Meniu

Știri

Ordonare

Conferința Aurora Liiceanu a fost înlocuită!

04 Februarie 2018

Duminică, 4 februarie 2018, în cadrul Conferințelor TNB, va conferenția doamna Ileana Mălăncioiu și nu Aurora Liiceanu, așa cum a fost anunțat inițial. Biletele cumpărate rămân valabile sau vă puteți recupera contravaloarea acestora de la Casa de bilete a TNB sau de la mystage.ro pentru cele online.   Vă mulțumim pentru înțelegere!

Citește mai mult >

Cele mai noi spectacole ale Naționalului din Chișinău, pe scena TNB!

27 Ianuarie 2018

De la comedia romantică la satira contemporană Turneul Teatru Românesc la Bucureşti, Iaşi şi Chişinău, ajuns la cea de-a 5-a ediţie, continuă şi în acest an. Pentru început, Teatrul Naţional "Mihai Eminescu" din Chişinău vine cu două din cele mai recente premiere ale teatrului, una dintre acestea, Balamucul vesel va avea 3 premiere consecutive, la Chişinău (20 ianuarie), la Iaşi (24 ianuarie) şi la Bucureşti (28 ianuarie 2018). Primul spectacol pe care-l puteţi vedea la Teatrul Naţional din Bucureşti, pe 27 ianuarie 2018, de la ora 19.30, la Sala Studio, este Steaua fără nume de Mihail Sebastian, regia Alexandru Cozub, scenografia Iurie Matei. Într-un orășel șters, de provincie, Profesorul Miroiu își împarte viața între cărți și stele. În așteptarea unei rarități editoriale care vine cu trenul, traiectoria terestră i se ciocnește, în fapt de seară, cu cea a Monei, tânără vânătoare de inimi, fără bilet, dar cu mare dor de explorare. Între ei se înfiripă o poveste de dragoste care, aidoma unei explozii cosmice, scutură din temelii universul micii urbe. „Spectacolul este o îmbinare de farsă, comedie și poezie. Regia nu a pus accentele pe povestea în sine, ci pe miracolul care se poate întâmpla oricând și oriunde într-o noapte cu cer înstelat” (Larisa Ungureanu, critic de teatru). În distribuție îi veţi regăsi pe unii din cei mai cunoscuţi actori ai trupei: Ghenadie Gâlcă, Diana Decuseară, Petru Hadârcă, Petru Oistric, Olga Guțu-Cucu, Nicu Suveică, Draga-Dumitrița Drumi, Victor Drumi, Alexandru Pleșca, Mihai Zubcu, Iurie Focșa. Al doilea spectacol va avea loc în data de 28 ianuarie 2018, de la ora 19,30, la aceeaşi Sală Studio: Balamucul vesel de S.T. Burke, în regia lui Petru Hadârcă, costume create de Victoria Moldovanu şi aranjamentul muzical condus de Serghei Racenco şi Vadim Buinovschi.       Mizând pe arhetipuri proiectate în contemporan, piesa se axează pe refuzul oamenilor de a mai crede în basme și de a se lăsa păcăliți - a câta oară?!- de potentații vremii. Undeva, într-o cetate aflată de veacuri în calea răutăților, coajă de nucă săltată de valuri, se întâmplă lucruri ciudate și aparent fără sens: viața părea cenușie, mahmură, lipsită de minuni, majoritatea locuitorilor împăcându-se cu o asemenea stare de lucruri. Și atunci, pe Conducătorul Revoltei Permanente, visându-se veșnic imuabil, înconjurat de un stol gălăgios de consilieri și gardieni, îl trăsnește ideea că pentru a câștiga și mai mult iubirea maselor, e nevoie de mister, de un Erou sacrificabil… Împotriva legilor firii, Lupii se înfrățesc cu Mieii, Caprele și Verzele joacă țonțoroiul. Din peisaj nu lipsește Securitatea care, după nărav, dar și la sugestia sfetnicilor de peste câteva hotare, fură ideea „nobilă”, distribuind în rolurile centrale propriii actori silitori, pregătiţi să-și ia mai departe solda, dijma, tainul… În această lunecare precipitată către dezastrul final, avem tot mai mult senzația că noi, spectatorii, suntem eroii acestei povești aparent ireale, că ne vrăjește tot mai mult dialogul peste timp cu autorul și cu personajele… Dar să-l ascultăm chiar pe Autor, misteriosul S.T. Burke: „Am văzut farsa cu ochii mei. Apoi m-am apucat s-o rescriu din memorie. Când reproduceam această hărmălaie de replici, nu mă gândeam că fac teatru. Și la ce bun, odată ce farsa fusese jucată deja? Voiam doar să mă despart elegant de niște divinități hazlii cu care mi-am populat, naiv și imprudent, o bună parte din viață”. Cea mai recentă producţie a Naţionalului din Chişinău, Balamucul vesel adună în scenă aproape întreaga trupă a teatrului. În distribuție: Igor Babiac, Iurie Negoiță, Alexandru Pleșca, Petru Oistric, Dan Melnic, Anatol Durbală, Ion Mocanu, Ghenadie Gâlcă, Draga Dumitrița Drumi, Mihaela Strâmbeanu, Doriana Zubcu-Mărginean, Valentin Zorilă, Angela Ciobanu, Silvia Luca, Ana Bunescu, Iurie Focșa, Mihai Zubcu, Nicolae Suveică, Ecaterina Mardari, Cornelia Maros-Suveică, Doriana Mărgineanu, Mihaela Damian-Oistric, Ana Tkacenko, Dina Cocea, Nicolae Darie, Serghei Racenco - dirijor, Natalia Racenco - vioară, Vadim Buinovschi - vioară, Lev Ignatiev - violoncel. Pendulând între comedia romantică și satira contemporană, trupa Teatrului Național Mihai Eminescu din Chișinău ne propune din nou o înaltă lecție de teatru făcută cu pasiune, talent și curaj civic! Vă invităm să-i aplaudăm!

