Meniu

Știri

Ordonare

Mesaj pentru Ziua Mondială a Teatrului - 2017

27 Martie 2017

27 martie 2017 Iată că au trecut 55 de ani de când, în fiecare primăvară, are loc o Zi Mondială a Teatrului. O zi, adică 24 de ore, care încep în zona teatrului Nō şi Bunraku, trec prin opera în stil Beijing şi prin Kathakali, fac popas între Grecia şi Scandinavia, între Eschil şi Ibsen, între Sofocle şi Strindberg, apoi între Anglia şi Italia, între Sarah Kane şi Pirandello, dar şi în Franţa, unde ne aflăm şi unde Parisul este, totuşi, oraşul din lume care primeşte cele mai multe trupe străine. În continuare, cele 24 de ore ale noastre ne poartă din Franţa în Rusia, de la Racine şi Molière la Cehov, apoi traversează Atlanticul pentru a se opri într-un campus studenţesc californian unde nişte tineri reinventează, poate, teatrul. Căci teatrul renaşte mereu din propria-i cenuşă. Nu e decât convenţie care trebuie abolită fără răgaz. Aşa rămâne el viu. Teatrul are o viaţă bogată, care sfidează spaţiul şi timpul, piesele cele mai contemporane sunt hrănite de veacurile trecute, repertoriile cele mai clasice devin moderne de fiecare dată când sunt puse din nou în scenă. O Zi Mondială a Teatrului nu este, desigur, o zi în sensul banal al vieţilor noastre cotidiene. Ea face să reînvie un imens spaţiu-timp şi, pentru a evoca spaţiul-timp, aş vrea să fac apel la un dramaturg francez pe cât de genial, pe atât de discret – Jean Tardieu. Îl citez: „Pentru spaţiu, se întreabă care e drumul cel mai lung între un punct şi altul. Pentru timp, se sugerează să măsurăm în zecimi de secundă timpul necesar pentru a pronunţa cuvântul «veşnicie». Pentru spaţiul-timp, se spune: «Fixaţi-vă în minte, înainte de a adormi, două puncte oarecare din spaţiu şi calculaţi timpul necesar, în vis, pentru a ajunge de la unul la celălalt»”. Ceea ce reţin eu de-aici este expresia „în vis”. S-ar zice că Jean Tardieu s-a întâlnit cu Bob Wilson. De asemenea, putem rezuma ziua noastră mondială a teatrului amintindu-ne de Samuel Beckett care, în stilul său expeditiv, o face pe Winnie să spună: „Oh, ce zi frumoasă va fi fost asta!” Reflectând la acest mesaj ce mi s-a făcut onoarea a-mi fi cerut, mi-am amintit de toate aceste vise din toate aceste scene. Aşa că nu vin singură în această sală a UNESCO; mă însoţesc toate personajele pe care le-am interpretat pe scenă, roluri pe care crezi că le-ai părăsit atunci când seria de spectacole s-a încheiat, dar care duc înăuntrul tău o viaţă subterană, gata să ajute sau să distrugă rolurile ce vor veni după ele: Fedra, Araminta, Orlando, Hedda Gabler, Medeea, Marchiza de Merteuil, Blanche Dubois... Şi mă însoţesc, de asemenea, toate personajele pe care le-am îndrăgit şi le-am aplaudat ca spectatoare. Şi, astfel, eu aparţin lumii întregi. Sunt grecoaică, africană, siriancă, veneţiană, rusoaică, braziliancă, iraniancă, romană, japoneză, marsilieză, newyorkeză, filipineză, argentiniancă, norvegiancă, coreeancă, nemţoaică, austriacă, englezoaică, într-adevăr lumea întreagă. Adevărata globalizare asta este. În 1964, cu ocazia acestei Zile a teatrului, Laurence Olivier anunţa că, după mai mult de un secol de luptă, în Anglia tocmai se crease, în sfârşit, un teatru naţional pe care el îl dorise, de îndată, un teatru internaţional, cel puţin prin repertoriu. Ştia bine că Shakespeare aparţinea, în lume, întregii lumi. Mi-a făcut multă plăcere să aflu că redactarea primului mesaj al acestor Zile Mondiale ale Teatrului, în 1962, i-a fost încredinţată lui Jean Cocteau, desemnat ca atare pentru că este, nu-i aşa, autorul unui „ocol al lumii în 80 de zile”. Eu am făcut ocolul lumii într-un mod diferit – în 80 de spectacole sau 80 de filme. Spun „filme” pentru că nu fac nicio deosebire între a juca în teatru şi a juca în