Meniu

Repertoriu curent

Vizita bătrânei doamne

de Friedrich Dürrenmatt

Vizita bătrânei doamne

de Friedrich Dürrenmatt

Traducere: Maşa Dinescu, Alexander Morfov
Regie:
Alexander Morfov
Costume:
Andrada Chiriac
Decor:
Nikola Toromanov
Coregrafie:
Galina Bobeicu
Asistent Scenografie:
Daria NiGht, Adeline Andreea Bădescu (decor)
Light design:
Chris Jaeger
Asistent regie:
Ana Cristea, Vlad Stănescu
Co-repetitor:
Gönül Aptdula

Data premierei: 03.12.2011

Durata: 3 h 30 min / Pauză: Da

Sala Mare
Program
05 mai 2017 (Sala Mare) 19:00
Bilete

VIP - 100 lei (loja oficială)
Cat. I - 50 lei
Cat. II - 40 lei
Cat. III - 20 lei (cu reducere)

Unul dintre cei mai importanţi dramaturgi ai lumii, cu o piesă devenită clasică, ridică o întrebare mai acută, azi, decât oricând: Poate un miliard de dolari să cumpere conştiinţa unui întreg oraş? Un text despre umanitatea redusă la scara unui umil târg de provincie, construit pe o necruţătoare satiră de moravuri care anihilează barierele dintre victime şi călăi.

Un spectacol cu o regie de o uluitoare plasticitate şi un surprinzător dinamism şi care pune strălucit în valoare nenumăratele posibilităţi tehnice ale Sălii Mari. O scenografie fabuloasă recreează cu inventivitate un oraş în plină mişcare pentru a-i conferi spectatorului iluzia că se află în inima acţiunii. Amestec de comedie feroce şi dramă, Vizita bătrânei doamne este un spectacol despre vină, răzbunare şi lăcomie, susţinut de o formidabilă echipă de artişti din Bulgaria (Alexander Morfov - regia, Nikola Toromanov - scenografia) şi Marea Britanie (Chris Jaeger - lighting design) precum şi de mari actori ai Naţionalului bucureştean.

Un spectacol clădit pe o interogaţie care incomodează: ce preţ are conştiinţa fiecăruia dintre noi - teancuri de dolari sau, poate, 30 de arginţi?

 

 

 

Cumpără bilete

*Prin accesarea butonului „Cumpără bilete” sunteți redirecționați pe website-ul www.mystage.ro care va facilita achiziționarea biletelor dumneavoastră.

Dacă optați să cumpărați bilete online, la costul biletului indicat de către TNB se adaugă o taxă suplimentară de 8% + 0.5 lei + TVA / bilet, care reprezintă costurile procesării și emiterii biletelor de către platforma MyStage. Notificarea taxei suplimentare se afișează de îndată ce accesați, pentru a cumpăra bilete online, site-ul MyStage, care emite, la cerere, factură fiscală pentru aceasta.

vineri
5
05
2017
Sala Mare 19:00 Cumpără bilete
Klara Zachanassian: Maia Morgenstern                      Alfred Ill - Miller: Mircea Rusu
Soţia lui: Afrodita Androne                      Fiica lui: Sorina Ştefănescu
Fiul lui: Emilian Mârnea
Cezar Grumăzescu
                     Profesorul: Constantin Dinulescu
Alexandru Hasnaş
Primarul: Marius Rizea                      Poliţistul: Răzvan Oprea
Preotul: Dragoş Ionescu                      Pictorul: Mihai Călin
Hofbauer: Marcelo-S Cobzariu                      Medicul: Dorin Andone
Valet: Costel Constantin                      Loby, Șeful de tren: Ovidiu Cuncea
Şeful de gară, Koby: Mihai Calotă                      Al şaptelea soţ, Ziarist: Mihai Munteniţă
Marllene, secretara primarului: Victoria Dicu                      Helge: Costina Cheyrouze
Fulvia Folosea
Soţia primarului: Erika Băieşu                      Hunziger, ajutorul poliţistului: Axel Moustache
Wily, Asistent preot, Lăptarul, Prietenul: Alexandru Călin                      Hauser, Picolo: Idris Clate
Menajeră: Alina Rotaru
Kiara Anca Firan
Antonia Din
Rațiu Petra
                     Asistenta Klarei: Diana Stancu
Prietena Otiliei: Păunescu Aurora                      Orfana: Miriam Rizea
Fiica primarului: Alexandra Suciu                      Vânzătoare: Delia Florea
Ana Maria Bercu
Cetățeni: Zibilianu Florentina
Mateescu Simina
Nina Teodorescu
Cornel Țigancu
Mihai Clodeanu
Laurențiu Andronescu
Eugen Mareș
Negulete Silviu
Viorel Florea
                     Piccolo: Bogdan Costea
Isidor Mihai
Cetățean: Vasile Niculușcă                      Prietenul fiului lui Ill: Petru Ancuța
Alex Ștefănescu
Barman: Vladimir Stănescu                      Figurație tehnic: Silviu Maluțan
Enea Alexandru
Andrei Cătălin
Popescu Alexandru
Ionescu Adrian
Anghel Robert
Neacșu Marian

Regizorul Alexander Morfov, realizatorul decorului Nikola Toromanov, al costumelor Andrada Chiriac şi al light design-ului Chris Jaeger dar şi semnatara coregrafiei Galina Bobeicu au realizat un spectacol impresionant prin: creativitate, dinamică, robusteţe profesională, ţinuta şi acurateţea propunerii. La toate acestea se adaugă o desfăşurare de forţe actoriceşti demne de o instituţie de prestigiu cum este un teatru naţional. (...) Nu ştiu câţi dintre noi l-am crezut pe Ion Caramitru când ne-a anunţat că activitatea teatrului pe care îl conduce nu va fi perturbată. Cu siguranţă, şi mai puţini am fi crezut că în această perioadă vom vedea la Sala Mare o asemenea producţie care să exploateze la maximum potenţialul artistic şi tehnic al TNB.