Citește mai mult >

Magic Național devine Magic …Internațional

25 Ianuarie 2018

Magic Național, spectacolul TNB în care actorii cântă şi dansează acompaniaţi de Emy Drăgoi, regele jazz-ului la acordeon şi de formaţiile lui, aspiră să devină Magic ….Internaţional! Repertoriul ales de interpreţi adună, într-o paletă stilistică amplă, culturi şi limbi din toate colţurile lumii. Atmosfera se încinge treptat, iar la final publicul răsplătește din plin cu aplauze originalitatea fiecăruia dintre cei ce apar pe scenă. Gândit inițial ca un concert dedicat Sărbătorilor, pentru iarna anului 2015, spectacolul şi-a dovedit calităţi ce l-au lansat de la o stagiune la alta, şi chiar de la o ţară la alta. În vara anului trecut, Magic Național a participat cu un succes remarcabil la Ohrid Summer Festival, în Macedonia. Un alt turneu, la Nisvil Jazz Festival din Serbia este în pregătire pentru vara acestui an. În seara de 25 ianuarie 2018, actorilor şi muzicienilor ce alcătuiesc echipa Magic Național li se va alătura, pentru o unică reprezentaţie, solista japoneză Ato Kawara, cu trei melodii ce vor merge direct la sufletul spectatorilor. Îndrăgostită de România, bună vorbitoare de limba română - căreia îi adaugă un fin accent ardelenesc, Ato Kawara cântă în corul Operei din Cluj, a câştigat recent un concurs de romanţe la Baia Mare, interpretând Ciobănaş cu 300 de oi şi este invitată de Ambasada Japoniei, anual, la sărbătorirea Zilei Naționale, ca interpretă a imnului național. Pe pagina de Facebook a TNB o puteţi urmări pe Ato Kawara cântând imnul nostru, Deşteaptă-te române, interpretat cu ocazia decorării lui Ion Caramitru cu cel mai important ordin japonez destinat cetăţenilor străini, Ordinul Soarelui Răsare, ce i-a fost înmânat de către Excelența Sa dl. Kisaburo Ishii, ambasadorul Japoniei la București, printr-o ceremonie desfășurată în cadrul recepției organizate de Ambasada Japoniei cu ocazia Zilei Naționale din 7 decembrie 2017. Alături de Ion Caramitru, Medeea Marinescu, Marius Manole, Tania Popa, Istvan Teglas, Anca Sigartău, Lari Giorgescu, Aylin Cadîr, Eduard Adam, Florin Călbăjos, Emilian Mârnea, Petre Ancuţa, în acordurile însufleţite de Emy Drăgoi, 3D Pro`ect, Jazz Hot Club România şi Lucian Maxim, tânăra artistă japoneză va adăuga, în magia unei seri de iarnă la Naţionalul bucureştean, ceva din sufletul nipon şi din admiraţia ei pentru România! Japonia e cu noi! S-o aplaudăm la scenă deschisă, în Sala Mare a TNB, în seara de 25 ianuarie, la spectacolul Magic Național!

