Stagiuni Anterioare
Comedia norilor
dupa Aristofan
Comedia norilor
dupa Aristofan
Data premierei: 10.05.2009
Data ultimei reprezentații: 05.06.2011
Durata: 1 h 20 min / Pauză: Nu
Aristofan, părintele comediei universale, pe scena Naţionalului bucureştean, cu una dintre cele mai longevive piese din istoria teatrului!
O versiune modernă şi surprinzătoare, în care muzica şi umorul dau spectacolului ritm şi culoare, eleganţă şi rafinament.
O satiră antică de o actualitate fierbinte, în care raţionamentul strâmb şi judecata nedreaptă falsifică realitatea, pervertesc valorile, ocolesc adevărul şi legea.
O piesă în care vom recunoaşte discursurile miliardarilor de carton şi retorica demagogică a unor impostori pentru care oamenii cinstiţi devin o pradă uşoară.
Un spectacol care demonstrează că societatea a rămas aproape neschimbată timp de 2400 de ani.
Strepsiade: | Alexandru Bindea | Socrate: | Mircea Albulescu |
Fidipide: | Răzvan Oprea | Corul norilor: |
Ileana Stana Ionescu Simona Bondoc Carmen Ionescu Oana Vânătoru Afrodita Androne Raluca Petra Victoria Dicu |
Corifeul: | Ovidiu Cuncea | Raţionamentul drept: | Monica Davidescu |
Raţionamentul nedrept: | Ilinca Goia | Pasias: | Dragoş Ionescu |
Aminias: | Andrei Duban | Sluga lui Strepsiade: | Silviu Oltean |
Astrologia: | Eduard Adam | Oratoria: | Mihai Calotă |
Dansul: | Daniel Badale | Geometria: | Axel Moustache |
Dan Tudor are o teatrografie bogată: nenumărate roluri în teatru, film şi televiziune, multe titluri regizate, în special după anul 2000. Pentru montarea celor două spectacole şi pentru că este unul dintre puţinii creatori care regizează comedii, Jurnalul Naţional îl declară pe Dan Tudor "Omul zilei"
Jurnalul Naţional: Omul zilei
Un nor - doi nori. Masculin, veţi spune? Greşit! Feminin de-a dreptul. Toţi norii sunt femei. Care nori? Doar Aristofan şi Socrate pot descifra misterul, pentru că între ei doi au avut loc dispute aprige, sofistic vorbind.
[...] Dan Tudor uneşte generaţiile de actori: şi în Molto, şi în Comedia norilor, artiştii de aur sunt lângă umerii tinerilor care aspiră la acelaşi nivel de respect şi de adulaţie din partea publicului, fără ca aceştia din urmă să le fie cu nimic mai prejos. Echipa lucrează bine, iar acest lucru răzbate dincolo de scândură şi de cortină.
Muzică din "Comedia norilor" este, iarăşi, foarte bună, meritul revenindu-i lui Vlad Creţu. Coregrafia îi aparţine lui Răzvan Mazilu, un profesor bun care a avut elevi silitori. Un spectacol curat, la care puteţi merge însoţiţi de copii (cu vârsta peste 8-10 ani) şi pe care veţi dori să-l revedeţi peste câteva luni.
Cristina Bălan, Hai la Teatru: Mintoşii de la Gânditorium
Asistăm la o concepţie regizorală ce serveşte şi onorează textul părintelui comediei fără a face abstracţie de gusturile şi mentalitatea cotidiană. Se crează astfel un echilibru valoros între ceea ce e veşnic şi ceea ce rămâne etern "de tranzit". [...]
Aceeaşi trupă (în linii mari) din "Molto gran' impressione" şi "Sânziana şi Pepelea" revine acum, într-o montare surprinzătoare, antrenantă, cu multă ironie şi umor dar şi o doză de lirism pe care regizorul o gestionează foarte bine mai ales cu ajutorul muzicii semnate de Vlad Creţu. Excepţionali Alexandru Bindea şi Răzvan Oprea, copleşitor ca întotdeauna Mircea Albulescu şi foarte buni actorii cei mai recent angajaţi ai Naţionalului bucureştean: Mihai Calotă, Axel Moustache şi Victoria Dicu. Aceştia se adaptează perfect atât exigenţelor spectacolului cât şi celor impuse de Naţionalul bucureştean.
Din diverse şi discutabile motive, Aristofan se montează rar. Cu atât mai lăudabilă şi demnă de remarcat izbânda acestui spectacol. Nu ştiu dacă Dan Tudor are vocaţie pentru regie dar cu siguranţă are un simţ scenic cultivat şi bine hrănit, o maturitate relaxată, o poftă de a descoperi şi a transmite, o generozitate implicată. În prag de criză şi posibil secetă, îi prevăd "Comediei norilor" un succes torenţial si furtunos.
Răzvana Niţă, Port.ro: Străbunicul comediei se întoarce