Meniu

Știri

Ordonare

Cu Pădurea spânzuraţilor, Radu Afrim scoate istoria din muzeu!

15 Decembrie 2018

Un text puternic și modern, revelat altfel de un regizor care nu se teme de provocări: Pădurea spânzuraților, după romanul lui Liviu Rebreanu, în viziunea lui Radu Afrim, este gata de prima întâlnire cu publicul, sâmbătă 15 decembrie 2018, pe scena mare a Teatrului Naţional din Bucureşti. Spectacolul lui Radu Afrim după Padurea spânzuraților a lui Liviu Rebreanu descoperă uriașa poezie a unui text puternic și modern și își propune să se adreseze în primul rând tinerilor de azi. Reinterpretând în stil propriu o operă majoră a literaturii române, regizorul o transpune în universul său imaginativ, atât de specific, îi descoperă sensuri noi, pornind de la premiza că romanul lui Rebreanu nu este un roman de război, ci unul psihologic. „Nu vreau să pun în scenă cartea lui Rebreanu, vreau să chestionez puțin ce s-a întâmplat cu noi în suta asta de ani și unde suntem… S-ar putea să fie ambițios, riscant, kitschos, greșit, dar aș vrea să pun față în față soldații aceia care au luptat pentru ceva atunci, deși mulți nu știau pentru ce luptă, cu niște tineri din zilele noastre, cu niște dialoguri și întrebări … Ce ați făcut în 100 de ani, cine eram noi la vârsta voastră, ce am făcut… Mi se pare că prea vorbim despre istoria noastră recentă ca despre ceva de muzeu. Eu vreau să scot aceşti sodaţi din muzeu, şi această carte, şi să văd dacă există un dialog între oamenii de azi şi cei care au trăit atunci. Este de fapt o comandă de Centenar, Caramitru mi-a sugerat să fac Pădurea spânzuraților, și Caramitru are mână bună, el mi-a sugerat să fac și Năpasta… Este singura dată când un director de teatru îmi spune ce să fac și pe mine mă ajută… Departe însă de mine festivismul ăsta din jurul Centenarului…” a explicat într-o recentă întâlnire cu presa, regizorul Radu Afrim. Departe şi de orice formă de naționalism, spectacolul său provoacă la o reflecție lucidă asupra stării nației, la o confruntare clară cu trecutul nostru istoric, un dialog între vocea prezentului și vocea istoriei. O voce surdă, șoptită sau răspicată, insinuantă sau răscolitoare, prin care evenimentele unei lumi sfârtecate de masacre rostesc adevăratul lor nume în fața timpului, o voce care are timbrul specific și intonația regizorului Radu Afrim. Utilizând întreaga suprafață a uriașei scene a Sălii Mari, scenograful Cosmin Florea și echipa sa creează un spațiu de joc de o rară spectaculozitate, în acord cu viziunea regizorală. Dau viaţă lumii romanului, dar şi universului afrimian actorii: Alexandru Potocean (în rolul lui Apostol Bologa), Marius Manole, Richard Bovnoczki, Ciprian Nicula, Raluca Aprodu, Istvan Teglas, Vitalie Bichir, Natalia Călin, Ada Galeș, Florin Călbăjos, Alexandra Sălceanu, Emilian Mârnea, Liviu Popa, Cristian Bota, Alexandru Chindriș, Octavian Voina, Andrei Atabay, Vlad Galer, Flavia Giurgiu, Cosmin Ilie, George Olar, Ciprian Valea, Tiberiu Enache, Silviu Mircescu, Bogdan Iacob, Vlad Ionuț Popescu, şi li se alătură Lenuța Purja, Teodora Purja, două interprete de valoare ale cântecului popular. Coregrafia este semnată de Andrea Gavriliu. Video mapping: Andrei Cozlac. Pădurea spânzuraţilor este o montare amplă, profundă, neliniştitoare, semnată de un artist special, al cărui talent a depăşit de multă vreme graniţele ţării, şi care se declară, fără urmă de emfază sau alte atribute legate de provenienţă, pur şi simplu român. Iar întrebarea tulburătoare sub care se desfășoară evenimentele dramatice evocate în spectacol este una care, sfidând festivismele, obligă la o reflecție mai profundă: Cum ne raportăm noi, cei de azi, la compatrioții noștri de acum 100 de ani !?? … Reflecție care se adresează unui public de toate vârstele. Premiera spectacolului va avea loc duminică, 16 decembrie 2018, ora 19.00, la Sala Mare. Următoarea reprezentaţie se joacă pe 19 decembrie, cu casa închisă.