Citește mai mult >

Micul infern împlinește 200 de reprezentații

24 Ianuarie 2018

Unul dintre cele mai de succes spectacole ale TNB, Micul infern de Mircea Ștefănescu, va sărbători, pe 24 ianuarie 2018, 200 de reprezentații la sediu, de la premiera din octombrie 2013. Un text la fel de actual azi, ca la data scrierii lui, în 1948, prin măiestria construcției și a dialogului, prin hazul și ironia replicilor, Micul Infern este o veritabilă comedie umană. O piesă la care aflăm dacă povara jugului conjugal se suportă mai ușor în trei și dacă micul infern al căsniciei se poate transforma în Paradis. Longevitatea acestui spectacol este asigurată și de o distribuție remarcabilă (Ileana Stana Ionescu / Rodica Popescu-Bitănescu, Ilinca Goia, Liviu Lucaci, Marius Rizea, Dragoș Stemate, Daniel Badale, Fulvia Folosea), căreia regizorul Mircea Cornișteanu i-a speculat harul pentru o comedie de cea mai bună calitate.  

Citește mai mult >

Conferința Mihai Șora amânată!

21 Ianuarie 2018

Din motive obiective, conferința 101. Dialog cu Mihai Șora programată pentru data de 14 ianuarie 2018 a fost amânată pentru duminică 21 ianuarie 2018, ora 11.00, la Sala Studio a TNB. Biletele cumpărate rămân valabile pentru aceast dată sau vă puteți recupera contravaloarea acestora de la Casa de bilete a TNB sau de la mystage.ro pentru cele achiziționate online. Mulțumim pentru înțelegere!

Citește mai mult >

Orchestra Titanic - în lumina reflectoarelor, prima premieră a anului 2018 la TNB!

13 Ianuarie 2018

Sâmbătă 13 ianuarie şi duminică 14 ianuarie 2018, la Sala Pictura vor avea loc, în avanpremieră, primele spectacole cu Orchestra Titanic de Hristo Boicev, în regia lui Felix Alexa şi scenografia Andradei Chiriac, cea dintâi premieră a anului 2018 la Teatrul Naţional “I.L. Caragiale” din Bucureşti. Cu acest spectacol, TNB continuă preocuparea pentru zona balcanică, un spaţiu atât de special şi atât de ofertant dramatic, iar regizorul, fin observator al acestui spaţiu ne invită, într-o companie excepţională - distribuţia care îi dă viaţă scenică, la o poveste aflată la graniţa dintre real şi oniric. Claudiu Bleonţ, Mihai Constantin, Mihai Călin, Richard Bovnoczki şi Tania Popa vă dau întâlnire cu o piesă care s-a bucurat de 30 de montări în toată lumea. Orchestra Titanic este o comedie filosofică și absurdă despre dorința de evadare în iluzie. Felix Alexa creează un univers de un realism magic, potențat și de decorul Andradei Chiriac. "În Orchestra Titanic, patru personaje aflate într-o gară părăsită și distrusă, o imagine a singurătății și ratării fiecăruia dintre ei, repetă la nesfârșit un posibil scenariu al salvării din această existență lipsită de sens. Ei, de fapt, repetă propria piesă scurtă, cu final previzibil, intrând într-o iluzie pe care și-o alimentează jucând „teatru”. Un „teatru” văzut ca o salvare posibilă din monotonia unei vieți ratate, un „teatru” ce le poate da, fie și pentru scurt timp, iluzia salvării. Ironia lui Boicev devine însă și mai puternică odată cu apariția lui Harry, un magician ce le aduce perspectiva salvării printr-o iluzie și mai mare decât teatrul, o iluzie supremă, ce reprezintă trecerea lor în altă dimensiune, în care totul devine posibil. Spectacolul meu vorbește despre teatru și viață, despre cum ne putem salva, măcar parțial, dintr-o existență frustrantă și anostă, sperând la o altă dimensiune creată prin iluzie. O iluzie pe care ne-o creăm fiecare în intimitate, ca alternativă salvatoare. Și ce altceva reprezintă teatrul, dacă nu o iluzie ce poate deveni uneori mai reală și mai intensă decât realitatea însăși?" spune Felix Alexa. Hristo Boicev, cel mai cunoscut şi mai jucat dramaturg bulgar, era declarat dramaturgul anului 1989, cu 40 de montări pe tot teritoriul Bulgariei, iar astăzi este autorul jucat în 40 de ţări de pe cinci continente, multipremiat în ţara sa şi peste hotare. Printre piesele sale cele mai cunoscute se numără Colonelul Pasăre (pentru o distribuție feminină, titlul este Colonelul și păsările sale), Orchestra Titanic, Spitalul comunal (pusă în scenă, în România, de Felix Alexa, la Teatrul Metropolis), monodrama Fenomen, Subteran, Acel lucru, Invazia etc. A dramatizat romanele Zorba grecul de Nikos Kazantzakis și Marele Gatsby de F. Scott Fitzgerald. Premiera oficială va avea loc în prezenţa autorului şi este programată pentru 16 şi 17 ianuarie 2018, de la ora 20.00, la Sala Pictura.

