Meniu

Repertoriu curent

Furtuna

dupa William Shakespeare

Furtuna

dupa William Shakespeare

Traducere: Radu Nichita, Nina Cassian
Regie:
Alexander Morfov
Decor:
Nikola Toromanov
Costume:
Andrada Chiriac
Light design:
Chris Jaeger
Coregrafie:
Florin Fieroiu
Ilustrație muzicală:
Alexander Morfov
Pregătire muzicală:
Lucian Maxim
Asistent regie:
Patricia Katona
Asistent costume:
Daria NiGht
Asistent decor:
George Pomponiu

Data premierei: 27.04.2014

Durata: 3 h / Pauză: Da

Bilete

VIP - 100 lei (loja oficială)
Cat. I - 50 lei
Cat. II - 40 lei
Cat. III - 20 lei (cu reducere)

 

Feerie

Un basm despre un duce detronat, devenit magicianul Prospero, și despre fiica lui, Miranda. O comedie a iluziilor, feerie, un text despre putere și răzbunare, Furtuna este, mai presus de orice interpretare, o piesă despre puterea demiurgică a artei și imaginației. Știința lui Prospero depășește legile oamenilor, controlează natura, stăpânește duhuri și provoacă iubirea.

O distribuție impresionantă, cu Ion Caramitru în rolul Prospero, într-o montare captivantă, cu ritmuri frenetice, umor și emoție, de o plasticitate puternică și o ilustrație muzicală ale cărei cadențe urmăresc spectatorul mult timp de la ieșirea din sală.

Partener media: RFI

Prospero: Ion Caramitru                      Ferdinand: Ciprian Nicula
Alex Călin
Miranda: Crina Semciuc
Alexandra Sălceanu
                     Caliban: Mihai Călin
Ariel: Istvan Teglas                      Sebastian: Gavril Pătru
Antonio: Ioan Andrei Ionescu                      Alonso: Andrei Finţi
Gonzalo: Vitalie Bichir                      Stephano: Marcelo-S Cobzariu
Trinculo: Mihai Calotă                      Marinari, Spirite, Creaturi ale insulei: Eduard Cârlan
Mădălin Mandin
Ionuț Toader
Axel Moustache
Eduard Adam
Nimfă: Alexandra Poiană                     

"Constat că de la premieră, spectacolul a câştigat în armonie, un echilibru între elan şi rigoare. Decorul-personaj al lui Nikola Toromanov, lumina lui Chris Jaeger, costumele Andradei Chiriac, arabescul mişcărilor lui Florin Fieroiu, cocktailul muzical (unde se întâlnesc Carl Orff şi Joe Cocker), ales de Morfov şi adus la rampă de Lucian Maxim, aruncă o punte expresivă peste timp şi spaţii, amplificând beatitudinea şi miracolul.

În rostirea lui Ion Caramitru, simţim „visarea fermecată şi sfâşietoare a lui Shakespeare”. Prezenţa sa spiritualizează, încarcă montarea, în final, cu o emoţie sacră. Un actor cu vocaţie shakespeariană...

Un turneu de succes, reprezentativ pentru TNB şi teatrul românesc. Reuşita excepţională a „Furtunii” la Budapesta întăreşte prestigiul acestui spectacol, care se anunţă longeviv. Vi-l recomandăm!"

Ludmila Patlanjoglu, Cotidianul - Corepondenţă din Budapesta - Aplauze furtunoase pentru Furtuna   

 

„Un spectacol viu, în care abundă talentul, vigoarea, muzica, mişcarea. (...) Şi pe cât de alert şi vesel este ritmul, pe atât de adânc te cufunzi în gânduri. (...) În frunte cu Ion Caramitru - un Prospero atât de convingător (un actor cu o operă fabuloasă, lăsând să dăinuiască în memoria publicului, prin interpretarea sa, mari personaje shakespeariene), care îi ajută printr-un fascinant echilibru pe actorii din scenă, aflaţi în relaţie directă cu personajul său, să strălucească cu adevărat, spectacolul „Furtuna”, cu vagi nuanţe de divertisment de calitate, va avea viaţă lungă. E ceea ce poate bucura astăzi un public larg!”    