Citește mai mult >

În premieră la TNB: 50 de secunde... cât o viață intrată la apă!

13 Decembrie 2018

Daniel Oltean, procuror DIICOT și teatrolog, a oferit UNITER-ului, pentru concursul Cea mai buna piesă românească a anului 2017, și, cu această ocazie, Teatrului Național din București, piesa românească capabilă să suscite un interes deosebit. Titlul ei este 50 de secunde, iar premiera are loc pe 13 și 14 decembrie 2018, la Atelier, în regia lui Eugen Gyemant. Cu o frazare simplă, nervoasă și percutantă, cu o privire ce scrutează dincolo de palpabil și de cotidian, 50 de secunde surprinde lupta de idei, zbuciumul de a-ți înțelege propriile accidente existențiale atunci când apar. Doi bărbați se analizează, în timpul desfăşurării unei anchete. Unul și-a ucis mama, vrea să recunoască asta și să se termine cât mai curând, celălalt vrea să afle adevărul, sau adevăratul făptaș, sau condițiile ce au condus la abominabila faptă. Cei doi bărbați se studiază și se investighează reciproc, deși numai unul are dreptul legal s-o facă. Rezultatul este imprevizibil!... Autorul-procuror este când cel care investighează, cu privire atentă, zbuciumul ființei din fața sa, când psihologul frământat de propriile întrebări, apoi dramaturgul ce le pune în frază. Răspunsul, neașteptat! Daniel Oltean, născut în 1974 la Târgu Mureș, este absolvent de drept și filosofie, de teatrologie și scriere dramatică. Un autor special. Cu un traseu profesional inedit. Din 1996 este procuror DIICOT în Târgu Mureș. A fost dramaturg de spectacol pentru „Piatra” de Marius von Mayenburg, regia Theodor-Cristian Popescu și pentru „Offline”, regia Laurențiu Blaga (Teatrul Național Târgu Mureș, 2018), precum și consultant de spectacol („Punct triplu”, regia Bogdan Georgescu, Teatrul Național Târgu Mureș, 2014) și coautor al textului dramatic pentru spectacolul „Mutanții” (coordonat de Ștefan Peca, regia Ovidiu Caița, Teatrul Studio, Târgu Mureș, 2016). Dau viață complicatului joc ce se desfășoară preponderent în labirintul surprinzător al minții, actorii: Alexandru Voicu (fiul), Lucian Iftime (procurorul criminalist) și Diana Dumbravă (mama). Scenografia: Mara Nicola. Muzica originală: Alexei Țurcan. Regizorul Eugen Gyemant, aflat la prima sa montare la TNB, vă invită să vă descoperiți într-unul din aceste persoanaje; sau, pe rând, în toate trei… Pe scenele teatrelor din București și din țară, începând din 2008, Gyemant a montat cu succes o serie de texte importante ca Privește înapoi cu mânie de John Osborne (premiul Cel mai bun regizor, Comedia Ține la Tineri, 2008), Viţelul de aur de Ilf şi Petrov, Sala ArCuB, 2011, Bullets over Lipscani după Woody Allen, 2012 (premiul pentru Cel mai bun regizor la Maratonul Internațional al Teatrului Independent – Bucharest Fringe 2012), Julius Caesar de William Shakespeare, Godot Cafe-teatru, 2012, Omul pernă de Martin McDonagh, Teatrul Act, 2015 (Cel mai bun spectacol, la Festivalul de Teatru Undercloud 2016, premiat şi la Festivalul Internațional Martin McDonagh din Perm, Rusia, precum şi la Festivalul Internațional ArtOkraina de la Sankt Petersburg), multe alte spectacole, cele mai recente fiind Leonce și Lena de Georg Büchner, Unteatru și Zbor deasupra unui cuib de cuci de Ken Kessey, la Sfântu Gheorghe, 2018. Premiera spectacolului 50 de secunde va avea loc în zilele de 13 și 14 decembrie, la Sala Atelier, de la ora 20.00. Următoarea reprezentație este programată pentru data de miercuri, 19 decembrie 2018.

