Meniu

Repertoriu curent

Între noi e totul bine

de Dorota Masłowska

Între noi e totul bine

de Dorota Masłowska

Traducere: Sabra Daici
Regie:
Radu Afrim
Scenografie:
Irina Moscu
Asistent scenografie:
Iulia Gherghescu
Muzică live:
Cezar Antal
Univers sonor:
Radu Afrim
Light design:
Roxana Docan
Artist video:
Dimitris Palade
Regia tehnică:
Costică Lupșa
Sound design:
Călin Țopa
Sunet:
Eduard Ivan
Lumini:
Valentin Sandu

Data premierei: 27.09.2015

Durata: 1 h 45 min / Pauză: Nu

Bilete

40 lei

20 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

©Dorota Masłowska, 2009-2015/ALSA. First written for and performed by TR Warszawa and Schaubuehne Berlin, 2009

„Nu sunt un fan al teatrului politic, am făcut mereu teatru social fără să mă înscriu în vreun partid al regizorilor cu dureri pe partea stângă sau junghiuri de dreapta. Între noi e totul bine e o piesă profund umană, sunt acolo gândurile amestecate ale unei fetiţe în faţa unei integrame „gata rezolvată” pe teme politice. O integramă dintr-o revistă găsită la tomberonul istoriei. Acolo mai poţi găsi durere în borcănele de chefir, râsete la vrac, emoţie bio la pet de 2 litri. Şi nişte avioane de hârtie rămase din Al Doilea Război Mondial.

Mulţumesc echipei pentru momentele unice din timpul repetiţiilor.” Radu Afrim

 

Foto Florin Ghioca

Fetița metalistă, Regizorul: Dorina Chiriac Bătrânica apatică, Actorul: Marius Manole
Halina: Liliana Ghiță Bożena: Natalia Călin
Monika și alte roluri: Istvan Teglas Unchiul Maurycy: Cezar Antal
Reportera și alte roluri: Florentina Ţilea

"Unul dintre lucrurile care îl definesc pe Radu Afrim este legat de modul în care foloseşte componenta socială în spectacolele sale. Afrim refuză militantismul, agresivitatea opiniilor direct exprimate, nu pentru că ar prefera edulcorarea lor, ci pentru că viziunea sa asupra subiectului, oricare ar fi el, nu se rezumă la o declaraţie politică, ci conţine o perspectivă vastă asupra umanului. Afrim creează personaje consistente, ale căror lumi interioare, bogate în angoase şi frumuseţe, exced realitatea".

Oana Stoica, Dilema Veche – Afrimateca

"... Cu toţii ilustrează metafora lumii pe dos. O lume contradictorie pentru care contradicţia e lege. Mod de existenţă şi mod de folosire. Limbajul consfinţeşte această situaţie adeverită în fiecare moment de fapte.

... Un spectacol care în primele cincisprezece –douăzeci de minute nu te lasă să îi dibui nici o urmă de logică. Nici cel mai mic firicel de coerenţă. La fel de incoerentă pare să fie şi piesa. Afrim o face voit, programatic, înşelător încă şi mai incoerentă...

Şi, totuşi, coerenţă există. Apare în text, apare şi în spectacol. Aproape fiecare personaj reia, într­o formulă proprie, povestea Poloniei şi a „polonejilor”. Dorota Masłowska a ştiut cum să organizeze respectivele reveniri. Regizorul Radu Afrim le-­a găsit echivalenţe scenice uluitoare".

Mircea Morariu, Adevărul - Un megacoşmar   

"Radu Afrim îşi face o profesiune de credinţă din provocarea convenţiilor dominante în teatrul românesc, cele ale teatrului modern în general. Iar asta îl distinge şi de regizorii europeni cu care e uneori comparat şi cu care, da, se înrudeşte la nivelul unor preferinţe tematice, al dimensiunii vizuale a montărilor etc.

Bazat pe un fel de comic clovneresc şi, mai ales în prima parte, pe un joc actoricesc accentuat teatralizat (aproape de commedia dell’arte) şi pe particularităţi de limbaj (Halina vorbeşte cu greşeli şi regionalisme, Bożena, vecina „grasă ca un porc“, minunat jucată de Natalia Călin, e sâsâită, bunica-în-travesti a lui Manole molfăie excesiv cuvintele), spectacolul exploatează potenţialul de comedie gri spre neagră al unor dialoguri de realitate răsturnată".

Iulia Popovici, Observator Cultural - Cînd e bine, deși nu e. Cu Afrim  

"Cum Dorota Masłowska biciuește societatea actuală prin replică, actorilor le revin partituri generoase și speciale. Ei sunt marea realizare a atractivității reprezentației. Radu Afrim modelează interpretarea actorilor pe care îi consideră drept elementul principal în comunicarea viziunii regizorale. Miezul demonstrației că tânăra generație trăiește confuz realitatea de astăzi este “Fetița metalistă”, necunoscătoare a trecutului cu cel de al doilea război mondial care a avut drept rezultat comunismul și spălarea pe creier. Dorina Chiriac realizează în acest personaj dificil construit o adevărată creație. (...) Cu interpretarea a două tipologii se va confrunta și Marius Manole, fiind senzațional în “Bătrânica atipică” și “Actorul”. Sunt două compoziții total diferite, dezvoltate surprinzător de acest actor unicat al teatrului nostru".