film, lucru care surprinde întotdeauna când îl spun, dar e adevărat, aşa este. Nicio deosebire. Vorbind aici, nu sunt eu însămi, nu sunt o actriţă, sunt doar una dintre atât de numeroasele persoane prin care teatrul continuă să existe. Este oarecum datoria noastră. Şi necesitatea noastră. Cum ai spune: nu noi facem teatrul să existe, mai degrabă noi existăm datorită lui. Teatrul e foarte puternic, el rezistă, supravieţuieşte tuturor obstacolelor, războaielor, cenzurilor, lipsei de bani. E destul să zici „decorul e o scenă goală dintr-o epocă nedeterminată” şi să laşi să intre un actor. Sau o actriţă. Ce va face el? Ce va face ea? Vor spune ceva? Publicul aşteaptă, vrea să afle, publicul fără de care nu există teatru, să nu uităm asta niciodată. O persoană într-o sală este un public. Nu prea multe scaune goale, totuşi! Doar la Ionesco... La final, Bătrâna spune: „Da, da, să murim în plină glorie... să murim pentru a intra în legendă... O s-avem, cel puţin, o stradă cu numele nostru...” Ziua Mondială a Teatrului există de 55 de ani. În 55 de ani eu sunt a opta femeie căreia i s-a cerut să pronunţe un mesaj, în fine, nu ştiu dacă e potrivit cuvântul „mesaj”. Predecesorii mei (masculinul se impune!) vorbesc despre teatrul imaginaţiei, al libertăţii, al originilor, au evocat multiculturalitatea, frumuseţea, întrebările fără răspuns... În 2013 – nu sunt, aşadar, decât patru ani de-atunci – , Dario Fo spune: „Singura soluţie a crizei constă în speranţa că se va declanşa o mare vânătoare de vrăjitoare împotriva noastră, mai ales împotriva tinerilor care vor să înveţe arta teatrului: astfel va lua naştere o nouă diaspora de comedianţi care, fără îndoială, va scoate din această constrângere nişte beneficii de neimaginat, printr-o reprezentare de tip nou”. Beneficii de neimaginat – iată o formulă frumoasă, demnă de a figura într-un program politic, nu?... Pentru că mă aflu la Paris, cu puţin înaintea unor alegeri prezidenţiale, le sugerez celor care par să aibă chef să ne guverneze să fie atenţi la beneficiile de neimaginat aduse de teatru. Dar fără vânători de vrăjitoare! Pentru mine, teatrul este celălalt, este dialogul, este absenţa urii. Prietenia între popoare – nu prea ştiu ce vrea să însemne asta, dar cred în comunitate, în prietenia între actori şi spectatori, în unirea tuturor celor pe care-i reuneşte teatrul, cei care îl scriu, cei care îl traduc, cei care îl luminează, îl îmbracă, îl decorează, cei care îl interpretează, cei care îl fac, cei care merg la el. Teatrul ne apără, ne adăposteşte... Chiar cred că ne iubeşte... atât cât îl iubim... Mi-aduc aminte de un bătrân regizor tehnic de modă veche, care, înainte de ridicarea cortinei, în culise, spunea în fiecare seară, cu voce fermă: „Faceţi loc teatrului!” Acesta va fi cuvântul de încheiere. Mulţumesc. Isabelle Huppert (traducere în limba română: Alice Georgescu)   Isabelle Anne Madeleine Huppert (născută pe 16 martie 1953) este actriţă franceză care a apărut în peste 100 de filme şi producţii ale televiziunii, încă din 1971. A debutat pe scenele Londrei, cu rolul principal în Maria Stuart (1996), iar la New York, în Psihoză 4 :48 (2005). Revine la New York, în 2009, pentru Quartett de Heiner Müller, iar în 2014, joacă la Sidney Theatre Company în Cameristele de Jean Genet. 14 filme în care a jucat, au intrat în Festivalul de Film Cannes şi a câştigat premiul „Cea mai bună actriţă” de două ori, pentru Violette Noziere (1978) şi La pianiste (2001). Este cea mai nominalizată actriţă la premiile Cesar, având 16 nominalizări. A câştigat premiul Cesar pentru "Cea mai bună actriţă” de două ori, pentru La Ceremonie (1996) şi Elle (2016). Isabelle Huppert este şi actriţa cea mai nominalizată pentru Premiul Molière, cu 7 nominalizări. Versiune originală