Citește mai mult >

Început de An Centenar la TNB

12 Ianuarie 2018

2018 - anul Centenarului Marii Uniri ne va prilejui pe de-o parte întâlnirea cu istoria, iar pe de altă parte cu prezentul, în care o nouă generație de actori se pregătește să facă istorie la TNB. Spectatori din toate generațiile vor avea prilejul să se întâlnească, și la acest început de an, cu montări de referință, reunind nume consacrate și debutanți. Mihai Șora, inegalabilul filosof centenar va deschide anul 2018 la Conferințele Teatrului Național printr-un scenariu inedit, atât ca format, cât și prin ambianța aleasă (la Sala Studio, în arenă !), partener fiindu-i în acest dialog ce se anunță ritmat și incitant, Ion Caramitru, directorul teatrului gazdă. Dialog 101. Mihai Șora – programat pentru 21 ianuarie - ne anunță un an de referință și la Conferințele Teatrului Național. Regizorul Radu Afrim, pentru prima oară cu o montare la Sala Mare, propune o dramatizare după Pădurea spânzuraților de Liviu Rebreanu pentru a celebra Anul Centenarului. Primele spectacole noi ale anului 2018 vor fi: Orchestra Titanic de Hristo Boicev (regia Felix Alexa, la Sala Pictura), Cursa de șoareci de Agatha Christie (regia Erwin Șimșensohn, la Sala Studio) și Viforul de Barbu Ștefănescu Delavrancea (regia Alexandru Dabija, la Sala Atelier), montări ale căror avanpremiere, desfășurate la finele lui decembrie 2017, își încep de acum drumul firesc spre spectatori. Vă așteptăm la teatru cu multe noutăți și, fără îndoială că și celelalte proiecte repertoriale ce vor intra în lucru în următoarea perioadă vă vor prilejui surprize plăcute.

Citește mai mult >

(D)efectul Placebo înlocuit cu Fetița soldat

09 Ianuarie 2018

Din cauza îmbolnăvirii unui actor, spectacolul (D)efectul Placebo programat pentru marți, 9 ianuarie 2018, va fi înlocuit cu spectacolul Fetița soldat. Biletele cumpărate rămân valabile pentru acest spectacol sau le puteți schimba pentru reprezentațiile din 18 și 27 ianuarie 2018 ale spectacolului (D)efectul Placebo. Spectatorii care nu doresc acest lucru își pot recupera contravaloarea biletelor de la Casa de bilete a TNB sau de le mystage.ro pentru cele achiziționate online.   Mulțumim pentru înțelegere!

Citește mai mult >

Decorare de Ziua Națională a Japoniei

07 Decembrie 2017

Cel mai important ordin japonez destinat cetățenilor străini, și anume Ordinul Soarelui Răsare (Order of the Rising Sun, Gold Rays with Ribbon), i-a fost înmânat de către Excelența Sa dl. Kisaburo Ishii, ambasadorul Japoniei la București, domnului Ion Caramitru, Directorul General al Teatrului Național ”I.L. Caragiale”, în data de 7 decembrie 2017, printr-o ceremonie desfășurată în cadrul recepției organizate de Ambasada Japoniei cu ocazia Zilei Naționale la Hotelul Marriott din București, în prezența a numeroși invitați. Ordinul Soarelui Răsare a luat ființă în anul 1875 (înființat de Împăratul Meiji al Japoniei), după "Ordinul Crizantemei" (rezervat doar președinților de state sau membrilor caselor regale), fiind al doilea ordin ca importanță acordat în Japonia. Este, totodată, și cel mai înalt ordin japonez acordat cetățenilor străini, decernat pentru merite deosebite în domeniul relațiilor internaționale, al promovării culturii japoneze, sau al proiectelor vizând dezvoltarea și protecția mediului. Înaintea celui de al doilea război mondial era decernat inclusiv pentru servicii militare excepționale. Ordinul Soarelui Răsare este conferit în numele Majestății Sale, Împăratul Japoniei, prin Biroul de decorații de pe lângă cabinetul Primului Ministru Shizo Abe, care semnează Brevetul distincției, parafat cu sigiliul de stat al Japoniei. Ceremonia înmânării înaltului Ordin de către E.S. dl. Ambasador Ishii, a fost însoțită de către o succintă prezentare făcută de acesta meritelor lui Ion Caramitru în susținerea și dezvoltarea relațiilor culturale dintre România și Japonia. În cuvântul său de mulțumire, Ion Caramitru a evocat câteva exemple ale strânsei sale colaborări cu teatrul japonez și a adus un cald elogiu calităților de excepție ale națiunii japoneze, pe care le-a calificat drept exemplare și demne de urmat. După ce, în 2016, lui Ion Caramitru i-a fost conferit de către British Council titlul de Ambasador Cultural Shakespeare, și distincția de Actor al Europei, din partea Comitetului Festivalului Internațional de Teatru din Macedonia, iată că anul 2017 se încheie pentru acesta cu încă o recunoaștere internațională de mare prestigiu, pe care o împărtășim cu bucurie tuturor celor care îl prețuiesc.

