Stagiuni Anterioare
Distopie. Shakespeare. Remix
Distopie. Shakespeare. Remix
Data premierei: 02.10.2014
Durata: 1 h 30 min / Pauză: Nu
30 lei; 16 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)
Producție realizată de Centrul de Creație și Cercetare Ion Sava în cadrul programului 9G la TNB.
În Distopie.shakespeare.Remix este vorba despre o apocalipsă a degradării lumii contemporane. Construit după principiul jocurilor video, spectacolul descompune și remixează textele lui Shakespeare într-un scenariu original despre putere și formele sale pervertite de manifestare. Un spectacol care aduce sub lupă, printr-o analiză simplă, construită modern, 100% Shakespeare, demascarea unor rețete de manipulare.
Distopie.shakespeare.Remix ridică întrebări simple despre om, despre natura lui violentă în continuă adaptare cu “evoluţia societăţii”, despre formele de manipulare și de spălare pe creier, despre dezumanizarea vieții de azi, într-o disperată concurență cu lumile virtuale.
Sponsorii spectacolului:
Regan: | Simona Cuciurianu | Cordelia / Bufonul: | Cristina Drăghici |
MC-ul: | Crina Ene | Goneril: | Oana Popescu |
Albany: | Vlad Udrescu | Cornwall: | Vladimir Purdel |
„Distopie” este o propunere absolut onestă care nu trădează sursa de inspiraţie dar nici construcţia, înţelegând perfect rolul şi menirea unui pretext dramatic. Eşti cucerit de coerenţa mijloacelor de expresie (scenografie - Ioana Drăgănescu, Soara Ţopa; mişcare scenică – Andreea Belu, multimedia – Darie Armin Alexandru, sound & light designer – Alexandros Raptis), de forţa de adaptabilitate a actorilor (Simona Cuciurianu, Oana Popescu, Cristina Drăghici, Crina Ene, Vlad Udrescu, Vladimir Purdel) ca şi de conştiinciozitatea şi deschiderea cu care au aderat la acest proiect deloc simplu. E impresionant evidentul studiu din spatele a ceea ce vedem, o creaţie elaborată, serioasă, majoră, un reuşit debut la Naţional pentru Catinca Drăgănescu.
Răzvana Niță, Port.ro - Shakespeare – Next level
O tânără regizoare, Catinca Drăgănescu, a avut curaj cât pentru noi toţi. L-a scos pe Shakespeare din praful istoriei, s-a jucat cu inteligenţă şi umor cu piesele lui şi a creat un spectacol de la care nu pleci aşa cum ai venit. (...)
Totul în pur spirit shakespearian, cu mijloace de secol XXI. Scenele recognoscibile din „Regele Lear”, „Neguţătorul din Veneţia”, „Julius Caesar”, „Richard III” şi chiar „Romeo şi Julieta” se îmbină inteligent şi nu lasă o clipă senzaţia de lipitură. Jocul alternant la persoana a treia, prezenţa unui MC care anunţă premisele scenei următoare şi gestul caracteristic fiecărui personaj te duc cu gândul la Brecht. Asta în timp ce structura rămâne aristotelică, iar energia personajelor palpită de „aici şi acum”-ul stanislavkian. Colaj reuşit".
Alina Epîngeac, Yorick - Distopie. Shakespeare. Remix – Seducţia puterii pe înţelesul gamerilor
Spectacolul Catincăi Drăgănescu este proaspăt, conectat inteligent la lumea contemporană, tăios și aproape neprietenos, este o cercetare interesantă pe textele lui Shakespeare și miroase a teatru viu. (...) Trecerile între realități și de la un text la altul sunt bine gândite și susținute de echipa de actori.
Monica Andronescu, Yorick - „Distopie.shakespeare.Remix”, un meteorit în TNB
"Catinca Drăgănescu e unul dintre puţinii absolvenţi de regie ai ultimilor ani cu opţiuni estetice angajate, într-un context în care presiunea financiară şi către succes pe care o resimt aceştia face ca teatrul politic să nu pară a avea cine ştie ce viitor. (...) Formula de construcţie a scenariului şi spectacolului e undeva, între colaj şi remix – nu doar ansamblul rezultat din combinarea fragmentelor suferă mutaţii semantice raportat la originea respectivelor fragmente, ci şi ele în sine, fiecare, sînt transferate pe partituri diferite".
Iulia Popovici, Observator cultural - TEATRU. Lucruri vechi în haine noi
"Acest remix, cu Lear la bază, e curajos, propunând în logica jocurilor video eternele relații dintre om și putere. Propaganda, manipularea, despotismul, trădarea – Shakespeare le știa pe toate, pentru că, dacă o să fiți atenți, sunt atât de vizibile atunci, la fel ca acum.
Jocul actorilor e viu, e autentic".
Ziarul Metropolis - "Distopie, Shakespeare - viitorul"