Citește mai mult >

Audiție rol principal feminin

24 Martie 2017

Teatrul Național “I.L. Caragiale” București organizează în zilele de 28 și 29 martie 2017, casting pentru rolul principal feminin (Julia) din spectacolul „1984” după George Orwell, regia Bobi Pricop. Castingul se adresează actrițelor cu vârsta cuprinsă între 25 și 35 de ani. Perioada de repetiții: 31 martie – 15 iunie 2017. Înscrierile (CV + 3 fotografii reprezentative) sunt așteptate la adresa de email auditie.tnb@gmail.com până luni, 27 martie 2017, ora 13:00. În urma unei selecții preliminare, actrițele vor primi un fragment din textul spectacolului, care va trebui pregătit pentru probă, alături de un monolog din repertoriul propriu al acestora.

Citește mai mult >

Premiul RRC pentru Teatru

20 Martie 2017

Bobi Pricop și echipa spectacolului “O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții” au primit premiul pentru #teatru în cadrul Galei Radio România Cultural, ediția a XVII-a Luni, 20 martie 2017, a avut loc la Teatrul Odeon din București cea de a XVII-a ediție a Premiilor Radio România Cultural. În cadrul Galei s-au acordat premii pentru nouă secțiuni – poezie, proză, teatru, film, arte plastice, știință, muzică, educație, proiecte culturale și festivaluri. Regizorul Bobi Pricop și echipa spectacolului O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții au obținut premiul pentru secțiunea Teatru, “pentru omogenitatea performanței pe toate palierele creației scenice”. “E o mare onoare acest premiu, mai ales datorită faptului că se adresează atât mie cât și întregii echipe. Nu există bucurie mai mare pentru un regizor decât să primească un premiu împreună cu echipa lui”, a spus aseară Bobi Pricop, regizorul spectacolului O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții, în momentul în care a primit Premiul Radio România Cultural pentru #teatru. Pe scenă a urcat întreaga echipa a spectacolului: actorii Ciprian Nicula, Ana Ciontea, Carmen Ungureanu, Rodica Ionescu, scenograful Adrian Damian, Dan Adrian Ionescu & Mizdan, care au realizat proiecțiile video și instalațiile interactive, Alexei Țurcan, compozitorul muzicii originale. Mulțumirile au mers către traducătorul Andrei Marinescu dar și către producătorul spectacolului – Teatrul Național “I.L. Caragiale” București. Scenograful Adrian Damian a adresat mulțumiri oamenilor care nu sunt pe scenă, respectiv întregii echipe tehnice a Teatrului Național din București, “o echipă excepțională”. Spectacolul O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii (după un roman de Mark Haddon, adaptarea Simon Stephens, traducerea Andrei Marinescu), spectacol montat la Teatrul Național “I.L. Caragiale” București în stagiunea 2015-1016 a primit numeroase premii - Premiul Pentru Cel Mai Bun Spectacol al Festivalului de Teatru Scurt de la Oradea, ediția a XXII-a, Premiul Pentru Cea Mai Bună Regie (Bobi Pricop) iar Ciprian Nicula, interpretul lui Christopher, adolescentul de 15 ani cu sindrom Asperger a primit Premiul Pentru Cel Mai Bun Actor, Ana Ciontea a fost nominalizată la Premiul Pentru Cea Mai Bună Actriță pentru rolurile interpretate în spectacol, iar Adrian Damian a fost nominalizat la Premiul Pentru Cea Mai Bună Scenografie, în cadrul aceluiași festival. În cadrul Galei Premiilor UNITER, care va avea loc luni, 8 mai 2017, la Timișoara, Bobi Pricop își dispută premiul pentru Cea mai bună regie iar Ciprian Nicula premiul pentru Cel mai bun actor în rol principal.

