.  Susține recitaluri și concerte atât ca solistă cât și ca pianist acompaniator la București, Brașov, Bacău, Timișoara, Piatra-Neamț, Sibiu. A fost desemnată pianist oficial al cursurilor de măiestrie de la Piatra-Neamț în 2003, în proiectul internațional “Rusalka” din cadrul festivalului de teatru 2004 și al Concursului Darclee - edițiile 2010, 2012 și 2015, precum și în proiectele: Flautul fermecat, Don Giovanni, Missa Solemnis, organizate de Tempus Collection. A colaborat în calitate de pianist cu Viorica Cortez, Nelly Miricioiu, Marina Krilovici, Eduard Tumagian,  Mariana Nicolesco, cu ocazia cursurilor de măiestrie susținute de aceștia. Pentru abilitatea de a colabora muzical-scenic cu cântăreții și a crea momente emoționale de mare intensitate, Lidia este un coechipier valoros al proiectului-program “Opera Rara Universalia”. Florin Mircea Ganea a absolvit Facultatea de Muzică din Oradea, desăvârșindu-și mai apoi talentul prin participarea la diverse cursuri de Măiestrie în țară și în străinătate, sub îndumarea: Leontina Văduva, Marius Vlad Budoiu, Carmelo Agnello, Marian Pop, Alfio Grasso, Julian Smith și alții. Participă la Festivalul Gutt Immling Germania și debutează în roluri precum Bauer în „Der Mond’’ sau Mago în „Rinaldo’’, Carceriere în „Tosca”, mai apoi participă la Proiectul Operacademy, ocazie cu care debutează în rolurile: Sarastro - „Flautul Fermecat’’ și Bartolo - „Le nozze di Figaro”. În 2016 debutează în rolul Endre al-II-lea „Bank Ban’’ la teatrul Csokonai din Debrecen, în 2018 debutează la Opera Națională București cu rolul Comandorului în „Don Giovanni” și rolul Sarastro din „Flautul Fermecat” în cadrul Studioului Experimental de Operă ”Ludovic Spiess”, precum și Bartolo în “Nunta lui Figaro“, în cadrul festivalului „Hunedoara Lirică” 2018. Din noiembrie 2018 activează în cadrul Asociației „Stage Managers”. Colaborează cu Opera Națională București în cadrul Studioului de Operă „Ludovic Spiess” și cu „Asociația Opera Rara Universalia”.
Citește mai mult >
Toate Articolele
Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
TNB I. L. Caragiale Logo