Citește mai mult >

Premianţii Galei 5 licee – 5 teatre

11 Decembrie 2018

Liceenii au jucat pe scena Teatrului Odeon, în cadrul Galei 5 licee - 5 teatre, aflată anul acesta la ediţia a 8-a. Luni, 10 decembrie 2018, cinci trupe de teatru din alte cinci licee din capitală şi-au prezentat spectacolele pregătite pe parcursul proiectului ce a început în luna octombrie. La finalul Galei, un juriu format din profesionişti din teatru a desemnat câştigătorii trofeelor 5 licee - 5 teatre. ECDL România, alături de UNITER, Primăria Municipiului Bucureşti, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi teatrele partenere, Teatrul Naţional I.L. Caragiale Bucureşti, Teatrul Mic, Teatrul Ion Creangă, Teatrul Evreiesc de Stat şi Teatrul Nottara, cu susţinerea Teatrului Odeon, au organizat pentru tinerii artişti această ediţie 5 licee – 5 teatre. 5 licee - 5 teatre este un proiect educaţional de tradiţie, ce susţine implicarea liceenilor în activităţi culturale, prin accesul acestora în instituţii şi la piese de teatru, provocându-i în acelaşi timp la un concurs de spectacole. Începând cu luna octombrie, cinci teatre şi-au deschis stagiunea pentru alţi 150 de elevi din cinci licee din capitală, între care şi membri ai trupelor de teatru din şcoli. Aceştia au vizionat gratuit piese din programul fiecăruia dintre teatrele partenere în proiectul 5 licee – 5 teatre 2018:Teatrul Naţional I.L. Caragiale Bucureşti, Teatrul Evreiesc de Stat, Teatrul Ion Creangă, Teatrul Nottara şi Teatrul Mic. Noile şcoli participante la această ediţie 5 licee - 5 teatre au fost: Colegiul Tehnic de Arhitectură şi Lucrări Publice Ioan N. Socolescu, Colegiul Romano-Catolic Sfântul Iosif, Colegiul Naţional Cantemir Vodă, Colegiul Naţional Emil Racoviţă, Colegiul Naţional de Arte Dinu Lipatti. Şi de această dată, trupele de teatru ale liceelor au fost coordonate de către teatre în punerea în scenă a câte unei piese scurte, scrise de autori români. Demersul lor s-a finalizat cu reprezentaţiile, jurizarea şi premierea celor cinci spectacole realizate de liceeni, în cadrul Galei 5 licee – 5 teatre. Aseară, tinerii au avut ocazia să urce pe scena unui important teatru din România, să fie aplaudaţi de un public larg şi să joace în faţa unui juriu format din profesionişti între care Aura Corbeanu - vicepreşedinte UNITER, Carmen Palcu Adam – actriţă Teatrul Ion Creangă, Lamia Beligan - actriţă TNB, Mihai Prejban - actor Teatrul Evreiesc de Stat, Cristi Iacob - actor Teatrul Mic sau Ion Haiduc - actor Teatrul Nottara.   Juriul a deliberat, urmărind evaluarea următoarelor performanţe artistice: cel mai bun spectacol s-a acordat piesei Sânziana şi Pepelea– trupa Colegiului Naţional de Arte Dinu Lipatti, premiul special al juriului pentru impact social piesei Leapşa – trupa Colegiului Romano-Catolic Sf. Iosif, premiul special al juriului pentru ingeniozitate scenografică piesei Avioane de hârtie – trupa Colegiului Naţional Emil Racoviţă.. Premiile pentru interpretare au fost acordate astfel: rol feminin principal ex aequo– Ana Dumitriu, Danila Pîrîţu, Maria Bistreanu – Colegiul Naţional Cantemir Vodă, rol feminin secundar ex aequo – Angelina Burtea, Iselen Popa, Aurelia Trestianu, Andreea Beatrice Lazăr de la Colegiul Naţional de Arte Dinu Lipatti, rol masculin secundar – Andrei Hoha de la Colegiul Naţional de Arte Dinu Lipatti, rol masculin principal – Roberto Uleia de la Colegiul Tehnic de Arhitectură şi Lucrări Publice I.N. Socolescu. Diploma cel mai bun public s-a acordat spectatorilor invitaţi de către Colegiul Naţional Emil Racoviţă. La rândul său, publicul a votat cel mai popular spectacol, piesa Sânziana şi Pepelea – trupa Colegiului Naţional de Arte Dinu Lipatti. De la prima ediţie ce a început în anul 2011 la iniţiativa ECDL România, 1200 de elevi din 35 de licee bucureştene diferite au participat la 5 licee – 5 teatre. Educaţia alternativă are o importanţă esenţială pentru dezvoltarea tinerilor, care trebuie să fie în continuare îndreptaţi către valori reale şi corecte, inclusiv către valori culturale. Iniţiativele ECDL promovează dezvoltarea echilibrată a tinerilor, care urmăresc cariere şi certificări IT&C internaţionale, înţelegând însă şi actul de cultură, ca o completare a cunoştinţelor şi abilităţilor acumulate în şcoală. Puteţi afla mai multe informaţii despre proiectul 5 licee - 5 teatre pe www.ecdl.ro  sau pe www.facebook.com/5licee5teatre.