Citește mai mult >

Ion Caramitru decorat cu Steaua României

09 Martie 2017

Preşedintele României, domnul Klaus Iohannis, a semnat decretele de decorare a domnilor Ion Caramitru, Emeric-Alexandru Ienei și Cristian-George Țopescu. Astfel, cu prilejul împlinirii vârstei de 75 de ani, în semn de înaltă apreciere pentru întreaga sa carieră pusă în slujba teatrului şi filmului, pentru dăruirea şi profesionalismul de care a dat dovadă în domeniul managementului cultural, precum şi pentru promovarea constantă a imaginii ţării noastre în lume, Președintele României a conferit Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Cavaler maestrului Ion Horia Leonida Caramitru (Ion Caramitru). Totodată, în semn de înaltă apreciere pentru întreaga sa activitate desfășurată, atât în calitate de jucător cât și de antrenor, pentru dăruirea, devotamentul și profesionalismul cu care a pregătit generații de fotbaliști, pentru contribuția sa la obținerea unora dintre cele mai memorabile rezultate ale fotbalului românesc, Președintele Klaus Iohannis a conferit Ordinul Național „Steaua României” în grad de Cavaler domnului Emeric-Alexandru Ienei. De asemenea, în semn de înaltă apreciere pentru întreaga sa activitate, pentru dăruirea și devotamentul cu care a susținut și promovat valorile sportului național, pentru intuiția, căldura și erudiția cu care a comentat performanțele sportului românesc, Președintele României a conferit Ordinul Național „Steaua României” în grad de Cavaler domnului Cristian-George Țopescu.

Citește mai mult >

Spectacolul Angajare de clovn inclus în Campania Națională Artiștii pentru artiști

08 Martie 2017

De Ziua Mondială a Teatrului, vă invităm să vă bucuraţi de teatru şi să faceţi totodată o faptă bună! Teatrul Naţional „I.L. Caragiale" din Bucureşti susţine, ca în fiecare an, alături de alte teatre din București și din țară, Campania Naţională Artiştii pentru Artişti prin donarea tuturor încasărilor rezultate în urma vânzării biletelor unui spectacol din repertoriul curent. În acest an, alegerea Naționalului este Angajare de clovn, recenta premieră de la Sala Studio, programat pentru luni, 27 martie 2017, la ora 19.30.   În piesa lui Vişniec, jucată pe toate meridianele lumii, trei clovni bătrâni, Nicollo, Filippo şi Peppino se întâlnesc în faţa unui anunţ de angajare, gata să dea totul pentru ultimul truc. În versiunea scenică a lui Ion Caramitru, “Angajare de clovn e un spectacol care te spală pe suflet şi spune multe despre forţa fragilităţii noastre, despre povara seducătoare a inocenţei la care nu putem renunţa aşa cum Atlas nu se putea lepăda de bolta cerească aruncată pe umerii săi", observa Răzvana Niţă în Revista Teatrală Radio. „Angajare de clovn se înscrie în rândul restrâns al spectacolelor senzaționale, la care spectatorii maturi își amintesc de bucuriile copilăriei, iar copiii care îi pot însoți rămân uluiți de magia clovnilor și arta artistului de circ. Este senzațional acest spectacol și pentru a cunoaște și reține numele unor artiști totali, dar și pentru a descoperi surpriza posibilităților tehnice, moderne de care dispune Naționalul bucureștean, cu inventivitate evidențiate de regizorul Ion Caramitru și echipa sa" - Ileana Lucaciu, Spectator. Campania Naţională Artiştii pentru Artişti este susţinută de Uniunea ​Teatrală din România (UNITER), cu sprijinul teatrelor din Bucureşti şi din ţară (31 de spectacole în actuala ediţie), cu scopul de a susţine artiştii care şi-au dedicat viaţa scenei şi au nevoie de ajutor financiar. Încasările provenite din vânzarea spectacolului Angajare de clovn din 27 martie 2017 vor fi donate în Fondul de Solidaritate Teatrală. Cumpărarea unui bilet la acest spectacol, programat chiar în data de 27 martie, când se serbează Ziua Mondială a Teatrului, vă va aduce pe lângă bucuria vizionării uneia din recentele premiere ale TNB și satisfacția unui gest caritabil în sprijinul artiștilor aflați în nevoie. Alătură-te Campaniei, cumpără bilete, bucură-te de teatru şi fă o faptă bună! Sumele strânse din vânzarea de bilete, donaţii şi sponsorizări se pot vira în contul RO40RZBR0000060007801286 deschis la Raiffeisen Bank, Agenţia Piaţa Amzei, Fondul de Solidaritate Teatrală. Mai multe detalii aici  

