Meniu

Repertoriu curent

Visul unei nopți de vară

de William Shakespeare

Visul unei nopți de vară

de William Shakespeare

Traducere: Nina Cassian
Regia:
Petrică Ionescu
Adaptare:
Petrică Ionescu
Traducerea sonetelor:
Violeta Popa
Asistent regie:
Patricia Katona
Decor:
Helmut Stürmer
Asistent decor:
Cezarina Iulia Popescu, Cristina Raluca Bordea
Costume:
Corina Grămoşteanu
Coregrafie:
Florin Fieroiu
Lighting design:
Chris Jaeger
Asistent lumini:
Mircea Mitroi
Video:
Andu Dumitrescu
Muzică de scenă:
Jean Schwarz
Muzică live:
Petre Ancuța
Regia tehnică:
Andi Tuinea, Costică Lupșa

Data premierei: 23.12.2015

Durata: 3 h / Pauză: Da

Program
22 ian 2017 (Sala Mare) 19:00
Bilete

100 de lei; 60 de lei; 50 de lei; 30 de lei (cu reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

 

 

Spectacolul nu este recomandat copiilor sub 14 ani

Foto credit: Florin Ghioca, Chris Jaeger

 

Nebunul, îndrăgostitul și poetul, toți sunt alcătuiți din fantezie, spune Shakespeare. Asemenea lor, Petrică Ionescu plăsmuiește, cu această nouă montare, un extraordinar univers oniric și feeric, clocotind de erotism, instincte primare, și, mai presus de orice, de energii vitale. Un vis fantastic din magica noapte de Sânziene, țesut de imaginația unui artist de o covârșitoare originalitate, Visul unei nopți de vară de la TNB reunește elemente de autentică poezie shakespeariană, umor, bulversante construcții vizuale, balet și un excepțional fond muzical.

Un vis populat de zei și muritori, de duhuri, spiriduși și zâne, în interpretarea unor actori consacrați ai Teatrului Național, cărora li se alătură tineri artiști ai scenei bucureștene.

 

„Visul unei nopți de vară este piesa cea mai erotică a marelui Will. Coborând obligatoriu prin experiențele și pulsațiile noastre în grotele, în beciurile cele mai joase și adânci ale conștiinței noastre, ne inițiem, revenind la suprafață mai evoluați. Iubirea este, în viziunea foarte pesimistă a lui Shakespeare, numai o iluzie, ca și teatrul și viața însăși. Am descoperit deriziunea absolută și cruzimea fără scăpare a experienței amoroase. Iluziile fără sfârșit. Aceste adevăruri multiple am încercat să le transmit cu cruzime, păstrând sarcasmul și umorul prezent în fiecare inflexiune a textului shakespearean”. Petrică Ionescu

 

Sponsorul spectacolului    

Cumpără bilete

*Prin accesarea butonului „Cumpără bilete” sunteți redirecționați pe website-ul www.mystage.ro care va facilita achiziționarea biletelor dumneavoastră.

Dacă optați să cumpărați bilete online, la costul biletului indicat de către TNB se adaugă o taxă suplimentară de 8% + 0.5 lei + TVA / bilet, care reprezintă costurile procesării și emiterii biletelor de către platforma MyStage. Notificarea taxei suplimentare se afișează de îndată ce accesați, pentru a cumpăra bilete online, site-ul MyStage, care emite, la cerere, factură fiscală pentru aceasta.

duminică
22
01
2017
Sala Mare 19:00 Cumpără bilete
Tezeu / Oberon: Marius Bodochi                      Hipolita: Raluca Petra
Titania: Maia Morgenstern
Daniela Nane
                     Egeu: Costel Constantin
Tomi Cristin
Hermia: Ana Covalciuc
Raphaela Lei
                     Demetrius: Silviu Mircescu
Lisandru: Alexandru Călin
Lari Giorgescu
Vlad Bârzanu
                     Helena: Ilinca Hărnuț
Chitră: Dorin Andone                      Fundulea: Mihai Constantin
Gheorghe Ifrim
Cuibărică: Bogdan Costea
Costi Apostol
                     Suflete: Istvan Teglas
Flămânzilă: Daniel Badale                      Botgros: Ștefan Ruxanda
Puck: Claudiu Bleonţ                      Zânele: Eliza Păuna
Ilona Brezoianu
Alexandra Stroe
Filostrat: Vitalie Bichir                      Efeb: Rareș Fota
Zâne: Alexandra Apetrei
Sigrid Bălțătescu
Beatrice Rubică
Paula Rotar
Elisabeta Râmboi
Adela Mihai
Ada Dumitru
Dana Porlogea
Oana Marcu
Romina Boldașu
Bianca Bor
                     Elfi: Vladimir Albu
Nicolae Dumitru
Denis Hanganu
Eugeniu Cozma
Andrei Atabay
Victor Apetrei
Adrian Pop
Alexandru Sinca
Eftimie Ghighi

"Visul..." confirmă gustul pentru monumental şi pentru sincretismul de un baroc (ori manierism) flamboaiant.

(...) Regăsim şi aici abordarea neortodoxă a textului. Ne confruntăm cu un bombardament de senzaţii violente (în ciuda stilizării estetice).

Un lanţ de explorări ale vieţii ca vis devenit coşmar. Un delir al erupţiei inconştientului tulbure. Un panopticum de imaginar fabulos, când mirific, când terifiant prin sexualitate şi morbid. Stimuli obsesivi, al căror dramatism este - programatic! - subminat şi răsturnat de parodie şi de un grotesc à la Bosch ori Ensor".

Natalia Stancu, Realitatea Evreiască, ianuarie 2016 - Petrică Ionescu, un om-spectacol  

"Eliberat de prejudecăți artistice, Petrică Ionescu pune în fața publicului oglinda unei realități, adesea strident machiate. Ideile inovatoare se regăsesc, îndeobște, la nivelul formelor, nealterând textul primar. În nicio altă comedie sau tragedie shakespeariană, erotismul nu este înfățișat mai brutal".

Mădălina Dumitrache, Webcultura - Cupidon și Eros între decadență și umor    

"Petrică Ionescu a ales să desluşească aceasă feerie comică shakespeariană prin prisma culturii populare a zilei de azi, care a înlocuit construcţia semnificaţiei prin intermediul ideilor şi sentimentelor, cu loviturile de upercut ale stimulilor senzoriali. Este o lectură scenică pentru un timp ce distribuie facil prin toate mijloacele de informare şi de socializare, iconografia carnalităţii triumfătoare". Petrică Ionescu n-are curajul să-şi ia distanţă şi să ne spună în faţă: acesta-i Visul pentru lumea voastră degradată. Dar n-are nici răbdarea, ştiinţa sau timpul de a alcătui un univers riguros, în care toate semnele folosite de el să conducă spre o clară concluzie artistică.

..de sarcina comică se achită cu brio Mihai Constantin. Umorul frazării sale şi patosul cuceritor al personajului Fundulea creează momentul de maxim comic al montării şi dau măsura a ceea ce ar fi trebuit să fie tonalitatea întregului spectacol".

Sanda Vișan, Revista Teatrul azi, nr.3-4 2016 - Un Shakespeare "prix fixe"  

"Oscilând între grotesc şi parodic, între sex şi filosofie a amorului, cu serioase incursiuni kitsch, spectacoul se adresează unor oameni dispuşi să vadă şi să audă enorm sau mai degrabă să audă şi să vadă enormul pe scenă, căci mai micul, subtilul, le-ar scăpa din vedere, probabil". 

Nicolae Prelipceanu, Teatrul Azi 5-6-2016 - Teatrul rece  

Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+