Maria Sârbu, Jurnalul Naţional - Pe insula magiei domină legile imaginaţiei

„Ion Caramitru specialist strălucit în interpretarea unor personaje celebre datorate lui Will, reușește să prezinte singurul personaj din distribuție apropiat de Shakespeare. Acest mare actor are știința de a trece dincolo de aparența cuvântului și chiar a situațiilor pentru a da trimitere inteligent spre substratul ce construiește tematica scrierii. Ca imagine este un Einstein desprins din filmele documentare, dar actorul nu uită de menirea lui Prospero. (...) Ion Caramitru reușește a da consistență dramatică personajului, rostului pentru care l-a inventat Shakespeare.

Excelent este și Mihai Călin în Caliban, personaj central al demersului comic. Actorul manipulează expresiv sensurile duble ale manifestărilor lui Caliban. (...). Mister în manifestări, dar și o tristețe interioară dibaci sugerată acordă Istvan Teglaş lui Ariel. Rolul este ireproșabil interpretat. (...) Din nou, întâlnirea cu Crina Semciuc în Miranda este o surpriză plăcută. Această tânără actriță are abilitatea de a își aplica farmecul personal în roluri total diferite, comice sau dramatice. Revolta sau sensibilitatea dictate de situații sunt subtil tratate de actriță”.

Ileana Lucaciu, Spectator - Magie cu multe surprize teatrale 

„Regizorul stăpâneşte de o manieră desăvârşită echivocul, ca şi trecerea dintr-un plan în altul, de la vis la parodie, de la romantic la grotesc, de la feerie la măestria scenotehnicii. (...)Actorii ies din când în când din personaje, fără însă a ieşi din context. (…) crează Spectacolul, teatru în stare pură, frison, umor, magie, ritm, frenezie, forţă de a transmite şi transfigura, temperament. Un show impresionant pentru care merită în egală măsură aplaudaţi: Nikola Toromanov (decor), Andrada Chiriac (costume), Chris Jaeger (light design) şi Florin Fieroiu (coregrafie). (…) La experienţa şi talentul lui, nu se mai poate spune despre Ion Caramitru că „a dat lovitura”. Dar, personal pot depune mărturie că vorbim de un anumit tip de har unic – acela de a oferi publicului, pe lângă adevăr, personalitate, coerenţă, şi un incredibil confort spiritual. Cu Ion Caramitru pe scenă eşti ocrotit. Nu te poţi rătăci. E ca şi cum ai avea în permanenţă în buzunarul de la piept un cod secret, de siguranţă. Sau o baghetă magică. Te simţi inspirat. Şi puternic”.          

Răzvana Niţă, Port.ro - Sub vraja teatrului  - Codul PINo 

„Întotdeauna este deopotrivă liniște și neliniște în preajma maestrului tău, dar Alexandru Călin și Ion Caramitru par a fi găsit echilibrul într-o relație care vine să confirme unitatea echipei din „Furtuna”. Cât despre Maestru, nu înșală niciodată așteptările iar asta trebuie să fie greu, poate chiar cumplit. Regăsim armonia spectacolului montat la Naționalul bucureștean în vraja pe care Morfov și întreaga echipă din spatele scenei o instituie asupra actorilor.(...) Morfov, la rându-i un veritabil Prospero regizoral (...) Crina Semciuc oferă în rolul Mirandei o interpretare în egală măsură puternică și diafană. (...) Mihai Călin oferă o căldură aparte unui personaj a cărui umanitate a fost interpretată în fel și chip. (...) Un bun sălbatic de excepție acest Mihai Călin. (...) Fluiditate este cuvântul ce caracterizează jocul lui Istvan Teglaş. (...) cele trei ore de spectacol se scurg tot fluid”.

Andrei Crăciun, Ziarul Metropolis - Cealaltă furtună  

"...Scenograful Nikola Toromanov propune o scenă cu toate ”harnașamentele” la vedere și care poate fi de toate: insulă, mare învolburată, pădure cu liane, corabie, adăpost etc. În acest spațiu își despletește Morfov fantezia, inspirația și, nu în ultimul rând, umorul.

Ion Caramitru, acest mare aristocrat al scenei, materializează un Prospero distins și pișicher, în același timp, generos și cinic, profund uman dar și nemilos.

