Meniu

Repertoriu curent

O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții

după un roman de Mark Haddon

O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții

după un roman de Mark Haddon

Traducere: Andrei Marinescu
Regia:
Bobi Pricop
Adaptare:
Simon Stephens
Scenografie:
Adrian Damian
Costume:
Liliana Cenean
Muzica:
Alexei Turcan
Video:
Dan Adrian Ionescu, Mizdan
Lighting design:
Andrei Florea
Regia tehnică:
Silviu Negulete, Paul Tănase

Data premierei: 03.02.2016

Durata: 1 h 40 min / Pauză: Nu

Bilete

40 lei; 20 lei

 

 

Această piesă este prezentată prin amabilitatea Warner Bros. Entertainment

Versiunea în limba română a fost publicată de Editura Trei

Christopher nu visează. El calculează, analizează, cântăreşte, măsoară, observă şi percepe viaţa prin filtrele nepoetizate ale logicii. Este un adolescent special, de 15 ani, cu sindrom Asperger, care se defineşte drept un „matematician cu oareşce dificultăţi comportamentale”. Un Sherlock Holmes copil, care ştie sigur că uciderea câinelui Wellington cu o furcă este misterul pe care doar micile lui celule cenuşii îl pot dezlega.

Aşa începe aventura băiatului ce nu poate minţi, printre artificiile de comunicare folosite de adulţii din jurul său, printre prejudecăţi şi minciuni-metaforă. Pe parcursul ei descoperă nu doar ce s-a întâmplat cu Wellington, ci şi prin ce întâmplări ciudate au trecut la miezul vieţii părinţii săi, vecinii săi, precum şi alte victime ale rănilor trecutului.

Spectacolul lui Bobi Pricop, glisând cu sensibilitate lucidă între comedie şi dramă, are o altă viteză decât cea cotidiană: este viteza năucitoare a unei minţi captive într-o realitate care s-a împotmolit în propriile ei limite.

O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii este un show performativ, în care lumea-decor construită de Adrian Damian, din oglinzi, distanţe şi percepţii, se compune şi se descompune pentru a ne aduce faţă în faţă cu noi şi certitudinile noastre fragile.

Montarea multimedia, cu videoproiecţii care redefinesc spaţialitatea şi muzica lumii în mişcare, este o călătorie senzorială provocatoare pe muchia normalităţii, între jocurile de cuvinte şi nevoia de limpezime. Iar emoţia e principalul efect special.

Întrebările rămân deschise, la finalul poveştii: Ce înseamnă să fii altfel şi de ce firescul nostru, oricât de anapoda, trebuie să fie luat drept normă?

Spectacolul are la bază adaptarea semnată de dramaturgul britanic Simon Stephens, după best-sellerul lui Mark Haddon, roman vândut în peste 6 milioane de exemplare în întreaga lume şi distins cu 17 premii literare prestigioase.

Premiera mondială a spectacolului a avut loc la Teatrul Naţional din Londra, în 2012, iar acum se joacă pe Broadway cu mare succes de public şi critică.

: Ciprian Nicula
Emilian Oprea
Ana Ciontea
Rodica Ionescu
Carmen Ungureanu
                    

"Acest spectacol provoacă uimire și emoție. Totul este ieșit din canoane și din intențiile de inovație teatrală practicate în tot felul de experimente, începând de la text până la punerea sa în scenă".

Ileana Lucaciu, Spectator - Fascinantă demonstraţie de inovaţie teatrală  

"Povestea e narată, ca-n literatură, și jucată dialogat, ca-n teatru, în măsuri echilibrate, cu întâmplări livrate cinematografic, în valuri dramatice, vizuale și sonore succesive. Te cucerește după primele minute, te dă peste cap afectiv și te ține surprins plăcut până în ultima clipă, de happy end".

Oltiţa Cîntec, Observator cultural - Conjuncţia magică  

"Cel mai mare pariu a fost, evident, alegerea interpretului lui Christopher. Pentru acest rol extrem de complex a fost ales Ciprian Nicula, cel pe care profesorul său, Miklos Bacs, îl numeşte “un miracol teatral”. El este o combinaţie incredibilă de forţă şi fragilitate, de copilărie şi maturitate, de naivitate şi inteligenţă (...) aşa că pariul lui Bobi Pricop a fost unul pe deplin câştigător".