Citește mai mult >

Dăruiește împreună cu TNB: Voucherele teatrale cadou 2017

01 Martie 2017

  Pentru că oamenii care iubesc frumosul vor să dăruiască și pentru că oamenii care iubesc frumosul fac parte din publicul nostru fidel, ne-am gândit să venim în întâmpinarea lor cu un cadou inedit: Voucherul teatral. Voucherul teatral este cadoul special pe care îl lansăm de 1 Martie, dar pe care îl dedicăm tuturor momentelor speciale ale acestui an. Începută anul trecut, campania Dăruiește împreună cu TNB a lansat pentru prima oară pe piața produselor culturale, Voucherele teatrale cadou, menite să vină în ajutorul celor care vor să dăruiască celor dragi posibilitatea alegerii spectacolului preferat de teatru din repertoriul Teatrului Național ”I.L. Caragiale” din București, cu diverse ocazii aniversare. Cei care au primit în dar un Voucher teatral cadou, au putut să achiziționeze de la casa de bilete a TNB, în limita locurilor disponibile, bilete la spectacolele teatrului, al căror preț se înscria în limita valorii înscrise pe voucher. În acest an vă supunem atenției o ofertă alcătuită din trei tipuri de vouchere teatrale cadou, adresate diverselor categorii de public: Voucherul Cadou, cu valoare de 100 de lei, dă posibilitatea achiziționării biletelor din zona de prețuri mici și medii din oferta TNB. Voucherul Premium, cu valoare de 200 de lei, este voucherul care va putea fi preschimbat în bilete din categoria prețurilor maxime din oferta Teatrului Național. Voucherul Student / Senior, cu valoare de 40 de lei, este un voucher special, destinat studenților și seniorilor (pentru bunicii noștri iubitori de teatru!), cu ajutorul lui putându-se obține de la casa de bilete a TNB, bilete din categoria destinată studenților și pensionarilor. Pentru preschimbarea acestui voucher special, cei care vin la casa de bilete sunt rugați să prezinte carnetul de student sau un talon de pensie. Spre deosebire de anul trecut, când voucherele au putut fi preschimbate doar la casa de bilete a teatrului, anul acesta, voucherele din categoriile Cadou și Premium vor putea fi folosite și on-line, pentru achiziționarea de bilete prin intermediul site-urilor www.tnb.ro și www.mystage.ro Pe site-ul de bilete on-line, www.mystage.ro, spectacolele la care se vor putea achiziționa bilete cu ajutorul seriilor înscrise pe vouchere, vor purta un semn distinctiv care va indica această posibilitate, astfel încât să fie ușor de identificat. Voucherele conțin coduri de bare și vor putea fi citite cu ajutorul unui senzor special, în cazul în care vor fi preschimbate la casa de bilete. În cazul preschimbării lor pe platforma on-line, va fi necesară înscrierea seriilor de pe vouchere, corespunzătoare codului de bare, în spațiul destinat validării voucherelor, de soft-ul de cumpărare al Mystage.ro Cei care doresc să se alăture acestei campanii, prin cumpărarea de vouchere cadou în număr mai mare, sunt rugați să ne contacteze, tirajul acestor vouchere fiind limitat.   

Citește mai mult >

Nominalizările TNB la premiile UNITER

22 Februarie 2017

Teatrul Naţional “I.L. Caragiale” din Bucureşti are bucuria să anunţe că doi actori şi un regizor au fost nominalizaţi pentru creaţiile lor pe scenele TNB, în anul 2016, la Gala Premiilor UNITER ce se va desfăşura în acest an pe scena Teatrului Naţional din Timişoara, la data de 8 mai. Două din cele trei nume sunt legate de spectacolul O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii după un roman de Mark Haddon. Regizorul Bobi Pricop se află în competiţie, cu acest spectacol, la categoria Cea mai bună regie, iar Ciprian Nicula, cel mai tânăr actor din trupa TNB, la categoria Cel mai bun actor în rol principal, pentru rolul Christopher. Richard Bovnoczki, un nume cunoscut al scenei româneşti, aflat la prima colaborare cu Naţionalul bucureştean şi cu regizorul bulgar Alexander Morfov, se află în competiţie pentru premiul Cel mai bun actor în rol principal, cu rolul Ciki din spectacolul No man’s land. Ne face plăcere să menţionăm şi nominalizarea Anei Ciontea, actriţă a Teatrului Naţional din Bucureşti, la categoria Cea mai bună actriţă în rol secundar , chiar dacă aceasta vizează o creaţie a sa din afara teatrului şi anume rolul Koróbocika, Nastasía Petróvna, moşiereasă din spectacolul Suflete moarte de la Teatrul de Comedie din Bucureşti. Juriul de nominalizări a fost alcătuit din criticii de teatru: Monica Andronescu, Alice Georgescu şi Mircea Morariu.