La plecare, iei cu tine acasă bucuria de a fi asistat la performanțe artistice de mare amplitudine – Ion Caramitru, Mihai Călin, István Téglás – susținute de o echipă excelentă.

Un spectacol care își propune să-ți ofere o stare de bine. Și chiar reușește".

Gabriela Hurezean, Muze și arme - Furtuna lui Shakespeare şi cubul lui Nichita 

"În varianta lui Morfov, doar Prospero și Caliban mai rămân din Skakespeare, restul este un "cocktail Morfov" care poate să-i îmbete pe unii, dar cu siguranță nu ține de foame nimănui".

Cristina Modreanu, ArtAct Magazine - Cele două furtuni: Korsunovas versus Morfov  

"În drumul de la feerie la poveste filosofică, de la text la spectacol, Furtuna montată de Alexander Morfov la TNB e încă o dovadă a prodigiozității de substanță a capodoperei shakespeariene de la care fiecare creator așteaptă răspunsuri în chestiuni fundamentale.

"Clasicul" Alexander Morfov (...)  sur­prinde cu noua sa montare de la Naționalul din Bu­cu­rești, după Furtuna de Sha­kes­peare. Modernitatea gân­dirii sale teatrale sare acum di­rect în postmodernism, în ton cu spiritul vremii, dominată firesc fi­ind de acest mixt stilistic din care, fie vor­ba, tot așteptăm să se decanteze ceva nou. Ca atare, spectacolul său are, atât la ni­velul ideilor, cât și la acela al formei, as­pectul unei încercări de sinteză pe care aproape fiecare artist conștient de fe­no­men o încearcă, astăzi, pe cont propriu, mai ales când e vorba de opere clasice". 

Doina Papp, Revista 22 - Prospero și spiridușii în blugi  

"...Un gest temerar, zic eu, acela ca un director al oricărui teatru din lume să includă în repertoriu una dintre piesele-metaforă scrise de Shakespeare (1564-1616). Un gest temerar şi din partea oricărui actor din lume, acela de a-l include pe lista personajelor shakespeariene pe care şi-ar dori să le interpreteze, pe însuşi Prospero! Dar iată că Ion Caramitru îşi asumă aceste temerare încercări! Iar ele îi reuşesc cu brio!

Alături de Caramitru - magistral Prospero! apar tineri şi excepţionali actori ai Naţionalului bucureştean: Crina Semciuc (Miranda), Mihai Călin (Caliban), Istvan Teglas (Ariel) - ca să-i citez doar pe cei ce interpretează rolurile principale. 

Silvia Kerim, Formula As nr.1123 - "Caramitru la apogeu"  

"Alexander Morfov are mult talent în privinţa inovaţiilor de detaliu, dar nu are o viziune nouă şi interesantă asupra piesei, exceptând concepţia personajului Prospero (dacă nu cumva aceasta i se datorează mai mult lui Ion Caramitru). 

(...) Două interpretări ies din normă. Crina Semciuc construieşte o Mirandă modernă, care ştie să-şi afirme opţiunile şi să ţină piept autorităţii paterne, ceea ce nu-i diminuează farmecul poetic. Istvan Teglas mi s-a părut cel mai bun Ariel din câţi am văzut".

Adrian Mihalache, Revista Teatrul azi nr.7-8-9/2014 - "Disperarea lui Prospero"

Se detaşează o tripletă „de aur”: Miranda - Crina Semciuc, prin fragilitate, forţă, farmec; Ariel - István Téglás, prin plasticitate corporală şi subtile nuanţe psihologice, întruchipând un încântător „airy spirit”; Caliban - Mihai Călin, într-o creaţie excepţională, surprinzătoare prin amestecul de grotesc şi graţios, o imagine cuceritoare a urâtului.

În rostirea lui Caramitru, o forţă secretă circulă prin cuvinte. Simţim „visarea fermecată şi sfâşietoare a lui Shakespeare”. Maestru de ceremonii şi raisonneur al spectacolului, actorul şochează la aplauze, când îşi smulge mustaţa. Un gest profetic pentru o generaţie amnezică şi autistă şi Furtuna care va veni (?!).

Ludmila Patlanjoglu, Cotidianul Prospero – Caramitru și generația Apocalipsei  

Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+