Citește mai mult >

Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, în premieră la TNB!

08 Decembrie 2018

Unul din cei mai cunoscuţi regizori români de film, multi-premiatul Nae Caranfil, după trei decenii de la debutul său în cinematografie, se află, la acest final de an 2018 în pragul unui îndrăzneț demers teatral: chiar dacă la începutul carierei a montat câteva spectacole de teatru la Bucureşti şi Piatra Neamţ, regizorul se află acum la prima colaborare cu Teatrul Național, unde, invitat cu un proiect personal, semnează atât scenariul cât şi regia uneia dintre cele mai savuroase poveşti despre diplomaţie, politică, spionaj şi alcov, într-un melanj comic surprinzător. Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, piesă în două acte de Nae Caranfil, este o poveste incredibilă, dar reală, având în centru una dintre cele mai enigmatice şi fascinante figuri ale secolului al XVIII-lea. Pe numele său adevărat Charles-Geneviève-Louis-Auguste-André-Thimothée d’Eon de Beaumont, spionul travestit Charles d’Eon / Lia de Beaumont, cunoscut în istorie drept Cavalerul d’Eon, a trăit jumătate din viaţă ca femeie. Mai exact, 33 de ani din viaţă i-a trăit travestit în femeie şi alţi 49 ca bărbat, derutând lumea, intrigând-o, seducând-o şi obţinând aproape întotdeauna avantaje personale cât se poate de substanţiale. Fiinţă ambivalentă, trădător uneori, alteori sălbatic, dar credincios regelui său Ludovic al XV-lea, el a intrat în legendă ca primul dintre agenţii secreţi ai istoriei Franţei. Un spectacol cu personaje şi fapte istorice reale, plin de haz, farmec, îndrăzneală, despre intrigi politice şi amoroase, desfăşurate la una dintre cele mai extravagante curţi imperiale ale lumii, cea a Rusiei, din timpul țarinei Elisabeta I-a.  La Sala Studio, în scenografia barocă a lui Dragoş Buhagiar, Nae Caranfil aduce în scenă  o  societate pendulând într-un joc permanent şi periculos între adevăr şi minciună. În distribuţia spectacolului: Vlad Logigan şi Claudiu Bleonţ – în rolurile principale, alături de Miruna Bilèi, Raluca Petra, Mihai Calotă, Eduard Cîrlan, Magda Catone, Tomi Cristin, Marius Rizea, Alexandru Georgescu, Dragoş Stemate, Eduard Adam, Cosmin Dominte, Axel Moustache, Dragoş Dumitru, Mihai Munteniţă, Daniel Badale. Artist rafinat, pe care nu o dată publicul şi criticii l-au putut admira în dublă calitate, de scenarist şi regizor, în timp ce juriile de specialitate i-au răsplătit talentul la numeroase festivaluri naţionale şi internaţionale, Nae Caranfil este autorul unor filme ca E pericoloso sporgersi, Asfalt Tango, Dolce far niente, Filantropica, Restul e tăcere, Closer to the Moon, 6,9 pe scara Richter, care i-au adus recunoaşterea internaţional încă de la debut, menţinută constant prin realizările ulterioare. Primele reprezentaţii sunt programate pentru 8 şi 9 decembrie. Următoarea reprezentaţie, ultima din 2018, este programată pentru 13 decembrie. Spectacolul se reia joi, 10 ianuarie 2019. Toate spectacolele încep la ora 19.00.