Gabi Lupu, România Liberă - Despre geometria sufletului   

"Este, fără nicio îndoială, o producție de vârf. Din toate punctele de vedere. (...) Ciprian Nicula știe să exprime cu ochii și idei, și sentimente, și senzații. (...) Emilian Oprea are de interpretat o galerie întreagă de personaje. Pe toate le investește cu viață și sinceritate, vădind, dincolo de forța talentului, un remarcabil simț al măsurii (...)

Spectacol foarte bun, care te ține cu sufletul la gură și îți dă senzația că o oră și jumătate se comprimă în 10 minute".

Gabriela Hurezean, Muze şi arme - Câinele mort, copilul autist, apele neliniștite ale minții   

"Producția lui Bobi Pricop (regizor cunoscut pentru spectacole precum Contra progresului sau Iluzii) îmbină excelent nota de umor cu drama, așa cum se împletesc și în roman și realizează cel mai frumos spectacol vizual de pe scena teatrului românesc contemporan (...).    

Ciprian Nicula, Emilian Oprea, Ana Ciontea, Carmen Ungureanu și Rodica Ionescu, remarcabili prin versatilitatea cu care joacă roluri multiple. (...) Un spectacol senzațional pe plan vizual".

Silvia Dumitrache, Bookaholic - O întâmplare fericită – despre „O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții”, TNB    

"Excelează Emilian Oprea, versatil în a figura modelele masculine, pozitive şi negative, din viaţa lui Cristopher. Centrul spectacolului este însă Ciprian Nicula, tânărul actor de la Râmnicu Vâlcea care construieşte un Cristopher pe muchia dintre vulnerabilitate şi forţă, deopotrivă fragil şi puternic, mental şi emoţional (...). Spectacolul lui Bobi Pricop este o minunată arhitectură tehnologică prin care se descoperă emoţia".

Oana Stoica, Dilema Veche - Câteva reguli ale haosului    

"Un spectacol despre alteritate, dar şi despre toleranţă. Despre cum e să fii altfel nu din voia ta, ci fiindcă aşa a vrut un accident genetic. Despre cum e să visezi împotriva opiniei celor care cred că nu eşti capabil de asta deoarece nu ai decât dimensiunea concretului şi aceea limitată. Despre cum e să faci la comandă şi fără nici un efort înmulţiri complicate, dar să nu ştii, spre stupefacţia multora, cum arată o gară, o staţie de metrou sau un card de credit. Despre cum e să fii om deşi des, foarte des ai tendinţa de a te delimita de oameni".

Mircea Morariu, Adevărul - Emoţii concentrate  

"...debutul bucureștean al actorului a ridicat în picioare publicul din Sala Pictură a Naționalului și a fost întâmpinat în final cu ovațiile spectatorilor cuceriți de sinceritatea şi farmecul interpretării, de adevărul artistic al clipelor de viață aduse pe scenă de acest tânăr, bine susținut de partenerii lui, Emilian Oprea, de la Teatrul „Maria Filotti” din Brăila, Ana Ciontea, Carmen Ungureanu și Rodica Ionescu.

Există în alcătuirea, în gestul, în mișcările actorului dovezile unei sensibilități iește din comun, incandescente, aidoma unui seismograf ce înregistrează grabnic toate stările lăuntrice, tot mecanismul intim al relației eroului cu cei din jur..."

Ion Parhon, Revista Teatrală Radio - Un debut fabulos

"Prin prisma spectacolului lui Bobi Pricop, de laTeatrul Național din București, mă gândesc că eroul său, Christopher Boone (în română numele, pronunțat Bun, i se po­trivește de minune), e un fel de Mic Prinț rătăcit în jungla orașului modern, cu oamenii lui indiferenți și răi, rigizi și meschini.

(...) Altceva cred că trebuie remarcat însă sub aspectul performanței, și anume ca­pa­ci­tatea regizorului de a îndruma actorii spre un joc mobil, direct, integrat complicatei compoziții scenice cu rețeaua ei de cir­cui­te vizuale, auditive și faptului că fiecare din­tre ei are de interpretat mai multe ro­luri".

Doina Papp, Revista 22 - Micul Prinț în era digitală  

Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+