Citește mai mult >

Tur Virtual al unui Proiect Unicat

05 Aprilie 2016

Începând cu luna aprilie 2016, pe site-ul Teatrului Național ”I.L. Caragiale” poate fi accesat un tur virtual cu totul excepțional, sub forma unui documentar interactiv, alcătuit din 310 panorame, care permite navigarea clădirii TNB, în interior și în exterior, înainte, în timpul și la finalul lucrărilor de remodelare a clădirii teatrului. Materialul postat pe site include și prezentarea virtuală a decorurilor a șase spectacole din producția TNB a ultimilor ani: Năpasta, Avalanșa, Conul Leonida față cu reacțiunea, Două loturi, Livada de vișini, Vizita bătrânei doamne. Timpul de lucru pentru realizarea celor 310 panorame publicate (realizate în perioada 2010-2016) a fost estimat la peste 1500 de ore și au fost folosite aproximativ 30.000 de fotografii separate. Imaginile de rezoluție mare permit studierea spațiilor în detaliu și în ansamblu, prezentând utilizatorilor inclusiv spații inaccesibile publicului spectator (ateliere, cabine, magazia de costume, culisele scenelor etc). Aplicația este însoțită de un scurt ”ghid de vizualizare” în limbile română și engleză. Nu în ultimul rând, publicarea acestui tur virtual complex are și scopul de a promova ”noul” Teatru Național ca o instituție deschisă către un public nou, interesat de teatru, dar și de tehnologiile actuale. Materialul utilizat pentru realizarea turului virtual este parte a unei imense arhive documentare realizată timp de 7 ani, în perioada 2008-2016. Finalizată la sfârșitul anului 2015 (cu excepția unor ultime fotografii, realizate în 2016), arhiva cuprinde materiale video, foto, imagini panoramice, planuri de arhitectură, interviuri și apariții în presă și urmărește evoluția Teatrului Național și a oamenilor care au lucrat și lucrează aici, pe întreaga durată a șantierului de remodelare a clădirii. Prin desfășurarea spațială și temporală, arhiva a fost realizată în primul rând ca material de studiu pe tema proiectului de arhitectură, a locuirii spațiilor și a locului pe care TNB îl ocupă în spațiul public, material care se adresează atât publicului, cât și profesioniștilor de teatru sau celor care urmează o formare în acest domeniu. Proiectul a fost realizat integral, în calitate de autor, de către Mihai Bodea-Tatulea, absolvent al UNATC, care a avut încă de la începutul inițiativei sale, acceptul teatrului pentru a filma și fotografia toate momentele semnificative legate de devenirea instituției. Întreaga arhivă documentară face subiectul unei eventuale publicări, iar producătorul caută sprijin financiar pentru susținerea acestui efort. Teatrul Național încurajează afilierea altor persoane, instituții sau firme pentru a sprijini continuarea proiectului.   Vizualizează aici

Citește mai mult >

Clădirea recent refăcută a Teatrului Național I.L. Caragiale oferă spectatorilor siguranță la standardele cele mai exigente!