Răzvana Niţă, Port.ro - Maia Morgenstern, în vizită 

Montarea este grandioasă şi se datorează inventivităţii regizorului şi a scenografului din Bulgaria, Nikola Toromanov, ajutaţi de tehnica scenei Sălii Mari, cu o funcţionalitate neobişnuită. În decorul, spectaculos şi uşor de schimbat, e lume multă, căci distribuţia e mare şi figuraţia la fel. (...) Manipularea gloatei de către miliardară e ţesută fin în scenă. Demnitatea oamenilor este târâtă benevol spre trădare (...).mulţimea ipocrită nu-şi doreşte decât bani, tot mai mulţi bani, şi astfel principiile moralei sunt anihilate.

Maria Sârbu, Jurnalul Naţional - Preţul conştiinţei între sticla de vodcă şi miliardul de dolari 

„Maia Morgenstern acaparează scena cu un rol solid, care îi vine ca o mănuşă. (...) Mircea Rusu, cu o interpretare de excepţie, îşi duce personajul spre o din ce în ce mai posibilă moarte, alunecând de la iluzia că semenii lui îl vor proteja spre certitudinea unui sfârşit absurd. (...) Bulgarul Alexander Morfov a regizat un spectacol de forţă, bine legat, plin de tensiune, cu scene memorabile şi deloc greu de urmărit, reuşind să fructifice tot potenţialul scenei mari printr-o excelentă tehnică de plasare a personajelor în spaţiu. Decorul realizat de un alt bulgar, Nikola Toromanov, reproduce în detalii de fineţe spaţiul unei gări, centrul oraşului, cu restaurant, cafenea şi boutique, cabinetul medicului, biroul primarului şi secţia de poliţie, oferindu-i spectatorului mereu câte un plan de urmărit."

Dan Boicea, Adevărul literar şi artistic - Profesionişti, în vizită la Bucureşti  

În jurul întrebării esenţiale despre care a vorbit cu prilejul premierii, şi anume - dacă în zilele noastre un om sărac mai poate rămâne cinstit? -, regizorul a proiectat un tablou social de o mare bogăţie caracterială şi psihologică, concentrându-se evident pe traiectul acestei vizite celebre care bulversează existenţa locuitorilor din orăşelul Gullen, dar şi sufletul bogătaşei sosite aici să se răzbune pentru un trecut de umilinţă. Ambele direcţii îi reuşesc, pentru că ştiinţa sa de constructor alternează echilibrat planurile, urmărind acţiunea de la un pol la altul al conflictului. (...)   Personaj spectaculos, Klara Zahanasian găseşte în Maia Morgenstern haina ideală dată de eleganţa şi clasa pe care actriţa ştie să şi le pună în valoare. La polul opus, Mircea Rusu îi conferă lui Ill umilinţă şi umanism, într-un joc gradat de la jovialitatea produsă de vestea sosirii Klarei şi până la acceptarea resemnată a sentinţei acesteia. Actorul are multe momente bune, de caldă manifestare umană, în ciuda vinovăţiei de odinioară, ceea ce face să crească sentimentele contradictorii şi stările paradoxale ale celor din jur. Un anume echilibru între demnitate, cedări laşe şi resemnare asigură interpretării lui Mircea Rusu reuşita. (...) Cu o artă desăvârşită a portretizării acestei lumi, prin multiplicarea exemplarelor reprezentative, regizorul umple scena cu viaţa pitorească şi dramatică în acelaşi timp a orăşelului, ilustrată în detaliu prin elemente realiste, dar şi cu unele deschideri simbolice remarcabile. (...)   Cele mai spectaculoase momente vin însă din contribuţia creatoare a scenografului Nicola Toromanov (costume: Andrada Chiriac) care, exploatând neaşteptat posibilităţile scenei mari a Naţionalului (pe care puţini artişti indigeni se ostenesc să o valorifice), compune imagini de neuitat prin frumuseţe, expresivitate şi valori semantice.»

Doina Papp, Revista 22, Bucureştiul cultural 113 - Vizita, un spectacol în toată puterea cuvântului  

"Vedem ceea ce se cheamă o mare montare, o super-producţie, cu interpreţi numeroşi, cu o figuraţie bogată, ale cărei mişcări sunt precis şi eficace coordonate. E dincolo de orice dubiu că Alexander Morfov ştie să organizeze şi să coordoneze ansamblurile, că e un maestru al scenelor de grup, că îi e la îndemână să mişte firesc şi convingător grupurile în cauză, e clar că e un pasionat al vizualităţii în teatru. (...) Mircea Albulescu e remarcabil în rolul Profesorului, rol în care marchează un moment solistic de mare rafinament, emoţionant chiar, atent şi abil contrapunctat prin ceea ce va însemna o tot mai accentuată punere între paranteze a demnităţii şi raţiunii personajului ce va sfârşi prin a se supune voinţei majorităţii. O majoritate în declin moral, involuţie măsurat relevată de spectacol."
  
Mircea Morariu, Cronica Veche nr. 5-6 (16-17) - Vizita bătrânei doamne

Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+