Citește mai mult >

Ştiaţi că... 2

06 Decembrie 2018

Acțiunea din „Papagalul mut” se petrece la una dintre cele mai extravagante curți imperiale ale lumii – curtea țarinei Elisabeta I, fiică a lui Petru cel Mare și împărăteasă a Rusiei între 1741 – 1762. Elisabeta era faimoasă pentru cheltuirea unor sume exorbitante pe ceremoniile extravagante de la curte, străinii fiind fascinați de luxul balurilor somptuoase. Petrecerile se țineau lanț, iar preferatele ei erau cele în care bărbații participau travestiți în femei, iar femeile în bărbați.  

Citește mai mult >

Ştiaţi că...

27 Noiembrie 2018

                    Cavalerul d’Eon este unul dintre cele mai misterioase personaje reale ale secolului al XVIII-lea. Spion francez, a trăit atât ca bărbat, cât și ca femeie, întreținând el însuși ambiguitatea asupra identității sale. Mai multe despre acest fascinant personaj în următoarea premieră a TNB, după un text scris și regizat de cineastul Nae Caranfil: Papagalul mut – Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat.   Detalii spectacol  

Citește mai mult >

Decembrie, luna spectacolelor noi la TNB!

19 Noiembrie 2018

Decembrie 2018 va rămâne în istoria Teatrului Național I.L. Caragiale drept luna în care au avut loc nu mai puțin de patru premiere, fapt unic în cei 166 de ani de Teatru! Spectacole în regia lui Radu Afrim, Nae Caranfil, Eugen Gyemant şi Dragoş Huluba vor avea premiera în luna decembrie. În cadrul unei întâlniri informale cu jurnaliștii, Teatrul Național și-a dezvăluit planurile deloc ascunse, de a oferi publicului o adevărată lună a cadourilor și a suprizelor la final de an. În decembrie, vor avea premiera spectacolele Papagalul mut, scenariu şi regia Nae Caranfil, Pădurea spânzuraţilor un scenariu după romanul lui Liviu Rebreanu, în regia lui Radu Afrim, şi 50 de secunde de Daniel Oltean (piesa anului 2017, premiată la Gala UNITER), în regia lui Eugen Gyemant, şi spectacolul de pantomimă A fost odată în România, în regia lui Dragoş Huluba. Papagalul mut este o poveste incredibilă, dar reală, care are în centru una dintre cele mai enigmatice şi fascinante figuri ale secolului XVIII – spionul travestit Charles d'Eon / Lia de Beaumont. "Este o poveste care se întâmplă la o mie şapte sute cincizeci şi ceva, între Paris şi Saint Petersburg, şi care este tratată cu autenticitate limitată, adică există şi momente în care deliberat îndrăznesc să îmi permit să creez nişte elemente care te scot din epocă, care sunt anacronice, dar care sunt asumate ca atare", a afirmat regizorul Nae Caranfil despre spectacolul său, la întâlnirea cu presa din foaierul Sălii Mari. Regizorul Radu Afrim a spus că îşi doreşte ca prin spectacolul Pădurea spânzuraţilor să îi facă pe tinerii care un au citit romanul lui Liviu Rebreanu ca, după vizionarea spectacolului, să ia şi cartea în mână. "Tinerii trebuie recâştigaţi. Trebuie să ia din nou contact cu literatura clasică, pentru că literatura contemporană nu este decât o altă cărămidă peste acest zid construit de clasici. (...) Această literatură este unică, din păcate foarte puţin cunoscută în Europa, fiecare ţară are scriitorii ei, la care ţine foarte mult, pe care îi promovează foarte mult. La noi lucrurile au luat-o într-un sens, de care o să vorbesc în spectacolul meu, un neapărat foarte ok din punct de vedere al educaţiei", a afirmat Afrim. Textul spectacolului 50 de secunde, scris de procurorul criminalist și teatrologul Daniel Oltean, este, în fapt, o anchetă criminalistică şi psihanalitică în acelaşi timp, este o explorare a părţii întunecate a sufletului omenesc şi a părţilor luminoase din relaţiile dintre un fiu şi o mamă. Este o piesă foarte profundă şi foarte specială, pentru că e foarte introspectivă şi într-un fel filosofică", a spus regizorul spectacolului, Eugen Gyemant. Un alt momento teatral inedit la care se lucrează intens la final de an este spectacolul de pantomimă A fost odată în România, în regia lui Dragoş Huluba. "Titlul spectacolului A fost odată în România poate fi citit în două feluri, adică 'a fost odată' şi sperăm să nu se mai întâmple, sau 'a fost odată' şi, din păcate, numai e. (...) Noi am încercat să facem într-o oră şi un sfert 100 de ani de istorie a României, adică începând cu Primul Război Mondial până în timpurile moderne, dar timpurile moderne care şi-au pierdut din estética cuvântului modern. (...) Noi am vorbit de oamenii simpli, de oamenii mărunţi care trebuie să suporte cavalcada istoriei care îi loveşte şi în faţa căreia ei trebuie să supravieţuiască sau nu, este vorba de bunicii noştri, de părinţii noştri, de noi. (...) Nu este doar un spectacol de pantomimă, pentru că şi vorbim, destul de mult pentru un spectacol de pantomimă, avemşi un cântecel, avem şi proiecţii – pentru că am simţit nevoia să introducem acest discurs video", a declarat Dragoş Huluba. Programat iniţial a avea premiera în luna decembrie, spectacolul Noii infractori, de Edna Mazia, în regia lui Ion Caramitru, a trebuit reprogramat. "Această piesă, care soseşte din Israel, este o tragi-comedie, o piesă cu foarte multe, aş spune, nuanţe de psihologie a vremurilor noastre", a declarat Ion Caramitru cu acest prilej. În proiectele Teatrului Naţional până la sfârşitul anului se mai află expoziţiile România 100 de ani în concursuri de arhitectură, care este deschisă până pe 12 decembrie în Foaier Sala Studio, Semnul lui Iona - lucrări de Cristian Bădiliţă în foaierul Sălii Media (aripa Intercontinental) şi expoziţia bursierilor Fundaţiei Principesa Margareta care va putea fi vizitată până pe 2 decembrie, în foaierul Sălii Media (aripa Arghezi).