Ileana Lucaciu, Spectator - Totul se duce de râpă  

"Cel mai nou spectacol pus în scenă de Radu Afrim la Teatrul Național din București, „Între noi e totul bine“, pe un text al scriitoarei poloneze Dorota Masłowska, este o excelentă parabolă politică ce vorbește despre destinul unor popoare peste care a trecut fără milă tăvălugul istoriei. Și cum popoarele sunt formate din oameni, iar „celula de bază a societății“ este și a fost, încă dinainte de căderea omului în păcat, familia, istoria poporului hai să-i zicem - polonez (dar ar putea la fel de bine să fie și român) este analizată de la dimensiunea unei familii".

Gabi Lupu, Romania Liberă - Pe când toţi oamenii era poloneji  

"Totul este înșelător în piesa scrisă de Dorota Masłowska, iar Radu Afrim duce și mai departe halucinația, într-un spațiu post-apocaliptic, în care firescul are conotații suprarealist-absurd-kitsch-structuraliste. Un cocktail stilistic aiuritor și, totuși, paradoxal, destul de ușor de înțeles.

... pe scena Teatrului Național I.L. Caragiale din București s-a născut un spectacol excepțional: ”Între noi e totul bine”.

Gabriela Hurezean, Muze şi arme - "Între noi e totul bine”, chiar excelent!  

 

"Într-un peisaj uman suprarealist şi grotesc, Radu Afrim şi actorii săi minunaţi ne spun o poveste multitemporală, între „ce a fost” şi „ce va fi”. (...)

Ca de obicei în spectacolele lui Afrim, actorii sunt parteneri devotaţi ai concepţiei regizorale, într-un demers complex, deloc la îndemână care le solicită atât creativitatea, intuiţia, dozajul just cât şi şi expresivitatea, sensibilitatea şi resursele de prospeţime. Un proiect Radu Afrim e o maşinărie care nu funcţionează cu orice tip de combustibil şi la orice temperatură. Aşa că e nevoie de motoare de clasă pentru ca mecanismul să se învârtă. (...) Ar mai fi ceva de spus. Am realizat că vedeta montărilor lui Afrim este chiar spectacolul, teatrul însuşi. (...) Orice spectacol al lui Radu Afrim este o aruncare în gol, un sport extrem, un pachet-surpriză".

Răzvana Niță, Revista Teatrala Radio - Tratamente de primăvară contra iernii  

 

"Între noi e totul bine de Dorota Masłowska (Teatrul Naţional Bucureşti), în regia lui Radu Afrim, e, după mine, primul spectacol cu adevărat „reuşit" pe care Afrim îl face la TNB în ultimii ani şi le oferă actorilor (lui Marius Manole, de pildă, dar şi Lilianei Ghiţă şi Dorinei Chiriac) posibilităţi de joc surprinzătoare şi remarcabile. Radu Afrim a reuşit să găsească „reţeta" incoerenţei coerente, un limbaj care salută din mers realismul dominant pe scenele româneşti inventîndu-se practic de la zero, articulîndu-se din muzică, generozitate vizuală şi convenţii teatral-actoriceşti constant răsturnate".

Iulia Popovici, Adevărul - Cel mai, cea mai, cele mai… Anul (meu) 2015 în teatru  

 

"Într-o cu totul altă estetică îşi încadrează alte două premiere ale sale din 2015, de această dată la Bucureşti: Între noi e totul bine de Dorota Masłowska, la Teatrul Naţional Bucureşti, şi Family Affairs de Rosa Liksom, la Teatrul Odeon, ambele mizînd pe un umor şarjat, pantagruelic.

 

(...) în spectacolul de la TNB, tematica războiului este tratată în notă suprarealist-comică (foarte bine exploatat potenţialul comic al lui Marius Manole, în rolul Bunicii, pare că resursele sale sînt inepuizabile). Un 2015 prolific şi divers pentru Radu Afrim..."

Silvia Dumitrache, Observator cultural - Teatru. 2015 pe scenă

Prezentat în cadrul Festivalului Comediei Românești festCO, mai 2018

Prezentat în închiderea Festivalului de Teatru Ștefan Iordache, Caracal, aprilie 2017

2 reprezentații susținute pe scena Teatrului contemporan din Wroclaw, în cadrul Festivalului de dramaturgie contemporană poloneză, decembrie 2016

Prezentat în cadrul Festivalului Național de Teatru, octombrie 2016

Prezentat în cadrul Festivalului de Arte Contemporane, Sfântu Gheorghe, septembrie 2016

Premii:

Marius Manole - Premiul UNITER pentru Cel mai bun actor în rol secundar pentru rolurile Bătrânica apatică, Actorul, 2016

Dorina Chiriac – Nominalizare UNITER pentru Cea mai bună actriţă în rol principal pentru rolurile Fetiţa metalistă, Regizorul, 2016

Browser-ul dumneavoastra nu este de actualitate

Va rugam sa faceti update la unul dintre browserele de mai jos pentru a vizualiza site-ul TNB

Va multumi pentru intelegere! Google ChromeVersiunea 7+ FirefoxVersiunea 4+ Internet ExplorerVersiunea 8+ OperaVersiunea 4+ SafariVersiunea 5+
Sunt de acord

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

TNB I. L. Caragiale Logo