Meniu

Stagiuni Anterioare

Inimă de câine

dupa Mihail Bulgakov

Inimă de câine

dupa Mihail Bulgakov

Traducere: Violeta Popa
Regie:
Yuriy Kordonskiy
Scenografie:
Ştefania Cenean
Ilustrație muzicală:
Radu Gheorghe
Adaptare:
Yuriy Kordonskiy
Secretar literar:
Violeta Popa

Data premierei: 09.10.2005

Data ultimei reprezentații: 28.04.2011

Durata: 2 h 30 min / Pauză: Da

Umanitatea, încotro? Spre „noi culmi de civilizaţie şi progres”? Ignorând natura umană şi natura lucrurilor? Întrebări mai vechi la care realitatea cotidiană, tot mai zbuciumată, ne somează să răspundem...


În urma unui transplant de testicole şi hipofiză realizat de profesorul Preobrajenski, câinele maidanez Sarik va deveni creatura umană Sarikov, într-o Moscovă… în plină tranziţie!!!

Victor Rebengiuc a primit premiul UNITER pentru Cel Mai Bun Actor în rol principal în anul 2006, iar Marius Manole a fost nominalizat în cadrul aceleiaşi categorii.

Preobrajenski, celebru profesor eminent: Victor Rebengiuc                      Bormenthal, asistentul lui: Mircea Rusu
Sarik, câine vagabond, mai târziu Tipograf Tipografovici Sarikov: Marius Manole                      Zina, Menajera lui Preobrajenski: Tania Popa
Monica Florescu
Daria Petrovna, bucătăreasa lui: Cecilia Bârbora                      Fiodor, Portarul: Gavril Pătru
Tovarăşul cu greutate, Un ştab: Alexandru Bindea                      Doamna nervoasă, o femeie de-o vârstă incertă: Florina Cercel
Victoria Dicu
Tânăra domnişoară: Monica Florescu
Rodica Ionescu
                     Schwonder, preşedintele comitetului de bloc: Dragoş Ionescu
Şerban Ionescu
Viazemskaia, femeia bărbat: Afrodita Androne                      Pestruhin, membru în comitet: Dragoş Ionescu
Axel Moustache
Jarovkin, membru în comitet: Răzvan Popa                     

„Bulgakov avea teatrul în sânge. Îl are, evident, şi Kordonskiy. Ceea ce a făcut el e mai mult decât o adaptare: întreaga nuvelă e acolo pe scenă, sub formă de piesă, ca şi cum Bulgakov ar fi scris-o de la început aşa…
Spectacol de virtuozitate actoricească pe o partitură complexă, ce merge de la grotesc la înfricoşător şi de la amănuntul naturalist la grave sensuri filosofice…
Un moment de referinţă pentru teatrul românesc. Şi un avertisment mereu actual.”

Adriana Bittel – România literară

„Poate juca un actor rolul unui câine atât de bine încât spectatorul să nu bage de seamă diferenţa? Foarte puţin probabil, dar există două variante: să joace într-un costum de câine… sau să joace Marius Manole în „Inimă de câine” de Bulgakov…
Victor Rebengiuc cedează uneori distincţia aristocratului nostalgic în favoarea demoniei de saltimbanc a savantului răsfăţat… fredonează Celeste Aida, dansează, se copilăreşte… Îl acompaniază cu un farmec personal în care pune inteligenţă, şiretenie şi complicitate Mircea Rusu… Se adaugă umorul consistent al grupului de proletari condus de Şerban Ionescu, graţia Taniei Popa, erotismul comic al Florinei Cercel, grosolănia parfumată a Tovarăşului cu greutate interpretat de Alexandru Bindea, dar şi creaţiile din roluri secundare realizate de Cecilia Bârbora şi Radu Gheorghe, aşa încât spectacolului nu-i lipseşte nimic, fiind deopotrivă comic şi subversiv.”

Mircea Ghiţulescu – Teatrul azi

„Scenografia, atât decorul de un desăvârşit rafinament plastic şi remarcabile conotaţii simbolice, cât şi costumele caracterizante în înţelesul artistic al conceptului, semnată de Ştefania Cenean, conferă reprezentaţiei cadrul fastuos al acestui autentic banchet teatral.”

Valentin Dumitrescu – Revista 22

Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
TNB I. L. Caragiale Logo