Citește mai mult >

TNB inaugurează noul Amfiteatru

24 Mai 2018

În sezonul cald, TNB vă invită în noul său Amfiteatru, pe acoperișul Sălii Mari   Stagiunea estivală aduce în peisajul Capitalei un nou spațiu de joc în aer liber, care va purta denumirea Amfiteatru, situat pe acoperișul Teatrului Național ”I.L. Caragiale”, la cea mai înaltă cotă a clădirii, deasupra terasei care oferă o panorama unică a centrului Bucureștiului. Noul Amfiteatru va găzdui, pe lângă spectacole din repertoriul prezent şi de perspectivă al TNB, adaptate la condițiile acestui nou spațiu, și reprezentații ale altor instituții interesate de închirierea acestui spațiu. Noua scenă poate oferi un cadru unic unor manifestări artistice dintre cele mai diverse, potrivite sezonului cald, din mai până în octombrie: spectacole de teatru, recitaluri, concerte, prezentări de modă, seri de jazz, one woman și one man show ș.a. Nu în ultimul rând, în cadrul programului "Uşi deschise pentru toţi", actorii TNB sunt invitaţi să propună proiecte dedicate special acestui spaţiu care va funcționa în stagiunea estivală. Cu o capacitate de 299 de locuri, dispuse pe gradene în trepte, noul Amfiteatru are următoarele caracteristici: Construcția se află la cota +24.50 m / Corp A1. La aceeași cotă se află următoarele spații: - ”Sala” propriu-zisă, în suprafață de 431,56 mp; - 5 cabine pentru actori (93,33 mp); - Foaierul și spațiul regrupare actori (103,22 mp) ; - Cabinele tehnice pentru lumini și sunet (17,40 mp) Spațiul de joc are o suprafață de aproximativ 120 mp. Spațiul are o pardoseală din imitație de lemn, practică din punct de vedere fonic și mai adecvată pentru actul artistic, acoperită cu un covor de scenă. Nu există scenă supra-înălțată, dar se pot instala practicabile. Spațiul nu are pod și nici culise: decorurile se pot fixa doar prin contra-greutăți. Reflectoarele pentru iluminatul scenic sunt amplasate sub o copertină metalică semicilindrică cu diametru de 2m, amplasată circular deasupra spațiului de joc. Inaugurarea Amfiteatrului va avea loc în seara de 24 mai 2018, când invitații la eveniment se vor putea convinge de posibilitățile noului spațiu de joc al TNB, care își deschide porțile spectacolelor în nocturnă, pentru un prim sezon estival, pe care ni-l dorim cât mai variat. Detalii și foto 