14 Noiembrie 2015

Teatrul Naţional "I.L. Caragiale" din Bucureşti a solicitat conform prevederilor legale în vigoare, în data de 15.06.2015, Autorizaţia de securitate la incendiu. Aceasta a fost eliberată de către Ministerul Afacerilor Interne, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, în data de 24.07.2015. Precizăm că, începând cu 19 octombrie 2015, clădirea TNB este asigurată de către Allianz Țiriac Asigurări S.A., pentru o gamă largă de riscuri, incluzând incendiile şi cutremurele". Detalii oferite de Directorul Administrativ al Teatrului Naţional "l.L. Caragiale" din Bucureşti, ing. Dan Stoichițescu, cu privire la acest subiect: "Autorizaţia de securitate la incendiu a Teatrului Naţional "l.L. Caragiale" din Bucureşti a fost obţinută în urma actualizării scenariului de securitate la incendiu, realizată la terminarea lucrărilor de consolidare şi modernizare a Teatrului. Astfel, în documentaţie, sunt prevăzute funcţionarea tuturor instalaţiilor de hidranţi, sprinklere, drencere, a staţiei de pompe şi hidrofoare, a rezervorului de apă de incendiu cu o capacitate de 1.600 mc. De asemenea, instalaţia de avertizare, detecţie de incendiu şi adresare publică (inclusiv supraveghere video) conţine sisteme de desfumare-presurizare, trape-fum şi uşi cu deschidere automată. Este prevăzută şi instalaţia pentru iluminarea de siguranţă în caz de întrerupere accidentală sau forţă majoră a energiei electrice, teatrul dispunând de grup electrogen propriu ca sursă de rezervă. Construcţia îndeplineşte normativele în vigoare, având prevăzute suficiente căi de acces pentru evacuarea publicului şi a personalului în cel mai scurt timp. Teatrul are, deasemenea, un contract cu o firmă specializată de prevenire şi stingere a incendiilor, de categoria a V-a, care asigură permanenţa (24 ore / 7 zile, cu două autospeciale parcate în curtea Teatrului, în proximitatea rezervorului de apă de incendiu) şi cu o firmă specializată în monitorizarea sistemelor de avertizare şi detecţie incendiu.”

Citește mai mult >

O asociere de valoare: Allianz-Țiriac asigură bunurile Teatrului Național Bucuresti

22 Decembrie 2014

Începând cu luna decembrie a acestui an, bunurile deținute de Teatrul Național “I.L. Caragiale” din Bucuresti (TNB) - un reper al vieții culturale românești - sunt asigurate de către Allianz-Țiriac Asigurări. Polita de asigurare a bunurilor TNB este oferită de Allianz-Țiriac Asigurări sub formă de sponsorizare și include în acoperire echipamente tehnologice (masini utilaje si instalații), mobilier și obiecte de inventar (ex: decoruri) s.a. Polita emisă pentru o perioadă de 12 luni oferă protecție de tip “toate riscurile”: de la incendiu, trăsnet, explozie, inundație de la apa de conductă și până la cutremur sau alte riscuri catastrofice. Suma asigurată, reprezentând valoarea bunurilor ce fac obiectul asigurării este de 23,5 milioane Lei.    ”Acordarea acestei protecții este un prim pas pe care îl facem în direcția susținerii uneia dintre cele mai importante instituții de cultură din România, reper și simbol al valorilor locale. Asocierea cu Teatrul Național București nu este întâmplătoare; la baza acestui parteneriat stau valori comune solide; de la încredere și responsabilitate, la reputație și stabilitate. Facem astfel un gest prin care dorim să arătăm că, pentru Allianz-Tiriac valorile culturale românești sunt importante”, explică Remi Vrignaud, Directorul General al Allianz-Țiriac Asigurări. “Teatrul Naţional « I.L.Caragiale » reprezintă un adevărat brand cultural naţional şi este unul din principalii generatori de imagine a Românie - afirmă Ion Caramitru, Directorul General al Teatrului Național. În urma reconstrucţiei cladirii si a redimensionării instituţionale, care se apropie de finalizare, Teatrul Naţional „I.L.Caragiale“ din Bucureşti îşi propune să devină “Un teatru nou pentru un public nou “ și își asumă o vocaţie culturală polivalentă : instituția va funcționa ca un centru cultural complex, dotat nu doar cu săli de teatru, ci şi cu spaţii expoziţionale și alte spații alternative, cu un Muzeu al TNB, o sală de lectură, cu librării, cafenele etc. în care se vor derula proiecte diverse, în cadrul programului “TNB-Parateatral.” Pentru Allianz-Tiriac nu este prima dată când deruleaza programe de susținere a valorilor culturii românești. De-a lungul timpului, compania a asigurat simboluri si programe culturale reprezentative, așa cum este cazul Ateneului Român, Festivalului Internațional de Film Transilvania - TIFF sau Festivalului de Teatru de la Sibiu și mai mult, chiar a găzduit în sediul central Allianz-Țiriac expoziții de pictură ale unor artiști plastici români.

Citește mai mult >
Arhivă
Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+