Citește mai mult >

Un Ionesco excepţional, în premieră la TNB!

28 Noiembrie 2017

Teatrul Naţional I.L. Caragiale din Bucureşti anunţă premiera cu piesa Regele moare de Eugène Ionesco, un spectacol cu mari actori, o piesă de referinţă a literaturii contemporane, adusă în scenă de un tandem regizoral îndrăgit, tinerii Andrei şi Andreea Grosu, fondatorii Unteatru, cel devenit un teatru dintre cele mai apreciate. Regele moare este o montare care nu vrea să epateze prin decor sau costume, ci, în primul rând, o reîntâlnire cu un cuplu actoricesc care ne oferă un regal artistic cu fiecare apariţie scenică, Mariana Mihuţ şi Victor Rebengiuc, alături de care, Ana Ciontea, Florentina Ţilea, Şerban Pavlu şi Richard Bovnoczki ne spun o poveste în care timpul se dilată şi distanţele se micşorează ca prin magie. Scenografia este realizată de Vladimir Turturica, iar Chris Jaeger semnează Light design-ul spectacolului. În ciuda titlului, spectacolul este consolidat de pofta de viață și de incapacitatea omului de a face pace cu moartea. Trăim dezordonat - cu o constantă nevoie de mâine, iubim cu disperare, amânăm cât putem, rănim fără să simțim, transformăm greșelile în experiențe și continuăm să experimentăm. Spectacolul este un elogiu al acestei inconștiențe numită viață. Regele moare, o montare scenică ce tulbură conștiința amorțită a ființei și pune la încercare tăria sufletului în relație cu singura certitudine a omului, moartea, în fața căreia putem alege să credem că suntem regi, deși suntem doar niște supuși. La întrebarea Ce este mai absurd între viață și moarte?, probabil că Ionesco ar răspunde: omul! Pe Eugène Ionesco această temă a sfârşitului l-a urmărit toată viaţa, începând din copilărie. "De la vârsta de patru ani, de când am știut că voi muri, angoasa nu m-a mai părăsit. E ca și cum aș fi înțeles, dintr-odată, că nu era nimic de făcut ca să scapi de ea și că nu mai era nimic de făcut în viață (…). Scriu, de asemenea, pentru a-mi exprima teama de a muri, umilința de a muri”, mărturisea celebrul scriitor. Mi-am spus că poți să înveți să mori, că poți să-i înveți pe alții să moară. Acesta îmi pare lucrul esențial pe care-l putem face, fiindcă suntem niște muribunzi care nu acceptăm să murim ‒ motivează dramaturgul Eugène Ionesco nașterea piesei Regele moare. "Regele domnului Ionesco a îngăduit una dintre cele mai frumoase întâlniri pentru noi, spun Andrei și Andreea Grosu, regizorii spectacolului. Cu oameni de care ne-am îndrăgostit, cu oameni de care eram îndrăgostiți și pe care o să-i păstrăm așa cum ni s-au dat, cu zâmbete, cu frici, bucuroși, emoționați, netrucați. Regina care ne conduce, altă regină tremurândă, doctorul copleșit, guardul neputincios, menajera fragilă și un rege care moare. Învățăm de la ei cum se moare. E o poveste cu regi si regine, cu nori și copaci care cresc din podele, mari inventatori, frici, familie, dar mai ales cu și despre dragoste". Premiera oficială este programată pentru data de 28 noiembrie 2017, ora 19.30, Sala Mare. Următoarea reprezentaţie va avea loc pe data de 17 decembrie 2017. Biletele se pot achiziţiona de la Casa de bilete TNB, din foaierul Sălii Mari, precum şi online, pe www.mystage.ro.

Citește mai mult >
Arhivă
Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+