Citește mai mult >

Casa de bilete

19 Octombrie 2017

  Începând de vineri, 20 octombrie 2017, ora 16:00, Casa de bilete a TNB s-a mutat în Foaierul Sălii Mari! Accesul spectatorilor se va face prin fața teatrului, intrarea principală dinspre Pasajul Universității (B-dul Nicolae Bălcescu).

Citește mai mult >

Tur Virtual al unui Proiect Unicat

05 Aprilie 2016

Începând cu luna aprilie 2016, pe site-ul Teatrului Național ”I.L. Caragiale” poate fi accesat un tur virtual cu totul excepțional, sub forma unui documentar interactiv, alcătuit din 310 panorame, care permite navigarea clădirii TNB, în interior și în exterior, înainte, în timpul și la finalul lucrărilor de remodelare a clădirii teatrului. Materialul postat pe site include și prezentarea virtuală a decorurilor a șase spectacole din producția TNB a ultimilor ani: Năpasta, Avalanșa, Conul Leonida față cu reacțiunea, Două loturi, Livada de vișini, Vizita bătrânei doamne. Timpul de lucru pentru realizarea celor 310 panorame publicate (realizate în perioada 2010-2016) a fost estimat la peste 1500 de ore și au fost folosite aproximativ 30.000 de fotografii separate. Imaginile de rezoluție mare permit studierea spațiilor în detaliu și în ansamblu, prezentând utilizatorilor inclusiv spații inaccesibile publicului spectator (ateliere, cabine, magazia de costume, culisele scenelor etc). Aplicația este însoțită de un scurt ”ghid de vizualizare” în limbile română și engleză. Nu în ultimul rând, publicarea acestui tur virtual complex are și scopul de a promova ”noul” Teatru Național ca o instituție deschisă către un public nou, interesat de teatru, dar și de tehnologiile actuale. Materialul utilizat pentru realizarea turului virtual este parte a unei imense arhive documentare realizată timp de 7 ani, în perioada 2008-2016. Finalizată la sfârșitul anului 2015 (cu excepția unor ultime fotografii, realizate în 2016), arhiva cuprinde materiale video, foto, imagini panoramice, planuri de arhitectură, interviuri și apariții în presă și urmărește evoluția Teatrului Național și a oamenilor care au lucrat și lucrează aici, pe întreaga durată a șantierului de remodelare a clădirii. Prin desfășurarea spațială și temporală, arhiva a fost realizată în primul rând ca material de studiu pe tema proiectului de arhitectură, a locuirii spațiilor și a locului pe care TNB îl ocupă în spațiul public, material care se adresează atât publicului, cât și profesioniștilor de teatru sau celor care urmează o formare în acest domeniu. Proiectul a fost realizat integral, în calitate de autor, de către Mihai Bodea-Tatulea, absolvent al UNATC, care a avut încă de la începutul inițiativei sale, acceptul teatrului pentru a filma și fotografia toate momentele semnificative legate de devenirea instituției. Întreaga arhivă documentară face subiectul unei eventuale publicări, iar producătorul caută sprijin financiar pentru susținerea acestui efort. Teatrul Național încurajează afilierea altor persoane, instituții sau firme pentru a sprijini continuarea proiectului.   Vizualizează aici

Citește mai mult >
Arhivă
Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
TNB I. L. Caragiale Logo